Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukałem, znalazłem podobne problemy ale nie znalazłem rozwiązania. Samochód to E 34 525i aut 1992, na co dzień jeździ nim żona do pracy pięć km w tę i z powrotem. Wczoraj pojechałem na przegląd - 19 km, do miasteczka było wszystko OK, jak stanąłem dłużej przed skrzyżowaniem zaczęła się podnosić temperatura, doszła do ostatniej kreski przed czerwonym polem szybko dałem ogrzewanie na pełną moc i temperatura wróciła do normy. Po obejrzeniu sytuacji okazało się że wąż dochodzący do chłodnicy jest gorący, wychodzący - zimny.

Myślę że przyczyny mogą być dwie - termostat lub pompa wody - myślę że przy uszkodzonej głowicy nagrzewnica nie wystarczyła by jako chłodzenie silnika i płynu by ubywało.

I tu mam pytanie - gdzie w tym silniku jest termostat i pompa - brak przepływu jest ewidentnie na chłodnicy, czy jest to za termostatem czy przed? Czy mały obieg ( silnik + nagrzewnica jest wymuszany pompą wody czy tylko różnicą temperatur?

Opublikowano

Według mnie na 99 proc.,to ani termostat,ani pompa !!! Skoro przewód doprowadzający do chłodnicy jest ciepły,a odprowadzający-jaki jest-zimny ? Załóżmy że tak,to masz zapchaną chłodnicę ! Cały obieg płynu jest wymuszony przez pompę wody.

I jeśli przewód doprowadzający się nagrzał,to znaczy,że termostat otworzył duży obieg.

A jeśli i przewód odprowadzający jest ciepły - to może padło sprzęgło viskotyczne wentylatora.

Opublikowano
Dzięki, płyn jest OK, sprubuję odpowietrzyć, ale mam pytanie - jak nic nie było robione i płyn nie uciekł to może się zapowietrzyć?
Opublikowano
jak nic nie bylo robione i plyn uciekl to zacznij szukac nieszczelnosci w wezach lub w okolicach chlodnicy. najlepiej na rozgrzanym silniku, wtedy w ukldzie jest wysokie cisnienie i powinienes spokojnie znalezc uciekajac gdzies pare lub kapiacy plyn. uklad zapowietrza sie, gdy plynu jest za malo, lub gdyby byl wymieniony caly i nie zostal prawidlowo odpowietrzony.
Opublikowano
jak ja miałem dolny wąż zimny to był termostat (dodam że wywalało mi jeszcze płyn jak odkręciłem korek zbiorniczka )
http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano
witam. ja dokladnie mialem ten sam problem (w sylwestra :( ) tez myslalem ze to wina chlodnicy ale pomyslalem ze sprawdze termostat. Wypuscilem plyn i zabralem sie do wymontowania termostatu (szybko poszlo bo mam m20b25) i prostym sposobem sprawdzilem termostat (wrzucilem do gara i gotowalem) okazalo sie ze termostat nie otwiera sie czyli bmw chodzilo tylko na malym obiegu plynu. Zlozylem wszystko bez termostatu i po nowym roku pojechalem kupic nowy:) Cieka juz normalnie :D
Opublikowano
jesli byl plyn w ukladzie to nie ma takiej opcji!!! ja mysle ze to jednak termostat. wyciagnij go i wtedy zobaczysz. nalejesz plynu,odpowietrzysz i wtedy sie okarze. chyba ze zrobisz jak ja:) po tym zabiegu wiedzialem co jest uszkodzone:) dodam tylko ze mialem takie same objawy
Opublikowano
tak jak wczesniej pisałem ze waz dolny miałem zimny a gorny ciepły , tylko ze mi tak jak kolega pisze nie rosła temperatura , wskazowka stała w pionie (po zgaszeniu silnika slyszałem bulgotanie , odkrecilem korek zbiorniczka i wywalilo plyn) po wymianie termostatu wszystko ok
http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.