Skocz do zawartości

m40, kompresja książkowa a pomiar?


KRIS85

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Ostatnio coś mnie podkusiło by zmierzyć kompresję w moim m40. Podjechałem na warsztat, kolega zmierzył 11,8/11,9/11,9/12.00. Kto by powiedział że dobrze. Aleee patrze na dane techniczne a tu pokazuje 8,8 jako prawidłową wartość. Ciśnienie mierzone ponownie na innym urządzeniu i te same wartości. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi skąd są te dodatkowe bary?? Może w książkach podają według innych norm. Jest ktoś kto bedzie wiedział o co kaman??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce "Sam naprawiam BMW e30" podają prawidłowe ciśnienie sprężania na 1,1 MPa, czyli 11 bar.

Obawiam się, że pomylił Ci się stopień sprężania z ciśnieniem sprężania, a to dwie różne rzeczy.

Upewnij się, w jakich jednostkach sprawdzałeś. No i czy silnik był nagrzany - przy silnikach benzynowych powinien być ciepły, przy diesla - zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzałem ciśnienie sprężania, czyli pomiar by sprawdzić stan silnika. Czyli z tego co piszesz to u mnie powinno być jak najbardziej ok. Tylko jakoś nie czuje siętego pod czas jazdy. Silnik ma 300tyś na karku, wg licznika. i ze 150tyś na gazie. Najlepsze jest to że silnik był lekko zagrzany (do warsztatu jechałem może z 1km) więc wskazówka od Cieczy wychyliła się do końca niebieskiego. A po zalaniu olejem ciśnienie doszło do blisko 14. Trochę zgłupiałem. Chyba za tydzień przejadę się to jeszcze jednego warsztatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo istotne jest to, że masz na wszystkich garach praktycznie po równo - świadczyć to może o tym, że motor masz zdrowy. W końcu jak często zdarza się, że na wszystkich 4 garach pójdą pierścienie, gładzie, uszczelka pod głowicą itd ;)

No i nagrzej porządnie auto i zmierz jeszcze raz, z otwartą na maxa przepustnicą. Kręcisz 8 obrotów wału dla każdego cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłeś 2 różne rzeczy. Ciśnienie sprężania i stopień sprężania. Ciśnienie jest podane w wartościach bezwględnych i to jest to twoje 11 atm. Książka podaje stopien sprężania czyli stosunek ciśnienia powietrza zasysanego do sprężonego w cylindrze.:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To już wiem że pomyliłem. Ale mam nadwyżkę w stosunku do serii. 12 Barów na niedogrzanym silniku. Jak bym zagrzał go porządnie to pewnie by było trochę więcej. ale po próbie olejowej wyszło dodatkowe 2 bary. Na każdym prawie po 14 (13,9/13,9/13,8/14). Czy to znaczy że warto zmienić pierścionki na nowe? Ogólnie trochę mnie dziwi fakt tak wysokiej kompresji bo silnik jakoś specjalnie nie ciągnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A co racja to racja. Czyli pomiary do poprawki. Jak już porobie dokładniejsze pomiary to dam znać co i jak. A może mi powiedziec czy różnica na sucho a po próbie olejowe w wyskokosci 2 barów jest duża czy raczje w normie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie! Nic tam nie ruszaj!! Serce jak dzwon a on będzie pierścienie zmieniał :P

Jak już chcesz coś zmienić to polecam komplet ori panewek.

Jeżeli masz duże sprężanie to większe obciążenia idą na panewki właśnie. Więcej barów, większe BOOM w cylindrach :) :twisted:

 

P.S.

Może nawet da się przemapować kompa do większej kompresji?

Ale najpierw zmierz na ciepłym silniku

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lijo kompresję da radę raczej tylko zwiększyć poprzez zmniejszenie komory spalania a modelując przy ecu to można odcinkę zmienić ew. czas otwarcia wtryskiwaczy i to nam też raczej nic nie da bo zawory mają określony czas napełniania cylindra.

No ale już wałek plus remap ecu to coś by dało :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.