Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio coś mnie podkusiło by zmierzyć kompresję w moim m40. Podjechałem na warsztat, kolega zmierzył 11,8/11,9/11,9/12.00. Kto by powiedział że dobrze. Aleee patrze na dane techniczne a tu pokazuje 8,8 jako prawidłową wartość. Ciśnienie mierzone ponownie na innym urządzeniu i te same wartości. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi skąd są te dodatkowe bary?? Może w książkach podają według innych norm. Jest ktoś kto bedzie wiedział o co kaman??
Opublikowano

W książce "Sam naprawiam BMW e30" podają prawidłowe ciśnienie sprężania na 1,1 MPa, czyli 11 bar.

Obawiam się, że pomylił Ci się stopień sprężania z ciśnieniem sprężania, a to dwie różne rzeczy.

Upewnij się, w jakich jednostkach sprawdzałeś. No i czy silnik był nagrzany - przy silnikach benzynowych powinien być ciepły, przy diesla - zimny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałem ciśnienie sprężania, czyli pomiar by sprawdzić stan silnika. Czyli z tego co piszesz to u mnie powinno być jak najbardziej ok. Tylko jakoś nie czuje siętego pod czas jazdy. Silnik ma 300tyś na karku, wg licznika. i ze 150tyś na gazie. Najlepsze jest to że silnik był lekko zagrzany (do warsztatu jechałem może z 1km) więc wskazówka od Cieczy wychyliła się do końca niebieskiego. A po zalaniu olejem ciśnienie doszło do blisko 14. Trochę zgłupiałem. Chyba za tydzień przejadę się to jeszcze jednego warsztatu.
Opublikowano

Bardzo istotne jest to, że masz na wszystkich garach praktycznie po równo - świadczyć to może o tym, że motor masz zdrowy. W końcu jak często zdarza się, że na wszystkich 4 garach pójdą pierścienie, gładzie, uszczelka pod głowicą itd ;)

No i nagrzej porządnie auto i zmierz jeszcze raz, z otwartą na maxa przepustnicą. Kręcisz 8 obrotów wału dla każdego cylindra.

Opublikowano
Pomyliłeś 2 różne rzeczy. Ciśnienie sprężania i stopień sprężania. Ciśnienie jest podane w wartościach bezwględnych i to jest to twoje 11 atm. Książka podaje stopien sprężania czyli stosunek ciśnienia powietrza zasysanego do sprężonego w cylindrze.:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To już wiem że pomyliłem. Ale mam nadwyżkę w stosunku do serii. 12 Barów na niedogrzanym silniku. Jak bym zagrzał go porządnie to pewnie by było trochę więcej. ale po próbie olejowej wyszło dodatkowe 2 bary. Na każdym prawie po 14 (13,9/13,9/13,8/14). Czy to znaczy że warto zmienić pierścionki na nowe? Ogólnie trochę mnie dziwi fakt tak wysokiej kompresji bo silnik jakoś specjalnie nie ciągnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co racja to racja. Czyli pomiary do poprawki. Jak już porobie dokładniejsze pomiary to dam znać co i jak. A może mi powiedziec czy różnica na sucho a po próbie olejowe w wyskokosci 2 barów jest duża czy raczje w normie??
Opublikowano

Dokładnie! Nic tam nie ruszaj!! Serce jak dzwon a on będzie pierścienie zmieniał :P

Jak już chcesz coś zmienić to polecam komplet ori panewek.

Jeżeli masz duże sprężanie to większe obciążenia idą na panewki właśnie. Więcej barów, większe BOOM w cylindrach :) :twisted:

 

P.S.

Może nawet da się przemapować kompa do większej kompresji?

Ale najpierw zmierz na ciepłym silniku

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

Lijo kompresję da radę raczej tylko zwiększyć poprzez zmniejszenie komory spalania a modelując przy ecu to można odcinkę zmienić ew. czas otwarcia wtryskiwaczy i to nam też raczej nic nie da bo zawory mają określony czas napełniania cylindra.

No ale już wałek plus remap ecu to coś by dało :evil:

Opublikowano
W sumie racja. Bez innego wałka nic nie zrobisz :)
Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.