Skocz do zawartości

[E87] 120D DPF, EGR czy coś innego?


Zazy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pewien problem związany z moją 120D. Pewnego razu zatankowałem na stacji Auchan (nigdy więcej). Po jakimś czasie gdy odpalałem auto po dłuższym postoju zapaliła się kontrolka obniżonej mocy silnika i czuć było że auto słabo i nierówno przyśpiesza. Wyjeździłem całe paliwo i po zatankowaniu na BP kontrolka zgasła i problemy zniknęły. Po kilku tygodniach zatankowałem ok 10l na Orlenie i później dotankowałem na Shell'u. Kontrolka znów się zapaliła i czuję, choć w mniejszym stopniu, że auto po dłuższym postoju ma obniżoną moc i nierówną pracę przez pierwsze minuty. Czy chrzczenie paliwa w naszym kraju jest tak powszechne że muszę tankować na 1 sprawdzonej stacji czy może to być objaw czegoś innego? Czy mieliście tego typu problemy? Dodam że auto jest garażowane i przy odpalaniu było w dodatniej temperaturze. Pozdrawiam

Edytowane przez Zazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjeździłem do zera, zatankowałem na Statoil, wlałem jeszcze STP do baku i... dalej to samo. W BMW powiedzieli że to może być filtr paliwa. Chyba pozostaje wymienić go i zobaczyć co dalej. Czy ktoś z Was wymieniał filtr samemu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, historia miała swój dalszy bieg. Kontrolka znów się zapalała i auto miało spadek mocy przy przyśpieszaniu. Dokładniejsza diagnoza komputerowa i wtrysków była taka: zacina się elektrozawór podciśnieniowy (ten z przodu pod plastikową pokrywą). Wymieniłem i auto chodzi wreszcie jak należy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam ponownie. Problem powrócił i już sam nie wiem co robić. Objawy nadal te same: brak mocy i nierówna praca na wolnych obrotach przy zimnym silniku. Na komputerze wychodzi błąd DPF więc staram się go przepalać na trasie ale to pomaga na jakiś czas. Kontrolka gaśnie i przy następnym odpaleniu znów to samo. W BMW powiedzieli żeby przepalać ale ile razy można to robić bez trwałego skutku? Czy ktoś może pomóc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu wypalałem DPFa w audi a6 3.0tdi na trasie , przy 240 km/h tak się wypalił że już dwa miesiące jezdzi bez problemów .

 

czy DPF sam sie wypala przy odpowiednio dlugiej i ostrej jezdzie, niejako automatycznie czy tez wypala sie tylko wtedy kiedy mu to narzuci komputerek?

inaczej mowiac: czy mozna jechc "przegonic" na autostrade od czasu do czasu zeby sie problemu na chwile pozbyc czy tez bedzie to daremne bo i tak tryb wypalania wlacza sie kiedy chce?

 

koszmar z tym dpfem, przepraszam za dupeeftowy offtop od razu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW dowiedziałem się że mogą wziąć auto na wypalanie na trasie z aktywowaniem tego poprzez podłączony w trakcie jazdy komputer. Dlatego wydaje mi się że to komputer aktywuje proces wypalania z tym że do tego potrzebna jest odpowiednia temperatura i czas.

Jak można się pozbyć DPF? Robił to ktoś z Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa sposoby wypalania DPF:

Jeden to standardowy - jak DPF osiągnie swoje maksimum (ok 95 - 98 %) to przełącza silnik w tryb awaryjny zaczyna podnosić temperaturę spalin poprzez mega zużycie paliwa ( około 30 l na 100 km). I tak trzeba jeździć prze około 20 min z obrotami pomiędzy 2500 a 3000 obr.

Drugi sposób to serwisowy - podłączasz się kompem uaktywniasz funkcję wypalania DPF i jedziesz przez minimum 20 min z obrotami pomiędzy 2500 a 3000 obr. Można też kontrolować temperaturę spalin powinna być około 600 - 700 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to wypalanie w trybie standardowym może załączać się podczas normalnej jazdy po mieście? Pytam bo zauważyłem że podczas postoju z włączonym silnikiem chwilowe zużycie wykazuje 8-11 l/100 (przy jałowych obrotach).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to wypalanie w trybie standardowym może załączać się podczas normalnej jazdy po mieście? Pytam bo zauważyłem że podczas postoju z włączonym silnikiem chwilowe zużycie wykazuje 8-11 l/100 (przy jałowych obrotach).

 

niestety TAK. konsekwencje przerwania wypalania nie sa najlepsze, sa o tym watki na innych subforach, poszukaj np. o przybywaniu oleju napedowego w oleju silnikowym. konkluzja taka, ze jezeli monitorujesz to nic sie nie bedzie dzialo, tylko trzeba czesciej wymieniac olej.

czy przy wypalaniu masz moze podwyzszone obroty - do jakiej wartosci?

 

ponawiam pytanie - czy mozna WYMUSIC wypalanie filtra DPF, tzn. przejechac sie na autostrade, zrobic 30 km i go "przeczyscic"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku obroty pozostają na normalnym poziomie tzn 800obr/min na obrotach jałowych. Poczytałem trochę na forum 3ki i z tym wypalaniem to nie taka prosta sprawa że wystarczy prędkość i autostrada - viewtopic.php?f=69&t=132750&hilit=wypalanie+DPF&start=15

Tu kolega Roger opisał dokładnie parametry i proces wypalania. Wygląda na to że komputer sam decyduje o momencie wypalania. No chyba że masz komputer diagnostyczny i zrobisz to na nim podczas jazdy. Dodam jeszcze że u mnie nie ma żadnej informacji o tym że coś jest wypalane. Czy ktoś z Was miał jakiś komunikat na wyświetlaczu o tym że jest w trakcie wypalania względnie o zbliżającej chwili tego procesu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

monitoruj spalanie chwilowe (przed każdym zgaszeniem silnika) jak masz ponad 3l/h to znaczy , że się wypala . Wtedy rura na trasę 3 bieg 90km/h i tak około 15km

 

a niby inżynierowie to tacy geniusze , a nie mogli debilnej kontrolki zamontować , że trwa wypalanie filtra ...

Kamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monitoruj spalanie chwilowe (przed każdym zgaszeniem silnika) jak masz ponad 3l/h to znaczy , że się wypala . Wtedy rura na trasę 3 bieg 90km/h i tak około 15km

 

a niby inżynierowie to tacy geniusze , a nie mogli debilnej kontrolki zamontować , że trwa wypalanie filtra ...

 

myślałem że spalanie chwilowe podaje w litrach na 100km a nie na czas 60 min, może mam inny qomputer? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monitoruj spalanie chwilowe (przed każdym zgaszeniem silnika) jak masz ponad 3l/h to znaczy , że się wypala . Wtedy rura na trasę 3 bieg 90km/h i tak około 15km

 

a niby inżynierowie to tacy geniusze , a nie mogli debilnej kontrolki zamontować , że trwa wypalanie filtra ...

 

u mnie też - spalanie chwilowe na postoju to: ---/100km czyli nic nie zobaczę. coś tu nir gra, może coś przełączyć?

 

jest nawet GORZEJ - w niektórych autach inżynierowie geniusze ZREZYGNOWALI z kontrolki pokazującej, że rozpoczęło się wypalanie filtra. wraz z liftingiem wyliftowali też kontrolkę, np. w oplu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie ma szans na kontrolkę, bo co by ona miała oznaczać???....kierowco, masz zakaz gaszenia auta, teraz MUSISZ troszkę pojeździć, np. spóźnić się do pracy albo spotkanie, po to aby "EKOlogia" mogła zadziałać...a auto się nie psuło itd. :8) ...jak brzmiałoby to z marketingowego punktu widzenia :?: :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie ma szans na kontrolkę, bo co by ona miała oznaczać???....kierowco, masz zakaz gaszenia auta, teraz MUSISZ troszkę pojeździć, np. spóźnić się do pracy albo spotkanie, po to aby "EKOlogia" mogła zadziałać...a auto się nie psuło itd. :8) ...jak brzmiałoby to z marketingowego punktu widzenia :?: :!:

 

ależ oczywiście, że nie ma szans! podobnie, jak i np. z kontrolką, która mogłaby oznaczać, że należy ochłodzić turbinę. to oznaczałoby jawny zamach na ekologię bo należałoby postać na parkingu pół minuty i puszczać gazy w powietrze. chodziło mi jedynie o to, że jest to bezpardonowe oszukiwanie klienta, bo jak się przytka to i tak się klient dowie, tylko już dużo bardziej boleśnie odczuwając to w kieszeni. a paskudztwo przepali już serwis, puszczając jeszcze większą tonę spalin w powietrze (ekologia!). i na marginesie, dokładając się do wzrostu PKB - to dopiero kolejny ogromny plus!

 

co z licznikiem i obrotami? czasami dałoby się jednak pożegnać z kilkudziesięcioma minutami czasu i paroma złotymi na paliwo żeby mieć z filtrem spokój na chwilę

 

 

 

ps. ale absurd, o czym my tu w ogóle rozmawiamy... to ma być ta ekologia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ciesz się że masz BMW, bo i tak to wyjątkowo dobrze dopracowana "ecologia"...mam duży przerób w pozbywaniu się tego z aut, ale na 20 bejc, zrobiłem z 200 opli, 100 fordów, 100 peugeotów itd, więc i tak nie jest źle :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie zakończone! W trakcie nie było faktycznie żadnej kontrolki (po lifcie) ale słychać było minimalnie głośniejszą pracę i na wolnych obrotach zużycie paliwa 8-9l zamiast --. Mam nadzieję że to koniec problemów. Auto chodzi jak należy. Dzięki forumowiczom za pomoc :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.