Skocz do zawartości

320d NIETYPOWY PROBLEM Z CENTRALNYM ZAMKIEM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U Mnie miałem taki przypadek. Pojechałem do Niemiec a miałem tylko jeden kluczyk zaparkowałem na parkingu koło zakładu pracy przyjechał Rusek bmw serii 5 a ja mam serii3 ,u mnie wszystko było ok gdy on zamknął swoje bmw to [BAD] blada przez godzinę nie mogłem otworzyć samochodu otwierała się sama szyba od tylnej klapy jakoś przypadkiem otworzył się samochód ale po chwili było to samo rozkleiłem pilota wyciągnąłem z niego akumulator a jest on tam na stałe czyli zgrzany ,oderwałem go, kupiłem i włożyłem baterie i działa a jak wróciłem do Polski to zamówiłem drugi kluczyk w serwisie w Bydgoszczy koszt 621zł był w ciągu 4 dni gość z serwisu sprawdził kluczyk ale nie działał próbował go zakodować ręcznie ale się mu nie udało więc wjechał na chale i go podłączali pod komputer po 30 minutach wszystko działało
  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Gdzie dokładnie jest ta antena? Chodzi zaślepkę przy trzecim świetle stopu na tylnej szybie?

 

W coupe masz ją w lewym tylnym słupku.

Opublikowano

Sprawdź jakie masz napięcie względem masy na pinie nr3 w czarnej 3 pinowej wtyczce. Dla ułatwienia dodam że na pinie nr1 powinno być 12V. I przy okazji sprawdź jeszcze na pinie 2.

 

Aha, pomiary rób na wpiętej wtyczce, najlepiej zawiń sobie na końcówkę przewodu pomiarowego odizolowany cieńki przewód i jego końcówkę wkładaj do wtyczki od tej strony gdzie wchodzą do niej przewody :) Nie wiem czy jasno napisałem :)

Opublikowano
Czy dobrze mi się wydaje, czy żeby zmierzyć napięcie o którym piszesz trzeba wyjąć wzmacniacz? Z tego co widzę po zdjęciu maskownicy słupka jest on przykręcony na dwóch śrubkach, ale żeby do nich podejść trzeba zdemontować półkę :shock: Dobrze mi się wydaje czy o czymś nie wiem i są tam np. jakieś zatrzaski?
Opublikowano

Ja już jestem po wymianie i wszystko znowu pieknie śmiga :)

Zrobiłem fotki i w poniedziałek w pracy zrobię DIY, będzie tam jak zdiagnozować problem i jak wymienić wzmacniacz. Dla touringa trochę to inaczej wygląda ale da się połapać.

 

A co do Twojego pytania to pomiar możesz zrobić albo przy wzmacniaczu albo przy module ZKV (komfortu), środkowa wtyczka pin 49 przewód niebiesko czerwony. Tylko nie pamiętam czy możesz to robić na wypiętej wtyczce z ZKV bo wzmacniacz może tedy nie dostawać zasilania.

Opublikowano
Ha, a ja dalej w czarnej dupce jestem... wymienilem wzmacniacz na inny (uzywany gdzies z allegro czy ebay niepamietam), wymienilem moduly centralnego GM5,... i dalej mi z pilota niechce dzialac.. nawet zakodowac sie niechce... a dodam ze centralny dziala gdy zamkne kluczykiem czy tez na konsoli.... Dodam takze ze kiedys rozcinalem kluczyk i wymienialem w nim baterie .. bo myslalem ze to przeznia moze byc ten problem ... ja juz niewiem gdzie szukac przyczyny ... a najgorsze jest to ze w PL jakiegos szpeca bym znalaz kto by mi to zdiagnozowal a tutaj w angli to kroja jak za zboze za byle co !!
Opublikowano
A jaki masz pilot? Starego czy nowego typu? Skoro rozcinałeś to pewnie nowy typ a tam jest akumulatorek i to był błąd, że go wywaliłeś. Pewnie teraz bateria nie łączy jak należy i stąd brak działania. Lepiej ponownie wsadź akumulatorek bo baterii nie wolno ładować a tak się dzieje za każdym razem jak wkładasz kluczyk do stacyjki. ;)
Opublikowano

owszem mam ten nowy kluczyk, kupilem na ebay, specjalna baterie Panasonic VL2020 ktora jest "rechargable" czyli ze mozna ja ladowac... wiec dziala tak samo jak akumulator oryginalny. Czy bateria nie styka to tez bym raczej wykluczyl bo wszystko lutowalem, i sie trzyma kupu. Juz naprawde niewiem gdzie jest problem, a bez diagnozy to troche szukania igly w stogu siana... najgorsze jest to ze niewiem kto diagnoze moze zrobic oprucz salonu BMW...., chyba ze macie jakies pomysly ?? co moze byc nie tak i gdzie tego ewentualnie szukac, sprawdzac ? przyznam ze brak centralnego z pilota na dluzsza mete jest irytujacy ..

 

ps. jak nic innego nieda sie zrobic, i tylko ASO moze pomuc czy oplacalo by mi sie kupic takie cos ?

http://allegro.pl/sterownik-zamka-z-logo-bmw-e30-e32-e34-e36-e39-e46-i1418374177.html

http://allegro.pl/sterownik-zamka-bmw-e39-e46-jedyny-na-allegro-kluc-i1418374180.html

Opublikowano
wiem wiem, ale to jest diagnoza samej anteny chyba (czy tam przekaznika), wymienialem go juz na inny i dalej nic nie dziala, dzisiaj pozycze od sasiada multimetr to posprawdzam dokladniej, ale nie sadze ze nowy kupiony byl by nie dzialal :S
Opublikowano

Ta diagnoza pozwoli sprawdzić czy:

1. Wzmacniacz dostaje zasilanie

2. Wzmacniacz ma prawidłowe podstawowe parametry pracy.

3. Kluczyk przekazuje sygnał do wzmacniacza

4. Wzmacniacz przekazuje sygnał do modułu GM5

 

Gdy znamy te wyniki to już nie ciężko o winowajce.

Opublikowano
sluchaj niewiem albo cos zle robie albo wogule pradu niedostaje ta antena ...., kupilem sobie jakis taki prosty multimeter za 10funtow, ustawilem na stala voltowa w zakresie do 20V, czarny kabelek przykladam do karoseri (ziemia), no a czerwony wkladam do tej czarnej kostki w tej antenie i gdziekowilek nie przyloze to jest 0.00.... a do anteny wtedy sa podpiete 3 kable, taki antenowy, ten od szyby, i taki na zatrzaski (chyba zasilanie) umnie ma on kolor brazowy... a do czarnej kostki nie wpinam wtyczki tylko staram sie pobrac pomiar.... i nic ... co robie zle albo co jest nie tak -.-...
Opublikowano

aha ok... to bd musial rozdzielic izolacje na kablach zeby przylozyc do nich miernik. Zaraz pojde sprawdzic i zamoment napisze jak sprawa wyglada.

 

EDIT.!!

Rozcialem te 2 kabelki, calkiem i uzylem takich malych zlacznikow do kabelkow, co mi ulatwilo dostep do golego kabla. Kable pozlaczalem spowrotem, i gdy wpialem wtyczke przylazylem miernik do jednego i drugiego kabla i dalej bylo 0.00... Ziemie przylozylem do karoseri.

Opublikowano

Upewnij się za masz +12V na tej wtyczce z zaciskami (chyba brązowej).

Następnie musisz dojść dlaczego nie masz +12 na pinie 1 omawianej wtyczki (bezpiecznik F49).

Możesz na próbę zmostkować tam +12V i zobaczyć czy pomoże. Powinieneś wtedy na pinie 3 omawianej wtyczki dostać +5V.

Opublikowano

okej a wiec mam parametry.

Na wpietej wtyczce 3pinowej

Pin1 - 12,17V +/-0.02V

Pin3 - 8,87V +/- 0.02V

Pomiedzy Pin1 a Pin3 (bezposrednio) - 3.28V +/- 0.02V

 

Na wypietej wtyczce 3 pinowej

Pin1 - 12.17V +/- 0.02V

Pin3 - 5V

Pomiedzy Pin1 a Pin3 (bezposrednio) - 7.11V +/- 0.05V

 

Gdy nacislakem przycisk na kluczyku zadne parametry sie niezmienialy. kluczyk niechce sie zakodowac na zadnej antenie/wzmacniaczu a mam ich 2 i oba maja takie same parametry pomiarowe. Jak wczesniej wspominalem Nie wydaje mi sie ze modul GM5 padl, bo otwieranie i zamykanie z kluczyka zamyka wszystkie drzwi tak samo jak przicisk na konsoli ... otwieranie szyb z przekreconego kluczyka dziala, sprawdzalem wszystkie bezpieczniki i takze sa cale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.