Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jak auto stoi całą noc lub dzień na mrozie powyżej -7 stopni to podczas zapalania a w zasadzie w końcowej jego fazie słychać przez moment pisk takie wzzzziiitt. Czy to może być pasek, jakaś rolka? jak jest rozgrzany lub temperatura w okolicach zera pisk ten nie występuje, wiec podejrzewam że to opór przy zapalaniu jak wszystko jest zmrożone, olej gęsty itp. wydawało mi się że gdzieś to widziałem na forum a teraz nie mogę znaleźć czy coś z tym powinienem robić czy zostawić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem kiedyś chyba tak samo. Sporo się naszukałem, ale prawie w 100% pomogła wymiana paska 6PK na Gates. Oryginalny to chyba Contitech i chyba lepiej kup taki, bo Gates szału nie robi (choć zły też nie jest). Może potrzebna będzie jeszcze wymiana napędu pasowego, tzn. rolki prowadzącej i napinacza z rolką (na dzień dzisiejszy chyba tylko oryginał - ok 400zł). Jeśli i to nie pomoże to trzeba sprawdzić koło pasowe wału korbowego, a to już większy koszt i raczej tylko oryginał wchodzi w grę, bo zamienniki często nie są nic warte.,

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Dziś u mnie wystąpił podobny problem,podczas zapalania przy końcu rozruchu słychać pisk i zanika trwa może sekundę.

Przy gaszeniu w wszystko jest ok,przy ponownym zapalaniu też jest ok.

Gdy auto stoi dłuższy czas dzień lub 2 dni.

Dodam że paski wymieniałem w ubiegłym roku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie jest podobnie - słychać delikatny pisk przez ułamek sekundy przy odpalaniu. Pasek wymieniałem dwa razy, za pierwszym razem Gates, a obecnie Contitech z nowymi rolkami. Wymiana paska pomaga na max kilka tygodni, a później znów występuje lekki pisk przy odpalaniu.

Może pasek bezpośrednio z serwisu jest lepszy (również Contitech) i się nie ślizga?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dziś normalnie odpalił bez pisku.

Paski też mam contitecha nie sądzę żeby to paski były,no ale może się mylę.

Teraz auto 2 dni postoi to zobaczę czy zapiszczy.

Opublikowano

A u mnie na odwrót jak jest zimny to nie ma żadnego pisku, a jak jest ciepły to pisk zawsze przy zapalaniu i gaszeniu.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
A u mnie na odwrót jak jest zimny to nie ma żadnego pisku, a jak jest ciepły to pisk zawsze przy zapalaniu i gaszeniu.

 

Pzdr

 

Też tak miałem na ciepłym,po wymianie koła pasowego ustąpiło.

Czeka cię wymiana koła pasowego.

Opublikowano
I ja również od niedawna zauważyłem że jak odpalam silnik i póki jest zimny ,słyszę delikatny pisk . Natomiast po rozgrzaniu silnika nieprzyjemny dźwięk ustępuje. Mówicie panowie że wymiana pasków wielorowkowcych od alternatora i pompy wspomagania pomoże ? Widzę że polecacie Contitecha.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.