Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

może ktoś wie co się stało - opis awarii:

Samochód odpalił przy minus 18, przejechał jakieś 20 km, zjechałem na stację benzynową po płyn do spryskiwacza, zgasiłem i ponownie już nie mogę go uruchomić. Kręci jak szalony i nie odpala.

 

Dotychczasowe działania: mechanior wymienił filtr paliwa i świece bo komputer wskazywał że dwie świece mu się nie podobają. Nie pomogło. Po wykasowaniu błędów wraca tylko jeden że kluczyk się "rozkodował" czy że jakiś problem z kluczykiem???? Może coś takiego być?

 

Po sprawdzeniu na drugim kluczyku - tak samo.

 

Właśnie dzwonił mechanik i sprawdził pompkę w baku i ta działa poprawnie. Ale podobno "nie podaje paliwa na listwę". Czyli pompa wysokiego ciśnienia? Czy to słuszna teoria?

 

Proszę o pomoc w postaci komentarza do tego co wyżej jaki i inne pomysły i sugestie.

 

Dzięki za pomoc, pozdrawiam!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeżam temat - nowe informacje :)

Pompy paliwowe i pompa wysokiego ciśnienia sprawdzone i są ok. Objawy te same - kręci i nie odpala -w komputerze jeden powracający błąd - immobilizer.

 

Jeżeli dobrze zrozumiałem w warsztacie - immobilizer potwierdza ze kluczyk jest ok i ze się rozbraja. Sterownik silnika nie dostaje sygnału z immobilizara ze ten jest rozbrojony (a może dostaje tylko sterownik silnika jest uszkodzony?). Czy ktoś może podpowiedzieć co z tym teraz zrobić? I drugie pytanie: wiecie gdzie w Olsztynie lub bliskiej okolicy ktoś może taka usterkę usunąć? Czy tylko ASO, czyli najbliżej Gdańsk?

 

Dzięki i pozdrawiam

Opublikowano

Nie wierzę, że w Olsztynie nie ma fachowca od elektroniki, ktory dobierze sie do EWS-a!

Jeśli na forum nikt Ci nie wskaże takiego elektromechanika to popytaj taksówkarzy, którzy jeżdżą BMW

Opublikowano
Nie wierzę, że w Olsztynie nie ma fachowca od elektroniki, ktory dobierze sie do EWS-a!

Jeśli na forum nikt Ci nie wskaże takiego elektromechanika to popytaj taksówkarzy, którzy jeżdżą BMW

Ja też nie wierzę :D Mój ojciec jeździ taksówką i żadnego sensownego namiaru na warsztat nie dostał od innych "kolegów". Szukam dalej - myślałem że może na forum ktoś jest z Olsztyna i ma sprawdzony namiar na magika od elektroniki BMW.

Opublikowano

Przyczyną był brak komunikacji pomiędzy immobilizarem a sterownikiem silnika. Komputer pokazuje w tej sytuacji błąd immobilizara jednocześnie immobilizer potwierdza że kluczyki są poprawne i że odbezpiecza samochód.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
...Przyczyną był brak komunikacji pomiędzy immobilizarem a sterownikiem silnika...Pozdrawiam

Napisz jak rozwiązano problem - czy brak komunikacji spowodowany był przerwą na przewodach czy może EWS niedomagał ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
...Przyczyną był brak komunikacji pomiędzy immobilizarem a sterownikiem silnika...Pozdrawiam

Napisz jak rozwiązano problem - czy brak komunikacji spowodowany był przerwą na przewodach czy może EWS niedomagał ??

EWS nie domagał. Podobno może się to zdarzyć z powodu rozładowania akumulatora.

Opublikowano

Rozjechała Ci się synchronizacja EWS-DDE, potwierdza to fakt iż rozrusznik kręcił ale nie podawał paliwa (EWS normalnie blokuje też rozrusznik).

W jaki sposób to naprawili ? :)

Opublikowano
W jaki sposób to naprawili ? :)

Skorzy do podzielenia się tą wiedzą to oni nie byli. Dowiedziałem się tylko ogólnikowo że wprowadzili jakieś dane i do sterownika silnika i do immobilizara po czym komunikacja (synchronizacja) wróciła.

Opublikowano
No to norma że nie chcieli powiedzieć dokładnie co zrobili bo nawet proste czynności potrafią "ubrać" w zawiłą teorie aby dobrze temat sprzedać. A ile skasowali jeśli można zapytać ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.