Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pisałem już o tym na forum lecz nadal mam ten problem. Mianowicie w układzie chlodzenia robi mi się bardzo duże ciśnienie, tak duże że przewody są twarde jak kamień i po jakimś czasie płyn zaczyna spierdzielać albo na polaczeniu termostatu z przewodem albo na górnym wężu prz chłodnicy. Podejrzewałem uszczelkę pod glowicą jednak w Oplu mierzylem zawartosc co2 w ukladzie chlodzenia i zostalo to wykluczone... Dzisiaj rozkrecilem i sprawdzilem termostat wlozylem w gotujaca sie wode wlozylem termometr i mniej wiecej po 92 st sie otwiera (raz 92 nastepnym razem 94), wisko jest ok bo jak juz jest gorący nie da się go w sumie zatrzymać. Pompa wody zmieniana na nowa 3 tyg temu. Dalem dzisiaj nowe opaski,nowe oringi na nagrzewnice (cztery sztuki), nowy na termostat, nowy korek zbiorniczka (taki ze sklepu za 35 zł), wszystko elegancko pozakrecalem kupilem 10 l plynu... Wzialem sie za uzupelnianie plynu i odpowietrzanie kierujac sie wskazowkami ze strony: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905

Generalnie wszystko sprawdzone i zrobione ok, przelewalem ten plyn odpowietrzalem chyba z 5 razy ale nic nie daje cisnienie jak sie robilo tak sie robi, temperatura czy na jalowym czy w jezdzie stoi na srodku ale po pewnym czasie przez to cisnienie i wywalanie plynu musze dolewac. Czy ktos w ogole ma jakis pomysl co moze byc przyczyna???

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam ten sam problem teraz w 318 is. Również robi mi się duże ciśnienie, tak że puszcza płyn z rury przy zbiorniczku. Odpowietrzałem układ już 2 razy i nic, cały czas tak samo. Zmieniałem niedawno uszczelkę pod głowicą, więc to chyba nie to. Możesz napisać czy udało się się to naprawić? Jeśli tak to w jaki sposób? Z góry dzięki za pomoc! :)
Opublikowano
Nie sprawdzałem pompy, jak 7 tys. temu był robiony remont silnika (pierścienie, zawory itd.) to jeszcze była sprawna. Ostatnio też sporo oleju pochłania, myślałem, że to przez odme, bo wężyk był całkowicie zapchany. Wymieniłem teraz ten wężyk, myślałem że będzie ok, ale nie do końca pomogło. Wczoraj usłyszałem dziwne syczenie w okolicy kolektora ssącego. 2 tygodnie temu był uszczelniany w serwisie BMW. Nie wiem co jest grane, na 100% po 1 dniu jazdy znowu się zapowietrzył, bo węże są mega twarde, dodatkowo dawniej zazwyczaj tylko 1 był gorący, teraz nawet ten na dole ma taką samą temperaturę. Termostat i Visco również nowe.
Opublikowano

jeżeli odkręcisz zbiorniczek z płynem i dodasz gazu, to powinien być widoczny strumień płynu

im więcej obrotów tym strumień większy

jeżeli go nie ma ,to albo układ zapowietrzony ,albo awaria pompy

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po wykręceniu termostatu, uszczelka termostatu nie nadaje się do ponownego użycia, inaczej będzie przeciek.

W zdrowym układzie chłodzenia, nominalne ciśnienie cieczy chłodzącej wynosi aż 1,5 bar czyli 1,5 atmosfery, węże będą twarde.

Popraw lub wymień opaski na wężach, jeśli ciśnienie w układzie będzie większe niż 1,5bara to zadziała zawór bezpieczeństwa w korku od chłodnicy, jeśli jest sprawny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.