Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam chce kupic oryginalny xenon do bmw e46 sedan przed liftem i niewiem jak to mozliwe bo znalazlem kompletne lampy bi-xenon oryginalne boscha do sedana przed liftem i mam z w zwiazku z tym pytanie czy jest to mozliwe zeby byl bi xenon do sedana przed liftem ponieważ pierwszy raz widze prosze jak najszybciej o odpowiedz
Opublikowano
Wnioskuję, że jest to oryginalny Bosch po żółtych nalepkach u góry lampy. Ale czy czasem fabrycznie na pierwszy montaż nie szły Hella? Na pewno taki bosch będzie zdecydowanie lepszy od chińczyka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sam mam lampy xenonowe z Boscha ale z tgo co widze róznia sie od moich troche soczewka. Mozecie mi wyjasnić na czym polego róznica w xenonie a w bi chodzi mi o taka wizualna jest to do rozpoznania jesli postawi sie obok siebie dwie inne lampy ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Jak postawisz obok siebie dwie lampy to główna różnica to taka,że w normalnym ksenonie bez bi, oprócz soczewki będziesz miał żarówkę od świateł drogowych i żarówkę od pozycyjnych. W bi-xenonie masz tylko soczewkę i żarówkę od pozycyjnych.

 

Na zdjęciu powyżej, nie widać dokładnie czy jest tam zarówka od światel drogowych. Raczej nie, wiec moze byc to bixenon.

Opublikowano
Jak postawisz obok siebie dwie lampy to główna różnica to taka,że w normalnym ksenonie bez bi, oprócz soczewki będziesz miał żarówkę od świateł drogowych i żarówkę od pozycyjnych. W bi-xenonie masz tylko soczewkę i żarówkę od pozycyjnych.

 

Na zdjęciu powyżej, nie widać dokładnie czy jest tam zarówka od światel drogowych. Raczej nie, wiec moze byc to bixenon.

Mylisz się stary jak cholera :)

W moich Bi-Xenonach (co prawda poliftowych AL), jest też żarówka do drogowych - która działa równolegle z bi-xenonem oraz przy "mruganiu" :)

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano
W bi-xenonie masz tylko soczewkę i żarówkę od pozycyjnych.

Ciekawe, jak by to niby miało działać?!

W biksenonie są takie same żarówki/palniki jak w tradycyjnej lampie ksenonowej. Różnica polega na tym, że dodatkowo w układzie optycznym palnika ksenonowego znajduje się przesłona. Przy korzystaniu ze świateł mijania jest opuszczona i odcina na pewnym poziomie linię światła, by nie oślepiać jadących z przeciwka. Po włączeniu świateł drogowych (zapala się normalnie druga żarówka) przesłona przesuwa się, odsłaniając cały obszar świecenia i tym sposobem doświetla dodatkowo drogę przed autem. Po przełączeniu z powrotem na światła mijania żarówka od długich gaśnie, a przesłona wraca na poprzednie miejsce, odcinając strumień światła.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano

Manniac ma racje :-)

Dokładnie tak to działa, ponadto gdy "mrugasz" długimi włącza sie tylko ta żarówka H7, przesłona na bi-xenonie się nie podnosi (choć zdradzę Wam w tajemnicy :-) , że jest opcja w module świateł, która pozwala na zaprogramowanie mrugania bi-xenonem).

 

/H

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano

bardzo prosto mozna to sprawdzić!

 

jezeli w momencie przełączenia na długie gaśnie żarnik xenonowy masz zwykłe xenony,jeśli nie gaśnie a jedynie zmienia się jego światło to masz bi-xenony poza tym żarnik bi-xenonowy z racji innej mieszanki gazu daje zajeb....ćie jaskrawe światło o niebieskiej poświacie,

 

xenon tylko jaskrawe białe

 

a i uważaj żebys w xenony od anglika się nie wpakował bo nie wszystkie mają dzwignie do zmiany konta i na angielskich bez dżwigni żaden diagnosta cie nie przepusći

Opublikowano
bardzo prosto mozna to sprawdzić!

Zgadzam się :-)

 

jezeli w momencie przełączenia na długie gaśnie żarnik xenonowy masz zwykłe xenony,jeśli nie gaśnie a jedynie zmienia się jego światło to masz bi-xenony

Chłopie, widziałeś kiedyś Bi-Xenon w E46?

  • W normalnych Xenonach: w momencie zapalania świateł drogowych (długich) zapala się wewnętrzny halogen, światłą mijania (xenonowe) NIE GASNĄ!
  • W Bi-Xenonach:
    • Jak zapalasz światła drogowe (długie) tak samo jak w normalnych xenonach zapalają się wewnętrzne halogeny + DODATKOWO podnosi się przesłona za soczewką świateł mijania (soczewkowych).
    • Jak mrugasz, to zapalają sie tylko wew. halogeny (zupełnie jak w zwykłych xenonach), a przesłona na światłach mijania się nie podnosi.

 

poza tym żarnik bi-xenonowy z racji innej mieszanki gazu daje [bAD]....ćie jaskrawe światło o niebieskiej poświacie, xenon tylko jaskrawe białe

Człowieku, co Ty gadasz? Oryginalne Xenony (i Bi-Xenony) mają taką samą barwę światła - 4300K

 

a i uważaj żebys w xenony od anglika się nie wpakował bo nie wszystkie mają dzwignie do zmiany konta i na angielskich bez dżwigni żaden diagnosta cie nie przepusći

Zgadzam się, w E46 nie możesz przestawić świateł a RHD na LHD, możesz jedynie zniwelować cień na poboczu.

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano
W przedliftach były xenony natomiast w poliftach bixenony. Nie wiem jak w przedliftach, ale w poliftach do przetwornicy podłączone są dwie kostki (jedna od świateł krótkich a druga od przesłony bixenonu).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.