Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Moja 3er to 320d z 2004r. a więc M47N, manualna skrzynia biegów, 140kkm pewnego przebiegu.

 

Po niedawnych przygodach z odpalaniem auta (więcej: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=131828) chciałem sprawdzić, czy gdzieś nie widać jakichś niepokojących zmian na silniku. Po otwarciu maski rzuciło mi się w oczy, że wokół korka do wlewu płynu do wspomagania (tego z napisem ATF OIL ONLY) jest mokro od oleju. Po odkręceniu plastikowej obudowy stwierdziłem, że olej "stoi" wokół korka. Wytarłem i teraz mam zamiar obserwować. Ale moje pytanie brzmi - z czego to się mogło wziąć? Czemu wywala mi olej od wspomagania?

 

Dodam, że w okresie problemów z odpalaniem notoryczna była sytuacja w której samochód kręcił ale nie zapalał. Nasunęła mi się więc diagnoza, że być może pompa od wspomagania zaczynała pracować, wytwarzała ciśnienie ale nic się nie działo - silnik nie zaskakiwał. No i nadmiar ciśnienia mógł wybić olej korkiem - ma to sens czy nie bardzo?

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano

Żadnego związku nie ma.

Wspomaganie ukł. kierowniczego to zupełnie inny układ.

Sprawdź poziom oleju w zbiorniczku wspomagania. Ma być nie więcej jak trzeba i nie mniej jak powinno być.

Korek z biegiem czasu będzie się pocił. Normalna sprawa. Szmatka, wytrzyj do sucha i jest cacy.

Komu w drogę, temu Neste.
Opublikowano
kupiłem e46 i miałem to samo mokro wokół korka a co gorsze wszystko co wyleciało szło na alternator i do jego wnętrza. przyczyny u mnie to za dużo oleju w zbiorniczku , a druga sprawa - pewnie tez u ciebie - to to ze jak pokreciszvkierownicą a silnik nie pracuje to u mnie wywala olej ,mysle ze to jest przyczyna , kiedys przepychałem auto i kierownica kreciłłem to wywalilo olej , następnym razem gdy mechanik robil zawieszenie krecił kołami bez uruchomienia silnika i tez mi wywalilo olej od wspomaganie - sprawdź czy to nie ta przyczyna
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dwa pytanka mam w zwiazku z tym tematem - jakim płynem uzupełniac układ?

i drugie - kiedy poziom plynu wspomagania jest własciwy? kiedy zawiera się pomiędzy tymi dwoma ledwo co widocznymi kreseczkami?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
problem znam z...mercedesa actros, jak kreci się dużo w miejscu to czasami jakis feler spowoduje wypchnięcie dużej ilości płynu do zbiorniczka - gdzieś na dole tworzy się poduszka powietrzna - no i leci ze zbiorniczka. w mb po przejechaniu w normalnych warunkach dnia zbiornik robi się pusty i można dolac znowu to co uciekło. Byc może tego typu zjawisko wystąpiło u ciebie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a układ uzupełniaj bądź czerwonym, bądź też żółtym uniwersalnym olejem ATF, dostępnym na każdej stacji paliw - im lepszy, tym lepiej, oczywiście :) poziom teoretycznie powinien byc ustabilizowany po kilku naprzemiennych przekręceniach kierownicą od oporu - do oporu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.