Skocz do zawartości

320d - wywala olej przez korek do wspomagania


piotr.piskozub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Moja 3er to 320d z 2004r. a więc M47N, manualna skrzynia biegów, 140kkm pewnego przebiegu.

 

Po niedawnych przygodach z odpalaniem auta (więcej: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=131828) chciałem sprawdzić, czy gdzieś nie widać jakichś niepokojących zmian na silniku. Po otwarciu maski rzuciło mi się w oczy, że wokół korka do wlewu płynu do wspomagania (tego z napisem ATF OIL ONLY) jest mokro od oleju. Po odkręceniu plastikowej obudowy stwierdziłem, że olej "stoi" wokół korka. Wytarłem i teraz mam zamiar obserwować. Ale moje pytanie brzmi - z czego to się mogło wziąć? Czemu wywala mi olej od wspomagania?

 

Dodam, że w okresie problemów z odpalaniem notoryczna była sytuacja w której samochód kręcił ale nie zapalał. Nasunęła mi się więc diagnoza, że być może pompa od wspomagania zaczynała pracować, wytwarzała ciśnienie ale nic się nie działo - silnik nie zaskakiwał. No i nadmiar ciśnienia mógł wybić olej korkiem - ma to sens czy nie bardzo?

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego związku nie ma.

Wspomaganie ukł. kierowniczego to zupełnie inny układ.

Sprawdź poziom oleju w zbiorniczku wspomagania. Ma być nie więcej jak trzeba i nie mniej jak powinno być.

Korek z biegiem czasu będzie się pocił. Normalna sprawa. Szmatka, wytrzyj do sucha i jest cacy.

Komu w drogę, temu Neste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem e46 i miałem to samo mokro wokół korka a co gorsze wszystko co wyleciało szło na alternator i do jego wnętrza. przyczyny u mnie to za dużo oleju w zbiorniczku , a druga sprawa - pewnie tez u ciebie - to to ze jak pokreciszvkierownicą a silnik nie pracuje to u mnie wywala olej ,mysle ze to jest przyczyna , kiedys przepychałem auto i kierownica kreciłłem to wywalilo olej , następnym razem gdy mechanik robil zawieszenie krecił kołami bez uruchomienia silnika i tez mi wywalilo olej od wspomaganie - sprawdź czy to nie ta przyczyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

dwa pytanka mam w zwiazku z tym tematem - jakim płynem uzupełniac układ?

i drugie - kiedy poziom plynu wspomagania jest własciwy? kiedy zawiera się pomiędzy tymi dwoma ledwo co widocznymi kreseczkami?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem znam z...mercedesa actros, jak kreci się dużo w miejscu to czasami jakis feler spowoduje wypchnięcie dużej ilości płynu do zbiorniczka - gdzieś na dole tworzy się poduszka powietrzna - no i leci ze zbiorniczka. w mb po przejechaniu w normalnych warunkach dnia zbiornik robi się pusty i można dolac znowu to co uciekło. Byc może tego typu zjawisko wystąpiło u ciebie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a układ uzupełniaj bądź czerwonym, bądź też żółtym uniwersalnym olejem ATF, dostępnym na każdej stacji paliw - im lepszy, tym lepiej, oczywiście :) poziom teoretycznie powinien byc ustabilizowany po kilku naprzemiennych przekręceniach kierownicą od oporu - do oporu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.