Skocz do zawartości

F25 wady, błędy i usterki modelu (choroby wieku dziecięcego)


insane

Rekomendowane odpowiedzi

insane masz defekt swojej E91 i co? naprawa zrealizowana? ile czasu się już z nią "bujasz"? sądzisz, że jak zakupisz nowy model to ASO będzie miało większą wiedzę na temat jego naprawy??

Nie byłem z moim "defektem" w ASO bo po kilku wcześniejszych wizytach wiem, że nie ma tam czego szukać ani z nowym autem, ani z używanym. Za samą diagnozę... przepraszam - za szukanie problemu - zapłacę jak za zboże. Wolę poszukać we własnym zakresie (czyt. z pomocą normalnych warsztatów) i najwyżej gdy uda się zdiagnozować i nikt inny się tego nie podejmie to naprawę zrobię w ASO.

 

Co do aut nowych - do tej pory sam miałem jedno (Seat Leon) i obsługę gwarancyjną oceniam całkiem pozytywnie. Ojciec miał już kilka aut, kilku marek (2x Renault, Honda, VW, BMW) i w każdym jednym (nie ważne jak nowy/stary to nie był model) musiał być w serwisie (a tylko Honda się spisywała tak jakby tego oczekiwał). Zatem jestem gotów założyć, że to, że w Twoim aucie teraz nic nie hałasuje to bardziej zbieg okoliczności i po prostu szczęście niż to, że auto po LCI jest tak doskonale dopracowane w stosunku do poprzedników. Poza tym nie oszukuję się i nie liczę na to, że mnie będzie BMW po stopach całowało bo akurat ich serwis wybrałem.

 

BTW. Q5 też jeszcze nie przeszło liftu więc w zasadzie dyskusja na temat jego wyższości jest bezpodstawna :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 823
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie byłem z moim "defektem" w ASO bo po kilku wcześniejszych wizytach wiem, że nie ma tam czego szukać ani z nowym autem, ani z używanym. Za samą diagnozę... przepraszam - za szukanie problemu - zapłacę jak za zboże. Wolę poszukać we własnym zakresie

BTW. Q5 też jeszcze nie przeszło liftu więc w zasadzie dyskusja na temat jego wyższości jest bezpodstawna :-)

i właśnie o to chodzi :cool2: nie sugeruję,że Q5 to po całości lepsze/ładniejsze auto ale jak jest na rynku dłużej to szansa, że ktoś daną awarię już miał, więc będzie większa szansa na szybszą naprawę, trywialna sprawa w nowym aucie ale "mechanicy" nie wiedzą nawet gdzie są wszystkie spinki/śrubki, więc jak rozkręcają po raz 1. to przeważnie coś urwą...

że w Twoim aucie teraz nic nie hałasuje to bardziej zbieg okoliczności i po prostu szczęście niż to, że auto po LCI jest tak doskonale dopracowane w stosunku do poprzedników.

jestem "wypaczony" na punkcie niekontrolowanych hałasów, więc się z Tobą nie zgodzę ponieważ swoje przedliftowe E91 rozebrałem na części pierwsze, byłem przy montażu/demontażu nowej tapicerki, znałem wszystkie spinki/zagięcia/uszczelki/podkładki które mogły trzeszczeć..."własnym" nakładem pracy wyliminowałem trzaski,

 

w aucie po lifcie wszystkie rzeczy, które wcześniej "sam" poprawiałem: uszczelki dachu, uszczelki drzwi, taśmy "C" drzwi, spinki od listew ozdobnych, mocowanie półki, mocowanie maski silnika, uszczelnienie zamka drzwi jest "leciutko" poprawione właśnie tak aby nie trzeszczało/nie hałasowało...

 

nowe auta w 99,9% są doskonałe konstrukcyjnie/technologicznie wychodzą tylko trywialne sprawy widoczne po długoterminowym użytkowaniu na które producent w swoim cyklu nie ma czasu a po "x" skaragch od klientów ma długą listę...czytając, że auto po lifcie ma 1000 nowych cześci mówimy ale przesadzili przcież widoczne są tylko np. światła czy lusterka a tak naprawdę dla użytkowników właśnie te rzeczy nie widoczna to jest właśnie to co powinno być od razu zrobione tylko zostało wcześniej nie dopracowane...

 

może głupi przykład ale jak wymieniałem żarówki w ringach to aby to zrobić musiałem odkręcić koło ponieważ demontaż samego nadkola w przypadku moich niezgrabnych "łap" nic nie dał, obecnie nie jest "super" ale halogen od ringów wykręcam "wykręconymi łapami" bez demontażu koła czy nadkola...

 

z wyglądu X3 dla mnie też jest super i jak patrzę na niego to aż robi mi się ach i ech...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że w Twoim aucie teraz nic nie hałasuje to bardziej zbieg okoliczności i po prostu szczęście niż to, że auto po LCI jest tak doskonale dopracowane w stosunku do poprzedników.

jestem "wypaczony" na punkcie niekontrolowanych hałasów, więc się z Tobą nie zgodzę ponieważ swoje przedliftowe E91 rozebrałem na części pierwsze, byłem przy montażu/demontażu nowej tapicerki, znałem wszystkie spinki/zagięcia/uszczelki/podkładki które mogły trzeszczeć..."własnym" nakładem pracy wyliminowałem trzaski,

 

w aucie po lifcie wszystkie rzeczy, które wcześniej "sam" poprawiałem: uszczelki dachu, uszczelki drzwi, taśmy "C" drzwi, spinki od listew ozdobnych, mocowanie półki, mocowanie maski silnika, uszczelnienie zamka drzwi jest "leciutko" poprawione właśnie tak aby nie trzeszczało/nie hałasowało...

Byśmy się dogadali coś czuję... przy piwie :-)

 

Dzięki za cenne rady - na razie jeszcze nic nie kupiłem, ale jak się rozglądam po rynku to i tak alternatywy nie widzę. Przejadę się jeszcze testowo Q5 i porównam wtedy odczucia z jazdy obydwoma autami i podejmę decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne rady - na razie jeszcze nic nie kupiłem, ale jak się rozglądam po rynku to i tak alternatywy nie widzę. Przejadę się jeszcze testowo Q5 i porównam wtedy odczucia z jazdy obydwoma autami i podejmę decyzję.

Daj znać koniecznie jak to porównanie wypadło. Próbowałem zrobić taki test dwa dni temu w Poznaniu ale niestety w Olszowiec X3 im gdzieś pojechało i wróci 17-go a w drugim było tak oblegane, że nie było szans. Natomiast w salonie Audi Q5 w ogóle nie mieli. Czeski film:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne rady - na razie jeszcze nic nie kupiłem, ale jak się rozglądam po rynku to i tak alternatywy nie widzę. Przejadę się jeszcze testowo Q5 i porównam wtedy odczucia z jazdy obydwoma autami i podejmę decyzję.

Daj znać koniecznie jak to porównanie wypadło. Próbowałem zrobić taki test dwa dni temu w Poznaniu ale niestety w Olszowiec X3 im gdzieś pojechało i wróci 17-go a w drugim było tak oblegane, że nie było szans. Natomiast w salonie Audi Q5 w ogóle nie mieli. Czeski film:)

Naturalnie :-). Sam jestem spod Poznania, w którym codziennie jestem w pracy więc w końcu upoluję :-) auta do testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeżeli zależy wam tak bardzo na wyposażeniu a macie określone limity finansowe, poczekajcie może na ofertę z Premium Selection, gdzie wybór aut w połowie roku będzie już u delaera bardzo duży a ceny 20-25% niższe od katalogowych.

 

Potwierdzam!!! W zeszłym roku kupiłem w ramach Premium Selection X3(e83) 3.0d 2008r. z przebiegiem 19tys. km w pełnym wyposażeniu za 50% katalogowej!!! A dorzucili jeszcze darmowy przegląd, najnowszą wersję mapy do navi i fajne warunki ubezpieczenia i leasingu! Polecam!!!

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich miłośników i właścicieli F25 , na swoim mam przejechane 12.000 km i pojawił się piewszy duzy problem. Byłem wczoraj na myjni ręcznej i mało nie zemdlałem jak zobaczyłem pewną rzecz. Na przednim reflektorze (mam biksenony ale nie skrętne) zaczęła pękać szybka wygląda to mniej więcej jak grzebień utworzony z cieńkich mikropęknieć każde pękniecie jest długości ok 3 cm a całość ciągnie się na jakies 10 cm wkleiłbym foto ale nie za bardzo potrafie. Zauważyłem też że ta lampa jest cały czas ciepła patrząc od przodu samochodu jest to lewa lampa , prawa natomiast jest zupełnie zimna . Jestem na 99,9% pewien że nie jest to uderone ani nic w tym stylu gdyby uderzył np kamień to "pajączek" byłby zapewne raczej okrągły a mi się zrobił swoisty kod kreskowy. Zaraz jade do ASO obawiam sie tylko żeby mi ta lampa nie pękła w czasie jazdy bo dopiero będzie jazda :-( . Także właściciele pryglądajcie się swoim reflektorom a szczególnie lewemu czy przypadkiem nie jest dziwnie cieplejszy od prawego bo coś mi sie zdaje że sie poprostu przegrzewa. TYeraz jest pytanie czy mi zrobią to na gwarancji ? No ale to chyba nie moja wina prawda ?

 

Dodatkowym problemem jaki zauważyłem są wycieraczki szyby przedniej , nie wiem cyz macie ten sam problem ale sprawdzcie czy nie macie porysowanej rpzedniej maski od odruchu podnoszenia wycieraczekw celu umycia szyb---- nigdy nie myje auta sam dlatego nie zwracałem na to uwagi , raz postanowilem umyc szybe sam i stwierdziłęm że chyba porysowałem lekko krawędz maski i musiałem mocno sie z wycieraczkami pogimnastykować aby je podnieć do góry no i stwierdziłem ze na myjni o tym nie mysla i napewno to oni mi porysowali krawędz maski. Spróbujcie sami i napiszcie o efektach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą lampą to nieciekawie, ja odbieram auto w przyszłym tygodniu i uważnie będę to obserwował...A może jednak jakiś mały kamyczek spowodował to pęknięcie a faktura szkła daje efekt o jakim mówisz? Napisz koniecznie co na to ASO!

 

Co do wycieraczek to jestem ciekawy jak będzie u mnie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Sprawdziłem lampy są ok.,nic nie stuka przy skręcaniu na tarce.,podobno był też jakiś problem z przednią szybą -żle załamuje światło -ja tego nie zauważyłem. ZŁE wiadomości-moim zdaniem WADA FABRYCZNA zamocowania wycieraczek, podczas mycia auta po odciągnięciu od szyby MOCNO trą o brzeg maski - kwestia czasu jak pokaże się biały podkład (na ciemnym lakierze będzie super wyglądało :twisted: )Ciekawe jak rozwiążą reklamacje : wymiana wycieraczek na inne, wymiana maski czy coroczna wizyta w lakierni :mad2: .Aż śmieszne tak banalna wpadka w klasie premium. Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz - po otwarciu lub zamknięciu auta kilka razy zdarzyło się ,że uchyliły się szyby - błąd w zaprogramowaniu, coś nacisnąłem w kluczyku? nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. ZŁE wiadomości-moim zdaniem WADA FABRYCZNA zamocowania wycieraczek, podczas mycia auta po odciągnięciu od szyby MOCNO trą o brzeg maski - kwestia czasu jak pokaże się biały podkład (na ciemnym lakierze będzie super wyglądało :twisted: )Ciekawe jak rozwiążą reklamacje : wymiana wycieraczek na inne, wymiana maski czy coroczna wizyta w lakierni :mad2: .Aż śmieszne tak banalna wpadka w klasie premium. Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz - po otwarciu lub zamknięciu auta kilka razy zdarzyło się ,że uchyliły się szyby - błąd w zaprogramowaniu, coś nacisnąłem w kluczyku? nie wiem.

maska: nie będzie napraw gwarancyjnych, Pan z ASO przesunie pióra wyżej od pozycji 0 (wyjsciowej) i pokaże, że wtedy ramię nie zahacza ...

szyby: 99% to za słaby akumulator, jak nie trzyma natężenia to takie przykłady są serią dla każdej marki z większą elektroniką...

 

jak wyjdzie LCI to pewnie pojwawi się inna krzywizna ramienia wycieraczki i pojemniejsze aku ...a teraz to tylko lista zbieranych usterek aby poprawić "pierdoły", które nie zostały wyłapane w jazdach testowych przed wprowadzeniem modelu do produkcji...

 

TYeraz jest pytanie czy mi zrobią to na gwarancji ? No ale to chyba nie moja wina prawda ?

 

stawiam jednak, że nie będzie wymiany gwarancyjnej, chyba, że wyraźnie zdiagnozują problem termiczny...mam nadzieję, że się mylę ...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich , byłem w ASO porobili zdjęcia i wysłali do BMW Polska , Pan z serwisu powiedział , że nigdy czegoś podobnego nie widział i że na jego gust zrobia to na gwarancji. Odpowiedź mam mieć w tygodniu. Co do wycieraczek , Pan powiedział że wycieraczki powinno sie podnosić wyżej i dopiero do góry - dlamnie głupota - bo skąd np na myjni mają o tym wiedzieć jak oni nawet elektrycznie bagażnika nie potrafią otworzyć.

Pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieraczka nie rysuje maski po odciągnięciu na ok. 20cm.Już widzę jak tłumaczę mistrzowi czystej szyby na światłach jak podnosić wycieraczki :mrgreen: W ASO Pan powiedział ,że należy zatrzymać wycieraczki w połowie cyklu {wyłączyć zapłon}ale niestety to mu się nie udało :norty: bo wycieraczki uparcie wracały na swoje miejsce na dole.Poprosił pana z serwisu i pan Henio na siłę ręką przesunął je na środek szyby.Potem wycieraczki same miały wrócić na swoje miejsce -nie wróciły -zatrzymują sie 2cm wyżej od miejsca początkowego spoczynku.Sądze,że pare takich operacji i będą na stałe zatrzymywać się na środku szyby.Odniosłem wrażenie ,że dla BMW ten problem nie istnieje.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wycieraczek, w poprzednim modelu x3 jest taka sama historia, dla mnie na początku wydało się dziwne ale wytłumaczyłem sobie to następująco: przy dużych prędkościach dzięki temu, że wycieraczki są schowane pod maską prawdopodobnie nie hałasują ja się do tego po prostu przyzwyczaiłem i jak myję auto przekręcam zapłon włączam wycieraczki i na połowie wyłączam zapłon, ponowne załączenie zapłonu ich nie przywróci do dołu, dopiero ponowne włączenie dźwignią wycieraczek - tak powinno być, jeśli jest inaczej myślę że jest źle. mistrzom czystej szyby za usługi dziękuję, nie pozwalam osobom trzecim myć czegokolwiek w aucie. nigdy nie wiadomo co za specyfik ma w swojej butelce i co może się stać gdy taka niewiadomego pochodzenia substancja wyląduje np. na masce.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!!!!

 

Jest temat.

Czy w Waszych F25 jest również tak słaby lakier????????

Ja wogóle nie myje auta recznie staram sie bezdotykowo ale lakier i tak sie rysuje!!!!

słabszego lakieru nie widziałem!!!!!!

 

Czy u Wy też macie takie lakiery......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wycieraczki to w instrukcji jest wyraźnie napisane jak należy je podnosić i nie jest to na pewno wada fabryczna. Co do lakieru to ja mam biały niemetaliczny i nie zauważyłem jakiejś słabej jakości. Generalnie widzę, że Polacy mają tendencję do narzekania, a to słabe osiągi, a to jakieś niedoróbki. Kurde auto jest świetnie, i jak na nasze drogi osiągi ma aż nadto wystarczające! A niedoróbki? Sorry, żyjemy w czasach kiedy nie ma produktów idealnych...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99,9% kierowców nie czyta instrukcji samochodu, 0,1% to mój teść :D .Przeczytałem instrukcję obsługi wycieraczek i wszystko się udało - dziwi mnie jednak ,że panowie w ASO tej instrukcji nie czytają. Mimo to nadal uważam ,że zamontowanie wycieraczek jest nie do końca udanym wynalazkiem.

Co do lakieru to nie zauważyłem istotnych wad [auto myte 1 na miesiąc] .Dla fanów czystych autek polecam wątek X6 :cry2: :norty: Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy F25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim , jutro jade na wymiane gdzieś powyżej opisywaej przeze mnie przedniej lampy. I prszy okazji panowie mają sprawdzić te nieszczęsne stuki z lewej strony w okolicach amortyzatora (wiele osob poruszało ten temat na forum ) rozkręcą zobaczom i później napisze o efektach.

Mam natomiast pytanie do posiadaczy F25 którzy tak bardzo naciskaja na czytanie instrukcji obsługi a konkretniej tematu wycieraczek. Być może moje wykształcenie jest zbyt małe aby zrozimieć jak te wycieraczki odchylić do góry z kabiny , jest coś napisane na temat tego że dźwignie wycieraczek trzeba dać do pozycji "do góry i trzymać 3 sekundy" albo jestem niedorozwinięty ( czego nie wykluczam) albo u mnie to niedziała . Ale poproszę w serwisie aby mi pokazano jak to zrobić bo moim zdaniem sprawa się kwalifikuje pod rzecznika praw konsumenta , gdyż wycieraczki eweidentnie rysują maskę a podnoszenie ich na siłę z czasem zapewne spowoduje uszkodzenie ich. Nie należę do PIS-u zatem nie próbuję sie na siłe uszczęsiliwiać ale nie po to wydaem 220 k aby psuć sobie wycieraczki lub rysować maskę.

 

Pozdrawiam forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Musisz podnieść do góry dżwignie wycieraczek i przytrzymać 3 sek przy WYŁĄCZONYM zapłonie -pojadą do góry i same się zatrzymają. Powrót na dół przy włączonym zapłonie dżwignia do dołu.Pozdrawiam [te wycieraczki nadal mnie .....]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz po wymianie lampy - oczywiscie zrobili na gwarancji , jest też akcja serwisowa z kanałem wentylacyjnym (chyba jego udrożnieniem ) i wentylacja zaczeła ciszej chodzić także dzwońcie do aso i pytajcie czy Was też dotyczy.

Natomiast co do słynnych stuków dobiegających z lewej strony o których wiele osob tu pisze jest to wada kolumny kierowniczej (już mi to wykryli) i umowione mam 2 czerwca na wymiane w/w kolumny , także jak Wam tez cos stuka to biegiem do serwisu i sprawdzajcie :)

Pozdrawiam serdecznie całe forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego accid...

 

A czy mozesz zdradzić w jakim ASO byłes...

ja obawiam sie ze jak pojade ze swoim to oczywiscie ale nic nie wykryją... tak przynajmniej miałem w poprzednim... dopiero z czasem okazywało się że była jakas akcja serwisowa co mi w innym mówili....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę , że moge zdradzić , autko kupiłem w Bawaria Motors Katowice , ale jak zrobiłem poteżną rysę na masce i usłyszałem że dla nich maluje auta Peugeot to "uciekłem" do Inchcape Motors we Wrocławiu gdzie bądź co bądź mam bliżej i to oni mi wykryli wadę kolumny kierowniczej i to oni zaproponowali mi udrożnienie kanału wentylacyjnego w ramach akcji serwisowej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko więcej takich ASO :cool2: aż miło przeczytać, że też są takie, które "szanują" klienta...

 

super, że auto naprawione :cool2: i możesz ciszyć się jazdą/posiadaniem fajnego samochodu :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.