Skocz do zawartości

528i Wymiana odmy M52TUB28 podwójny vanos


spectakillah

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanie: czy ktoś wymieniał już odmę w silniku z podwójnym vanosem? Pytam, bo może ma ktoś jakiegoś manuala lub wskazówki, bo wszystko, co udało mi się znaleźć dotyczy motoru M52 z pojedynczym vanosem. Niby podobnie, jednak po wnikliwych oględzinach różnice są znaczne.

Właśnie kurier przywiózł mi graty z BMW, odmę wraz ze wszystkimi rurkami i inne pierdoły, chętnie tą słynną, nieszczęsną odmę bym wymienił ,ale nie wiem, jak się zabrać do tego.

Wdzięczny będę za wszelakie wskazówki, sugestie, porady...

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, kolego! I to jak szybko!

Problem jednak w tym, że ja nie szprecham po dojczowsku i ciężko mi się w tym połapać. W ogóle tak po zerknięciu na fotki, gdzie gość ma na wierzchu tyle gratów, jest z tym trochę zachodu. Jednak po wymianie uszczelniaczy tłoków vanosa nic nie jest trudne, heh. :D

Może ktoś ma po angielsku?

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, kolego! I to jak szybko!

Problem jednak w tym, że ja nie szprecham po dojczowsku i ciężko mi się w tym połapać. W ogóle tak po zerknięciu na fotki, gdzie gość ma na wierzchu tyle gratów, jest z tym trochę zachodu. Jednak po wymianie uszczelniaczy tłoków vanosa nic nie jest trudne, heh. :D

Może ktoś ma po angielsku?

 

Tam nie ma żadnej filozofii, mogę przetłumaczyć co nie wiesz, ale pózniej bo teraz znikam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tej wymianie nie trzeba wielkiej filozofii. Jak sam wymieniałem to najpierw wyjąłem kolektor ssący, później wszystko widać. Oczywiście przed odkręceniem samego kolektora trzeba najpierw wyjąc airbox, przepustnicę (pamiętaj przy montażu o dobrym zapięciu wtyczki przepustnicy straciłem przy tym sporo nerwów a objawiło się dopiero po roku), odłączyć przewód + (wcześniej odłączyć od akumulatora) itd.
www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, koledzy!

Kolego tn23, słyszałem, że ze zdjęciem kolektora jest masa roboty, dlatego nawet nie zamierzałem tego robić. Czy rzeczywiście? Będę miał na uwadze motyw z wtyczką.

 

Nie wiem, jak to jest z tym kolektorem, nie sprawdzałem, ponieważ aura na zewnątrz niekorzystna, nawet w garażu ziąb, że aż nie chce się za nic zabierać.

Objawy mojej odmy kwalifikujące ją do wymiany ujawniły się po wymianie uszczelek tłoków vanosa wraz z uszczelką pokrywy zaworów. Po wyłączeniu motoru słychać odgłos, jakby ktoś zadął w róg/trąbkę. Przy raptownym dodaniu gazu też przez chwilkę to słychać, ale cicho. Dodatkowo zapocony jest przewód, którym olej spływa do rurki bagnetu, ogólnie trochę tam olejowego syfu, dlatego wymieniam odmę i te wszystkie wężyki/przewody. Niby nie zauważyłem jakiegoś zamulenia, spalania oleju, jednak dźwięki te na bank dochodzą z separatora. No i zawsze głowa spokojniejsza i kolejny element z "czarnej listy" przypadłości e39 wyeliminowany.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, koledzy!

Kolego tn23, słyszałem, że ze zdjęciem kolektora jest masa roboty, dlatego nawet nie zamierzałem tego robić. Czy rzeczywiście?

 

jest troche roboty ale bez przesady, ważne żeby, o wszystkim pamiętać nic nie szarpać itd. poza tym z tego co pamiętam to nie da rady bez zdejmowania kolektora, a nawet jak jest taki sposób to myślę ze nie będzie wygodniejszy, w tym silniku separator oleju jest dość dobrze schowany pod kolektorem, nie to co we wcześniejszym modelu

www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ejj panowie M52 TU czyli 2x vanos to JEDYNY silnik w gamie BMW w którym nie trzeba zwalać kolektora ssącego aby wymienić odme. Zwalasz DIS-a czyli to plastikowe coś dużego nad kolektorem ssącym, gumowy dolot i przepływke aby nie wadziła i przepustnicę jest na 4 torxy, i masz odme. UWAGA!!! przewód od góry jest wciskany na zapinkę przy odmie wciskany + PRZEKRĘCANY!!!! i wielu mechaników urywa go, nowy 80zł. Sam przymierzam się do wymiany odmy bo buczy jak korek otworzę od oleju (objaw typowy).

Tu masz FILM z całej operacji po angielsku.

http://www.youtube.com/watch?v=axFTZp9uMKc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, thefi, dzięki po stokroć!

O to chodziło, na filmik natknąłem się w sieci już wcześniej, ale był słabszej jakości. Tu też nie rozpieszcza, ale widać przynajmniej poszczególne podzespoły. Będę miał na uwadze ten przewód, o którym pisałeś. Miałeś na myśli jeden z tych, które dochodzą do odmy a nie ten od przepustnicy, tak?

U mnie również buczy gdy odkręcę korek od wlewu oleju lub wyjmę bagnet (tu już mniej, ale buczy). Dodatkowo objawy takie, jak opisałem parę postów wyżej, nasilone po uszczelnieniu motoru.

No nic, jako, że jestem niewierzący - w święta wymiana :) Dni wolne podczas wielu katolskich świąt to jedyny plus życia w Katolandzie.

Pozdrawiam i dla odmiany nie życzę wesołych świąt!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e39 według instrukcji wymieniamy ją z każdą 3cią wymianą oleju czyli w teorii co 30tyś kilometrów

 

Hehe, zgodnie z tym wymieniałbym odmę co jakieś 75 tys. km, nie co 30 tys. Jesteś pewnie wyznawcą szkoły, która każe wymieniać olej co ok.10-12 tys.km a nie zgodnie ze wskazaniami komputera. Mam rację? Może i ma to jakiś sens, może przyniesie po latach wymierne korzyści, tego nie wiem. Wiem tylko, że gdybym przy swoich przebiegach miał zmieniać olej 4 razy w roku, nieźle dostałbym po kieszeni...

 

Wracając jednak do tematu - fakt, kto wymienia odmę? Może ktoś jak my, forumowicze, którzy czytamy o tym ustrojstwie praktycznie kilka razy na tydzień, faktycznie odmę wymieni. Ale reszta? Powiem tak, ja tam nigdy przed zakupem bumiera o czymś takim nawet nie słyszałem. U nas widać wszystko musi być na TIP-TOP.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Odma wymieniona. Było z tym trochę roboty, dłonie podrapane. Ktoś z dłońmi kowala nie ma szans na wymianę :) Po wymianie auto pracuje inaczej. Nie wiem, czy lepiej, ale inaczej na pewno. Lepiej zbiera się, zwłaszcza na wyższych biegach. Odczuwałem to zwłaszcza na 4tym biegu, auto jest wyraźnie żwawsze, szybciej wkręca się na obroty. A niby nie odczuwałem żadnego zamulenia przed wymianą...

Przewody/rurki/węże były starusieńkie i tak twarde, że porozpadały mi się w dłoniach. Tak samo, jak odma zasyfione jakimś szlamem/mazią. Wymieniłem razem 4 sztuki przewodów. Przy okazji czyściłem DISA (pracowała wzorowo), przepustnicę (praktycznie czysta), krokowca (syf).

Acha, moja odma była z kwietnia 1999 roku :shock: , więc raczej jeszcze nie wymieniana :)

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc jednak da radę bez zdejmowania kolektora :oops: sorry za wprowadzenie w błąd, u siebie i tak musiałem go zdjąć i wydawało mi się, że inaczej nie da rady...

najważniejsze ze zrobione :D

www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dało radę bez zdejmowania kolektora, ale...gdybym wiedział, ile trzeba tam yebania to może zwalałbym ten kolektor jednak. Dłonie mam nadal opuchnięte i całe podrapane, a mam raczej dłonie ginekologa :) Powiem tak: skrajnie trudne dojście.

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witaj,

Można wiedzieć ile kosztują wszystkie 4 elementy? Kupowałeś w sklepie czy necie?

 

Kupowałem w Silesia Parts, gorąco polecam :cool2: www.silesiaparts.pl Oni z kolei ściągali te graty z ASO

Odma 141 PLN a rurki odpowiednio 35 PLN, 86 PLN, 64 PLN oraz 42 PLN.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę prosić

Możesz. Proś!

:lol:

Nie mogłem się powstrzymać...Teraz już na poważnie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM51&mospid=47544&btnr=11_2194&hg=11&fg=15

Numery: 2, 3, 4 i 6.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.