Skocz do zawartości

Ogrzewanie


alpin

Rekomendowane odpowiedzi

Przy dzisiejszych i wczorajszych mrozach mam wrażenie że ogrzewanie za bardzo nie daje rade mam ustawioną temp. 22 stopnie i jest troche zimno dzisiaj ustawiłem na max i może delikatniej cieplejsze powietrze ale szału niema bez kurtki niema szans podróżować mam do pracy około 20 km jazda cały czas w korku brak wysokich obrotów, czy to może być przyczyną słabego ogrzewania?

W jakiej pozycji macie ustawionego klimatronika AUTO czy sami ustawiacie które dysze mają dmuchać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dzisiejszych i wczorajszych mrozach mam wrażenie że ogrzewanie za bardzo nie daje rade mam ustawioną temp. 22 stopnie i jest troche zimno dzisiaj ustawiłem na max i może delikatniej cieplejsze powietrze ale szału niema bez kurtki niema szans podróżować mam do pracy około 20 km jazda cały czas w korku brak wysokich obrotów, czy to może być przyczyną słabego ogrzewania?

W jakiej pozycji macie ustawionego klimatronika AUTO czy sami ustawiacie które dysze mają dmuchać ?

 

Poszukaj na forum, masz termostat do wymiany, albo oba EGR i główny.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdze tylko na auto ewentualnie wyłączam klimę w mrozy, temperatura nastawiona 19, jak odpalę zimny samochód to przez pewnien czas wentylator chodzi na 1-ce az się silnik podgrzeje troche zaczyna dmuchać cieplejsze i zwieksza się nawiew, jak temperatura sie unormuje to nawiew jest na 1 lub 2 i w samochodzie jest nie za zimno nie za ciepło, w sam raz.

Niedawno miałem tak że dmuchawa cały czas chodziła mi na 3 lub 4 a z kratek ledwo ciepłe powietrze, po sprawdzeni temp silnika okazało się że prze kilkunastostopniowym mrozie miałem 35-40 temp silnika w trasie i dlatego nie mógł nagrzeć wnętrza do zadanej temperatury, wymieniłem termostat EGR i teraz jest git jak napisałem wczesniej, i co wiecej spalanie spadło o 1-1,5l na 100.

W ogóle nie rozumiem ludzi którzy maja klimę automatyczną a jeżdżą na manualu i pchają łapy ciągle do klimatronica bo albo za zimno albo za gorąco albo za duży nawiew albo za mały a potem chorują i narzekają że klima jest niezdrowa, to trzeba być jakimś ułomnym :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do serwisu, zalecają wymiane dwóch termostatów ERG i układu chłodzenia koszty:

robocizna 950zł

częsci 300 zł.

:mad2: :mad2: :mad2:

 

Za robociznę 950 zł ??? Masakra. Przecież to zajmuje 1 godzinę max.

 

 

Według ich katalogu:

termostat układu chłodzenia 2,5 godz.

ERG 0,5 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego omijam ściemniaczy. 2,5h ? To chyba tam sami młodzi na praktykach. Ja mało znam się na mechanice, ale patrzyłem na mojego mechanika, który to robił i wymienił mi oba te termostaty w ciągu 40 minut z odpowietrzeniem i dolaniem koncentratu do chłodnicy. Oprócz tego jeszcze sprawdził mi temperaturę zamarzania. Rozumiem, gdyby skasowali za godzinę, ale to typowe naciąganie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli obroty nie mają nic do nagrzania silnika to możecie mi wytłumaczyć dlaczego dojeżdżając do pracy 35 km i gdy wsiąde po pracy i jade przez miasto 15km i mam ustawione w man 23 stopnie dajmy na to i przy wylocie z miasta mam już mocno ciepłe powietrze a póżniej wrzuce 4 i się toczę na śliskim tak między 1600-1800 obrotów i po 5km gdzieś zaczyna mi lecieć zimniejsze sporo??????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy tego nie robiłem ale może gdy są takie mrozy powinniśmy zakryć wloty nerek ? są gdzieś w necie takie nakładki na zimę które montuje sie od środka , ale z drugiej strony auto za ponad 130tyś zł i takie coś ? może macie coś nie sprawne bo mi auto nagrzewa sie bardzo szybko ok 3km i mam ciepło przy -11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem temperature w ukrytym menu i tak po 15 min jazdy w korku temperatura oscylowała 75-79 stopni po wjechaniu na prostą tak 2-3 km.z prędkością 50-60 km/h temperatura spadła do 62 stopni i przez następne 10 km już temperatura nie wzrosła.

 

To chyba potwierdza że termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zauwazyles moze roznice w spalaniu?bo nie wiem czy nie mam tego samego

 

 

Srednie z ostatniego tygodnia 300 km 9.8 l

80 % Wrocławskie korki reszta droga podmiejska prędkości nie przekraczają 60 km/h mam automata.

Ubiegłej zimy spalanie srednie około 9.2 l ale korki były mniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie a takie pytanie z innej beczki ale poruszyliscie temat klimy, czy to nie jest tak ze w mrozach klima sie nie wlaczy?

 

Nie pamiętam dokładnie ale poniżej chyba +7 sprężarka się niezałączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy tego nie robiłem ale może gdy są takie mrozy powinniśmy zakryć wloty nerek ?

 

W autach wyprodukowanych po 10.2007 są montowane żaluzje, które są zamykane gdy silnik nie potrzebuje bardzo wydajnego chłodzenia - zimą nie zauważyłem by kiedykolwiek były otwarte.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.