Skocz do zawartości

Jak to jest z filtrami stożkowymi w BMW? (320CI)


BoSSki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zastanawiam się nad zamontowaniem w mojej Buni filtra stożkowego. Nie chodzi mi za bardzo o podniesienie mocy, bardziej zależy mi na dźwięku jaki daje stożek. Ale absolutnie nie chciałbym stracić na mocy, a wiem że w niektórych autach zamontowanie stożka się z tym wiąże (jeździłem Alfą 156 i tam każdy kto zamontował narzekał). Jak to jest w BMW? warto czy nie? Jak z żywotnością przepływomierza po takiej przeróbce?

Dzięki za pomoc

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastanów się czy warto kupywać porządny filtr, przerabiać dolot i odpowiednio odseparować go od silnika żeby zasysał tylko zimne powietrze?

Jeżeli myślałeś tylko o wsadzeniu gruchy na rurę to to może i da ładny dźwięk ale na pewno pogorszy osiągi i nie będzie zdrowe dla motoru.

Porządnie zrobiony układ to nie głupi pomysł, ale też nie tani...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do swojej buni szykuje sie do montazu dedykowanego zestawu K&N 57i co zestaw codl air ponoc podnosi troche moc przy mocnych silnikach jest to oczywiscie dosc widoczne na stronie producenta www.knfilters.com jest gdzies wykres z hamowni przed i po tak czy inaczej jesli chodzi o zywotnosc silnika i podzespolow to nie powinno sie nic zmienic a moc wg producenta wzrasta o 3-5 % jak zaloze to powiem dokladniej co zmienilo sie u mnie

tylko tak jak kolega wyzej pisal jesli zalozysz sama gruche to stracisz osiagi bo bedzie zasysalo cieple powietrze z komoty a to rowne jest mniejszej ilosci tlenu ktory niezbedny jest w trakcie spalania :) zestaw cold air to najlepsze rozwiazanie ale dosc drogie jesli chcesz cos pozadnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja generalnie pojęcie o montażu stożka mam (odizolowanie od ciepłego silnika, doprowadzenie zimnego powietrza itp.), i tak jak pisałem na wzroście mocy mi nie zależy, ale już spadek mocy jest niedopuszczalny :)

 

W Alfie dolot był skonstruowany w ten sposób że nie dało się go poprawić bez ingerencji w elektronikę i dlatego chciałem zapytać czy w BMW zamontowanie stożka dobrej jakości odizolowanie go i zrobienie dolotu zimnej strugi powietrza będzie ok czy E46 jest na tyle zelektronizowane, że tylko na tym stracę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja proponuje gotoowe uklady kn57i dedykowane do danego auta

http://www.inter-rally.pl/p/50/31656/uklad-dolotowy-k-n-57i-bmw-3-series-e46-320i-ci-uklady-dolotowe-k-amp-n-57i-uklad-dolotowy.html

czena spora ale montaz to jakies 30 45 min. wszystkie potrzebne czesci masz i praktycznie 0 problemu poza tym firme KN raczej wiekszosc zna i wie czym sie zajmuja

jesli chodzi o cene to jak poszukasz moze znajdzie sie taniej to pierwszy link jaki wpad mi pod reke :P mysle ze w granicach 400-420 powinno sie znalesc :Ppoza tym to uklad zimnego powietrza wiec mocy nie stracisz a powinienes zyskac :D oczywiscie o ile poprawnie zamontujesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
wyglada to mniej wiecej tak...

w moim 316 sytuacja jest analogiczna

 

 

Czy przypadkiem auto na tym filmiku nie dostaje za duzo tego powietrza? Dla mnie to slychac jak by zamulal najpierw troche z tym filtrem i dopiero wchodzil na obroty? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.