Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zastanawiam się nad zamontowaniem w mojej Buni filtra stożkowego. Nie chodzi mi za bardzo o podniesienie mocy, bardziej zależy mi na dźwięku jaki daje stożek. Ale absolutnie nie chciałbym stracić na mocy, a wiem że w niektórych autach zamontowanie stożka się z tym wiąże (jeździłem Alfą 156 i tam każdy kto zamontował narzekał). Jak to jest w BMW? warto czy nie? Jak z żywotnością przepływomierza po takiej przeróbce?

Dzięki za pomoc

 

pozdr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zastanów się czy warto kupywać porządny filtr, przerabiać dolot i odpowiednio odseparować go od silnika żeby zasysał tylko zimne powietrze?

Jeżeli myślałeś tylko o wsadzeniu gruchy na rurę to to może i da ładny dźwięk ale na pewno pogorszy osiągi i nie będzie zdrowe dla motoru.

Porządnie zrobiony układ to nie głupi pomysł, ale też nie tani...

Opublikowano

ja do swojej buni szykuje sie do montazu dedykowanego zestawu K&N 57i co zestaw codl air ponoc podnosi troche moc przy mocnych silnikach jest to oczywiscie dosc widoczne na stronie producenta www.knfilters.com jest gdzies wykres z hamowni przed i po tak czy inaczej jesli chodzi o zywotnosc silnika i podzespolow to nie powinno sie nic zmienic a moc wg producenta wzrasta o 3-5 % jak zaloze to powiem dokladniej co zmienilo sie u mnie

tylko tak jak kolega wyzej pisal jesli zalozysz sama gruche to stracisz osiagi bo bedzie zasysalo cieple powietrze z komoty a to rowne jest mniejszej ilosci tlenu ktory niezbedny jest w trakcie spalania :) zestaw cold air to najlepsze rozwiazanie ale dosc drogie jesli chcesz cos pozadnego

Opublikowano

Nie no ja generalnie pojęcie o montażu stożka mam (odizolowanie od ciepłego silnika, doprowadzenie zimnego powietrza itp.), i tak jak pisałem na wzroście mocy mi nie zależy, ale już spadek mocy jest niedopuszczalny :)

 

W Alfie dolot był skonstruowany w ten sposób że nie dało się go poprawić bez ingerencji w elektronikę i dlatego chciałem zapytać czy w BMW zamontowanie stożka dobrej jakości odizolowanie go i zrobienie dolotu zimnej strugi powietrza będzie ok czy E46 jest na tyle zelektronizowane, że tylko na tym stracę?

Opublikowano

ja proponuje gotoowe uklady kn57i dedykowane do danego auta

http://www.inter-rally.pl/p/50/31656/uklad-dolotowy-k-n-57i-bmw-3-series-e46-320i-ci-uklady-dolotowe-k-amp-n-57i-uklad-dolotowy.html

czena spora ale montaz to jakies 30 45 min. wszystkie potrzebne czesci masz i praktycznie 0 problemu poza tym firme KN raczej wiekszosc zna i wie czym sie zajmuja

jesli chodzi o cene to jak poszukasz moze znajdzie sie taniej to pierwszy link jaki wpad mi pod reke :P mysle ze w granicach 400-420 powinno sie znalesc :Ppoza tym to uklad zimnego powietrza wiec mocy nie stracisz a powinienes zyskac :D oczywiscie o ile poprawnie zamontujesz :)

Opublikowano

I o to chodziło. 500 to mogę przeznaczyć. Dzięki z pomoc

 

PS dam znać jak już coś zamontuję :)

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Zamontowales?;d CO to wogole zmienia? Jest jakis dzwiek przy zmianie przlozen czy jak?
Opublikowano (edytowane)
Porządny stożek albo coś podobnego (K&N, BMC CDA, ITG, ew. Simota) + dobra izolacja termiczna od komory silnika i nic nie powinno uciec ani z mocy, ani z momentu. A może nawet coś przybyć :-D Edytowane przez maaad13
Opublikowano
wyglada to mniej wiecej tak...

w moim 316 sytuacja jest analogiczna

 

 

Czy przypadkiem auto na tym filmiku nie dostaje za duzo tego powietrza? Dla mnie to slychac jak by zamulal najpierw troche z tym filtrem i dopiero wchodzil na obroty? :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.