Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jężdżę już prawie 2 lata i nie miałem żadnych problemów ze skrzynią biegów. Ostatnio wróciłem do domu wrzuciłem na Parking i po tym powstał problem. Gdy przełączę na Drive nie czuć prawie wogóle że skrzynia włącza bieg. Po dodaniu gazu auto z wielkim trudem rusza - tak jak by ślizgało na sprzęgle. Komputer przechodzi w tryb serwisowy - komunikat GETRIEBENOTPROGRAMM i więcej jak 20 km/h nie pojedzie. Na gaz nie reaguje zupełnie. Wsteczny bieg chodzi bez zarzutu. Byłem u znajomego mechanika, po podpięciu pod oryginalny sterownik - taki jak mają wserwisie - sprawdził i wyszło że skrzynia na 90% jest ok. Tzn gdy program widział skrzynie można nim było sprawdzić działanie skrzyni, wszystkie biegi do przodu działały również ze wstecznym. Było podejrzenie że może spaliłem sprzęgło - ale nigdzie się tym autem nie zakopałem żeby spalić sprzęgło. Dzwoniłem do firmy w Krakowie która naprawia takie skrzynie - skrzynia ZEF, facet od razu powiedział , że skrzynia wymaga remontu - cena od 4000 zł (zależy co uszkodzone sprzęgło lub urwany wał)+ koszt wymiany oleju 1000 zł + filtry 600 zł a gdzie reszta ??? A może to komputer padł od skrzyni, może jakaś kostka ???? Prosze o pomoc . Aha, wypinałem też akumulator na 3 godz - liczyłem na to że może się powiesił komputer lub program od skrzyni. Pozdrawiam pawelepc
Opublikowano

Od kiedy w automacie jest sprzęgło? Chodziło Ci zapewne o skrzynie ZF (nie ZEF).

Czy kiedykolwiek był wymieniony olej w skrzyni? Od tego bym zaczął. Ten Twój znajomy "mechanik" jakieś dziwne rzeczy Ci podpina. Przy trybie awaryjnym skrzyni na kompie powinny ładnie wyjść błędy. A w ogóle skasował je? A ten magik z Krakowa to już w ogóle jakiś cudotwórca przez telefon wywnioskował że skrzynia do remontu :duh:

Podepnij pod porządnego kompa, skasuj błędy, zobacz co z olejem (o ile w ogóle jest) i później myśl co dalej.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie i ja mam taki problem skrzynia weszła w tryb serwisowy i rusza z 3 biegu i dalej jedzie na nim i to sie stało nagle było wszystko git i dzisiaj jadąc do pracy lipa nie mam siły jedzie na 3 co to mogło się stać pomocy
Opublikowano

takie awarie ni z gruchy ni z pietruchy to zazwyczaj kompy szaleją, trza podpiać pod porządnego kompa jak kolega radzi, skasować błędy i adaptacje i próbować :cool2:

 

i olej czy kiedykolwiek był wymieniany...też trzeba zerknąć

 

a spalić sprzęgło hydrokinetyczne, weźcie tych mechaników :mad2:

Opublikowano
dobry warsztat jest w Mysłowicach woj.Śląskie na pewno nie cisną kitu i robią to co naprawdę jest zepsute
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

he he :) jak we francuzie, no jak we francuzie :) oj znam to znam - legendarna skrzynia ZF

 

miałem podobnie, rozgrzmociłem skrzynie w safrane wymianą oleju i targaniem go na

błędach 254km/h po niemieckich autostradach, po polskich wolniej, Wrocław->Kraków

1h36min pomimo czekania na 2 bramkach :)

A komputer dokonał autodestrukcji 4 biegu jak wszedł w awaryjny depnoł gaz do końca.

 

Efekt:

-Do tyłu super działa

-Skrzynia żre jakieś kosmiczne ilości prądu

-Error się włącza komp zaczyna gadać (tu gada jak e38 w bondzie :) ) o błędach skrzyni,

redukcja mocy i inaczej elektronika zawieszenia działa, do GPS jeszcze ma kontakt ze

skrzynią i to akurat działa.

-zaciska coś na skrzyni - coś strzela mocno i się ruszyć nie da

-jak już jedzie (v max zlimitowany 180), to i tak przy zmianie biegów zazwyczaj

error

-czasami do każdego biegu jeszcze dopinał dwójkę

-pali olej po 800km

 

-jak ruszyć (pewnie niszczę skrzynie): N, 7k rpm, i.... Drive :)

upewnić się że miejsca jest dość, bo tu rusza ostro ;) (szpera mechaniczna),

pewnie podobnie do RWD bez szpery.

 

Naprawa: cena podobna, do 7000pln się opłaca potem nie, i tak ze 2tyg naprawiania,

cuda żeby to wyjąć. (lepiej niż świece w Vel Satis 3.5 - tam silnik od spodu trzeba wyjmować)

 

 

Efekt:

w**rwiłem się 2 dni później kupiłem moje pierwsze E38 750 v12 :) (bo się zasiedziałem w pracy,

nie wyspałem i uznałem że v12 muszę mieć - i jeszcze się przyzwyczajam do niemieckich, v12 super :)

 

a safrane leży popsute i mi go żal :( czasami sobie go przeparkuję żeby posiedzieć na tych

wypasionych fotelach i posłuchać bulgotu v6 bez bi-turbo (po otwarciu szyb) :) znajdę czas może naprawię

 

Efekt2:

 

parze w opisy mojego E38 v12... a tam... ZF 5HP30 ehh ręce opadają..... :( ale przynajmniej biegi zmienia naprawdę ok :)

 

btw.. nie ta sama jest w VW Phaeton W12 6.0 ?

Opublikowano

Kolego proponuję podłączyć pod dobrego kompa, może być tak ze soft ci się wysypał w sterowniku skrzyni i trzeba zrobić update.

Szkoda że ten twój znajomy mechanik magik nie sczytał błędu bo łatwiej byłoby zdiagnozować problem.

Może to tez być wina mechatronika, miałem taki przypadek w serii 3 alpina, że mechatronik miał problem z wbiciem pierwszego biegu i wywalał błąd. Jak juz auto je3chało można było skasować błąd i nie pojawił się on do ponownej zmiany na 1 bieg.

Opublikowano
Zacznijcie Panowie od sprawdzenia akumulatorów. Jeżeli problem ze skrzynią automatyczną pojawia się razem z pierwszymi przymrozkami, to jest duże prawdopodobieństwo, że to padający akumulator jest przyczyną tych zachowań. Getriebeprogramm to pierwszy sygnał zbyt niskiego napięcia...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
polecam najpierw sprawdzić komputer, w podszybiu od strony pasażera, u mnie gołym okiem widac było że sie spalił

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.