Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jak w temacie - pojawił się przy przebiegu ~ 260 tys km. Duże zużycie paliwa, brak mocy i im więcej gazu się wciśnie tym gorzej - dławi się, traci moc. Pojechałem do serwisu: diagnostyka komputerowa nie wykazała nic. Spece orzekli że zatkany katalizator. Wykręcili sondę żeby spaliny miały ujście i powiedzieli że trzeba jechać do tłumikowca i wstawić coś w miejce kata i będzie ok. Wyjechałem z warsztatu i było ok (poza rechotem z wydechu) ale ponieważ to był weekend i przejechałem tak z 80 km i niestety pod koniec objawy były bardzo podobne, silnik gasł i dławił się przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Spece zastanawiali się jeszce (zanim doszli do wniosków z katem) nad czujnikiem położenia wału oraz nad przepływomierzem. Czujnik mieli na podmianę, przepływki - nie, więc jest nadal nie sprawdzona. Sprawdzali także świece (wymieniane w wakacje), kable. Samochód jeżdzi na benzynie (od urodzenia).

 

wdzięczny za dobre rady

 

pozdrawiam

 

GS

Opublikowano

Witam zakpiłem sobie bmw e36 318is .

Tylko mam jeden problem na gazie jak i na benzynie na wolnych obrotach kiepsko chodzi .Ale jak się wkręci na obroty to ładnie pracuje tylko coś z tymi wolnymi obrotami.Co może być usterką..

Opublikowano

Kolego od dławiącego silnika. Jak ci pali ok 15l to napewno sonda. Dławi się od tego że sonda wykrywa za małą emisje spalin i komputer dozuje większą dawkę paliwa dlatego więcej spali, za bogata mieszanka źle wpływa na pracę silnika właśnie to to dławienie. Postawił bym na sonde. Każdy zaleca BOSCHa ale ja kupiłem kiedyś jakąś za ok 120zł na 4 kable i po jakimś niedługim czasie zaczeło śmigać idealnie.

 

Kolego od falujących obrotów. Odłacz silnik krokowy jest on przy kolektorze dolotowym dochodzą do niego gumowe rurki ok 2cm średnicy i jedna kostka. Odepnij ją i zobaczysz jak chodzi. Jak tonie to a masz gaz zwykły to może być strzelony przeływomierz. Otwórz filtr powietrza i zerknij w przepływkę czy jest klapka, albo też ją odłącz poprzez okrągłą wtyczke którą się wykręca.

Opublikowano

A może powiedział byś mi jak powinna być podłonczona instalacja gazowa .

tzn ja mam instalacje gazową LOVATO z tym śilniczkiem co dawkuje gaz.I ten przewód ja mam w filtrze powietrza .Mi się wydaje ze powinien być mikser koło przepustnicy zaraz .czy można to zmienić i czy niewpłynie to na intensywne strzały?

Opublikowano
sprawdz czy nie masz rury wydechowej gdzies peknietej przed sondą ja tak miałem sonda czuła że za dużo powietrza w spalinach i modyfikowała dawkę paliwa :P
Opublikowano

Powinno miec tyle samo co benzyna. Masz tam na reduktorze taką śróbke od regulowania obrotów.

Powinieneś miecz rteż ten mikser przy przepływomierzu. Strzelanie na gazie jest winą np słabej kompresji co jest spowodowane wyżartymi zaworami i ich nieszczelnościa. Jakaś część kompreski kóra jest w celindrze cofa sie do układu dolotowego a ten znowy podaje kolejną dawkę mieszanki i robi się burza no i strzał. To jak czołowe zderzenia jedno przez dóge nie przejdzie to stzeli cos.

Opublikowano

bmw e36 318is .. zapalam ją jest na tysiącu obrotów i sie podnosi do prawie 2 tys samo na lpg

co może być przyczyną. Ostatnio strzeliła mi na gazie aż gume mi rozwaliło . a mam zwykły gaz z śilniczkiem na przewodzie .

:cry:

Opublikowano

Też będzie miał wyższe obtory albo wogóle je straci. Sprawdz też czy wężyk ne spadł.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/318is-M42/LHD/M/1993/april/browse/fuel_preparation_system/volume_air_flow_sensor/

 

z tego linku częsć numer 7 to silnik krokowy jest on za kolektorem dolotowym, jakoś tak trochę pod nim. Część 11 i 12 to rurki które mogły się zunąć przy strzale albo mogły się rozerwać. Popatrz na to.

Tak jak pisałem sprawdz też przepływoniezr czy ma klapke w środku.

 

A gdzie ty mieszkasz? W jakim mieście?

Opublikowano

byłem u mechanika dzisiaj. mam na dwóch cylindrach słabszą kompresje .

czy to pierścienie czy uszczelka pod głowicą a możę zawory wypalone...i pewnietak mi strzela ???

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Niecale dwa tygodnie temu kupilem Beemke :) udalem sie by zrobic przeglad zerowy i wyszlo mi ze mam zbyt duza emisje spalin. Podejrzewam sonde lambda ale silnik pracuje rowno,cicho a obroty nie faluja.

Jeszcze nie podpialem jej pod komputer bo nie zalatwilem wszystkich formalnosci zwiazanych z rejestracja, ale problem mnie troche meczy...

Jak ktos bedzie mogl jakos podpowiedziec to bede bardzo wdzieczny ;)

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.