Skocz do zawartości

grzesu

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 318i touringn (1998)

Osiągnięcia grzesu

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. witam ja mam to samo w 318i :( czy może ktoś z Was podpowiedzieć gdzie szukać tego modułu sterującego ABS'em i ASC ? pozdrawiam GS
  2. na razie zamówiłem czujnik temp silnika (ten sterujący komputerem) i zastanawiam się jeszcze nad przejrzeniem zacisków hamulców. Dziękuję za liczne odpowiedzi! Jeszcze tak z ciekawości napiszcie ile pokazuje ekonomizer w waszych 318i przy 120 km/h na 5 biegu przy ustalonej prędkości....
  3. Witam ostatnio moje autko zaczęło spalać więcej niż dotychczas ( do 15/100 przy normalnej jeździe). Raczej byłem przyzwyczajony do spalania w okolicach 10 (samochód jeździ na benzynie i nigdy nie miał instalacji LPG). Z przyczyn które wykluczam to: wymieniony katalizator, wymieniona sonda - przynajmniej komp pokazuje że jest ok. Obserwacje są takie: jak patrzę na ekonomizer to jak depnę w gaz to wskazówka znika za 30 . Jak zużycie było w granicach 10, to nawet na zimnym silniku w zimie dochodziła może max. do 26 litrów/100 przy ostrym ruszaniu. Pytanie do WAS: czy może to być spowodowane czujnikiem temp silnika (tym od sterowania wtryskiem), temp płynu chłodniczego jest OK i czy ewentualnie można jego stan zdiagnozować podłączając do komputera czy trzeba go po prostu wymieniać? Inne sugestie też mile widziane pozdrawiam GS
  4. Obserwacja z dnia dzisiejszego: prawie pół zbiornika paliwa, samochód zaparkowany na zjeździe (maska 50 cm niżej niż w poziomie). Przy włączonym silniku na zewnątrz samochodu nadal coś słychać z tyłu - dla mnie to brzmi tak jakby to paliwo przykrywając pompę nie powodowało smarowania które wycisza szorowanie a raczej tłumi hałas generowany przez pompę cały czas. mieliście może coś takiego? GS
  5. Witam Od czasu do czasu daje się słyszeć podczas jazdy hałas (takie szorowanie jakby coś pracowało bez smaru) z tyłu samochodu. Okazje przy jakich ten hałas sie pojawia to ostre zakręcanie, jazda po nierównym terenie. Tak sobię dedukuję czy nie jest to spowodowane agonalnym stanem pompy paliwa która gdy tylko zaczyna pracować "na sucho" powoduje właśnie taki hałas? Jeszcze dodatkowa poszlaka na potwierdzenie mojej teorii jest taka że im mniej paliwa tym częstsze objawy. Przebieg ~ 265 tys. km. Mieliście może coś takiego?? I jakby co to czy pompa jest pod tylną kanapą? I ewentualnie jakiego producenta zamiennika szukać? pozdrawiam GS
  6. Szanowni Chciałem naprawić listwę na drzwiach kierowcy ( nie kupując nowej w ASO - bo to kosztuje prawie 200) i okazuje się że te moje listwy na drzwiach to jakieś inne niż widac na allegro i niestety nie pasują do nich spinki dostępne w sklepach motoryzacyjnych. Ostatnio sprzedawca powiedział, że te moje listwy to chyba jak z M pakietu - płaskie i szerokie a nie trójkatne w przekroju. Może komuś z Was zdarzyło się coś takiego naprawiać albo kupować gdzieś zamienniki. mechanik proponował mi zamocowanie starej na klej do szyb ale to traktuję jako ostateczność:(. p.s. na allegro znalazłem link do samochodu z takimi listwami jak moje http://allegro.pl/bmw-e36-318-tds-touring-kombi-m3-i1373022231.html
  7. grzesu

    [E36] 318i problem z ABS'em

    Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Zanim wykonam jutro test 1-5 opisany przez Kolegę w poprzednim poście, zapytam jeszcze ponownie o ten warsztat - W-wa, Otwock i okolice. Polecicie kogoś? Pozdrawiam. GS
  8. grzesu

    [E36] 318i problem z ABS'em

    Witam Nie działa ABS. Na desce rozdzielczej cały czas świeci się kontrolka od ABS'u i "trójkąt z książką serwisową". W dwóch różnych serwisach podłączali już komputer i nie potrafili powiedzieć co jest przyczyną, w jednym warsztacie powiedzieli że były błędy na lewym czujniku przy kole ale po wykasowaniu tych błędów nadal te same objawy także pewnie to jest pompa ABS'u. Mam spisane numery z pompy, przeglądałem allegro i niestety takiego egzemplarza nie znalazłem. nie wiem czy cały numer na tej pompie jest istotny czy może kilka cyfr można zignorować przy poszukiwaniu. może mi podpowiecie?? Dodam jeszcze że samochód ma ASC które także nie działa (ale to chyba w parze idzie??) To co jest na pompie to 34.51-1 164 896 ASC 10.0204-0061.4 dzięki za wszelkie cenne rady (także za info gdzie są mądrzy spece od tego tematu w okolicy W-wy, Otwocka) Grzegorz
  9. a ile ta nowa kosztowała? GS
  10. Witam Chciałbym się podzielić doswiadczeniami nabytymi ostatnio przy wymianie padniętego katalizatora. Ja go osobiście nie wymieniałem natomiast badałem rynek pod kątem zamienników. Założenie było takie, żeby nie kupować używki bo nie wiadomo co się kupi (i pewnie nie wie o tym nawet sprzedający). U mnie oryginalny kat wytrzymał ~ 260 tys. km. O badaniu rynku: 1) na allegro nie znalazłem nic taniego poza używkami 2) przez googla znalazłem firmę http://www.pamaku.pl/ - zaoferowali zamiennik firmy BOSAL za 800, tyle że do sprowadzenia za dwa tygodnie 3) w W-wie dystrybutor BOSALA zaoferował mi katalizator za jedyne 2900 - trochę drogo;) Ostatecznie Sąsiad mechanik zamontował uniwersalnego kata - taki manewr jest związany z przeróbką układu wydechowego żeby dopasować geometrię. Silnik pracuje bez zarzutów, koszt operacji ~ 500. Uwaga jest taka, że ten uniwersalny kat jest nieco mniejszy niż oryginał więc prawdopodobnie nie wytrzyma tak dużo. Cały ten artykuł piszę dla Tych, którzy ten temat będą przerabiać i może zaoszczędzą na guglaniu i dzwonieniu. Chętnie bym przeczytał jak to jest jak się kata zastąpi strumienicą ale słyszałem że potem może być problem z badaniem technicznym. pozdrawiam GS
  11. Witam Problem jak w temacie. Dmuchawa skrzypi (piszczy?) tak jakby nie była nasmarowana. Piszczenie zależy od prędkości i warunków atmosferycznych. Czy ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał ten problem, czy taką dmuchawę da się po prostu naoliwić czy trzeba szukać nowej albo sprawnej? pozdrawiam GS
  12. Witam Jak w temacie - pojawił się przy przebiegu ~ 260 tys km. Duże zużycie paliwa, brak mocy i im więcej gazu się wciśnie tym gorzej - dławi się, traci moc. Pojechałem do serwisu: diagnostyka komputerowa nie wykazała nic. Spece orzekli że zatkany katalizator. Wykręcili sondę żeby spaliny miały ujście i powiedzieli że trzeba jechać do tłumikowca i wstawić coś w miejce kata i będzie ok. Wyjechałem z warsztatu i było ok (poza rechotem z wydechu) ale ponieważ to był weekend i przejechałem tak z 80 km i niestety pod koniec objawy były bardzo podobne, silnik gasł i dławił się przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Spece zastanawiali się jeszce (zanim doszli do wniosków z katem) nad czujnikiem położenia wału oraz nad przepływomierzem. Czujnik mieli na podmianę, przepływki - nie, więc jest nadal nie sprawdzona. Sprawdzali także świece (wymieniane w wakacje), kable. Samochód jeżdzi na benzynie (od urodzenia). wdzięczny za dobre rady pozdrawiam GS
  13. Witam dzięki za odpowiedź, a czy te dwa czujniki poziomu są takie same czy różne? pozdrawiam GS
  14. Witam Mam pytanie jak w temacie, z góry dziękuję za pomoc. GS
  15. Witam Szanownych Forumowiczów Od jakiegoś czasu mam problem jak w temacie - wskaźnik pokazuje wszelkie możliwe stany niezależnie od tego ile paliwa znajduje się w baku, bywa także tak że pokazuje stan właściwy przez jakis okres a potem znowu wariuje. Proszę o podpowiedź od czego zacząć poszukiwania usterki. W kilku postach czytałem że prawdopodobnie jest to popsuty czujnik poziomu paliwa ale nie wiem jak się do niego dostać i potem ewentualnie wymienić. pozdrawiam GS E36 '98 1.8i touring ______ Poprawiłem tytuł tematu. Proszę zapoznać się ze sposobem tytułowania tematów właściwym dla tego działu! Do przeczytania jest on jako ogłoszenie na górze działu E36. mattiss
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.