Skocz do zawartości

530d Termostat EGR


tomcio333

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja na przykład głowny termostat wsadziłem SWAGa, EGR nie pamiętam firmy zapłaciłem za niego cos około 160 zł. Wcześniej temp silnika 68- 76

teraz auto szybko sie nagrzewa i temperatura nie zależnie od jazdy urzymuje sie 89 92 stopnie. Oby tak zostało. podejrzewam tak jak pisali koledzy wcześniej ze ważne jest aby oba termostaty były w podobnej , dobrej kondycji aby wszystko działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja termostat EGR wymieniłem niedawno przy okazji serwisu olejowego.

Ostatnio jakiś tydzień temu z ciekawości wszedłem w ukryte menu i włączyłem wskazania temp. cieczy.

Jakie było moje zdziwienie jak zobaczyłem wskazania od 62 do max. 73 stopni.

Wczoraj wymieniłem termostat główny na FEBI i wracając od mechanika pokazywał 96 do 98 stopni z przewagą 97.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Na dworzu -5, trasa 30 km, fabryczne webasto, silnik E60 535, w sierpniu zmieniony termostat główny na febi, termostat spalin ASO, jadę równo ok 110km/h obroty w granicach 1200-1800 rpm, wyłączam samochód, webasto jeszcze chodzić po 30 km, temperatura wody 62 stopnie, przyznaje szczerze że jechałem wolno bez wyprzedzania, dodam że termostat spalin kupiłem drugi dla pewności, ale sytuacja bez zmian, przy temperaturze 50 stopni dotykając dolna rurę termostatu czuć ze jest chłodna, dotykając chłodnice Górna część jest w miare chłodna Dolna część jest ciepła, nie wiem czy tak powinno być? W każdym innym aucie który posiadalem, każdy w miarę się zagrzewal, przypomnę ze posiadam jeszcze fabrycznej webasto :-( czy ktoś może mi pomóc? Może miał ktoś podobną sytuację?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW E90 3.0d. Temperatura w trasie dzisiaj przy -2 stopniach około 78-84 stopni. Dosyć wolno się nagrzewał dopiero po około 8 km w trasie złapał temperaturę. Na pewno minimum jeden termostat do wymiany. I teraz ciekawostka. Wycinałem DPF. Po wycięciu DPF z mapy został również wywalony EGR. Na powrocie temperatura 60-65 stopni. Takie same warunki. Czy ta wskazówka może powiedzieć, który termostat jest uszkodzony? W każdym aucie sprowadzonym z Niemiec zawsze jest termostat/termostaty do wymiany. Nie wiem czemu w serwisach oni tego nie sprawdzają. No w sumie, który serwis jedzie autem w trasę i sprawdza temperaturę w teście zegarów :l

 

W ogóle to czy przy wyłączonym EGR jest sens wymieniać termostat EGR? Na jakiej zasadzie on działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również wymieniłem oba termostaty bo nie chciał grzać. Zepsuty był ten od Egr. Wgl nie trzymał

Termostat główny kupiłem firmy GATES. Jak na razie wszystko z nim ok. Ten od Egr zakupiłem firmy MAHLE i co mnie pozytywnie zaskoczyło, firma ta produkuje termostaty org które kupimy w ASO.

Dodaje zdjęcie z porównaniem obu. Na tym nowym firma MAHLE celowo usunęła logo BMW z numerem części. Nie wiem ile kosztuje w ASO ale ja za ten zapłaciłem 90zł.

Aaa... mój samochód to nie 530d a e87 120d (163) ale może w innych modelach sytuacja jest podobna.

 

DSC_0314.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie wyobrażam sobie, przynajmniej jak inni użytkownicy wyżej piszą, że osiągają pełną temperaturę po 7-8 km przy ok -3, mam fabryczne webasto, dwa nowe termostaty ASO, motor 535 e60,.jak dla mnie jest to nie możliwe, samochód zmienia biegi na poziomie 1200-1600 rpm, osobiście u mnie jest to nie realne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam a u mnie wczoraj przy ok -8 na zewnatrz, po ok 5km po miescie 64stopnie, pozniej na uruchomionym hidden menu trasa 20km, predkosc 90-120kmh. temp 80 osiagnieta dopiero po 12km, pozniej wahala sie ok 84-85, przy wyprzedzaniu i osiagnieciu predkosci ok 140 (na chwile) osiagnela 87 stopni ale to tylko mignelo i zaraz spowrotem 84-85. Dziwne tez, ze temp rosla w ten sposob np 82 stopnie, spadek na 80, pozniej znow 82, 84, spadek na 82, 84 85 itp ...

silnik 35d.

Jutro mam trase ok 50km, pozniej 70km to sprawdze jeszcze raz. Termostaty wymieniane w ASO w 2012r, przebieg na nich niecale 40tys.

 

Ogolnie to jak patrze nie jest zle jak u niektorych ale i tak chyba u mnie nie dziala to jak powinno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
witam a u mnie wczoraj przy ok -8 na zewnatrz, po ok 5km po miescie 64stopnie, pozniej na uruchomionym hidden menu trasa 20km, predkosc 90-120kmh. temp 80 osiagnieta dopiero po 12km, pozniej wahala sie ok 84-85, przy wyprzedzaniu i osiagnieciu predkosci ok 140 (na chwile) osiagnela 87 stopni ale to tylko mignelo i zaraz spowrotem 84-85. Dziwne tez, ze temp rosla w ten sposob np 82 stopnie, spadek na 80, pozniej znow 82, 84, spadek na 82, 84 85 itp ...

silnik 35d.

Jutro mam trase ok 50km, pozniej 70km to sprawdze jeszcze raz. Termostaty wymieniane w ASO w 2012r, przebieg na nich niecale 40tys.

 

Ogolnie to jak patrze nie jest zle jak u niektorych ale i tak chyba u mnie nie dziala to jak powinno?

 

Czyli co :?

 

Szykuj TYSIĄCA na wymiennik :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyjąłem króciec od chłodniczki ASB, wyjąłem i ponownie wczepiłem grzybki, wpiąłem króciec z powrotem i GIT, kolosalna różnica przewrót 0 180 stopni do przodu na plus :D :D :D 75 stopni po 4 km ( z fabrycznym webasto ) po ok 8-9 km 87-85 stopni cały czas w miejscu, polecam zabieg :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Koledzy ja wymienilem termostat glowny i chlodniczke z aso i niestety egr ze sklepu mial byc ori a okazal sie identyczny ale z zamazanym logo bmw...ale dobra zalozylem...po 1000km temp wskakuje na ok 82stopnie a bylo na poczatku 90 po wymoanke wszystkich termostatow. Gdy depne gazu lub na postoju to dojdzie do 90 ... ale podczas jazdy po 40km 82 stopnie i nic wiecej. Czy egr mogl pasc ? Jak go sprawdzic ewentualnie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dmuchanie jest upierdliwe gdyż trzeba wymontować termostat.

A wystarczy :

1. Na zimnym silniku ( chłodny wystarczy ) ściągamy osłonę silnika

2. Na termostacie EGR umieszczony jest odpowietrznik, który odkręcamy

3. Ściskamy gumową rurę od chłodnicy z prawej u dołu (patrząc od strony silnika)

 

Jeśli pompuje się płyn znaczy termostat otwarty , znaczy zepsuty :cry: cena w ASO 128 zł brutto

 

Wymiana :

 

 

Niemirad

 

Kolego masz na mysli ze jezeli odkrece odpowietrznik w termostacie egr na zimnym silniku i plyn bedzie lecial to termostat uwalony?? Sprawdzalem i u mnie plyn leci tylko czy musowe jest zaciskanke tego przewodu? Bo tego nie robilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dmuchanie jest upierdliwe gdyż trzeba wymontować termostat.

A wystarczy :

1. Na zimnym silniku ( chłodny wystarczy ) ściągamy osłonę silnika

2. Na termostacie EGR umieszczony jest odpowietrznik, który odkręcamy

3. Ściskamy gumową rurę od chłodnicy z prawej u dołu (patrząc od strony silnika)

 

Jeśli pompuje się płyn znaczy termostat otwarty , znaczy zepsuty :cry: cena w ASO 128 zł brutto

 

Wymiana :

 

 

Niemirad

 

Kolego masz na mysli ze jezeli odkrece odpowietrznik w termostacie egr na zimnym silniku i plyn bedzie lecial to termostat uwalony?? Sprawdzalem i u mnie plyn leci tylko czy musowe jest zaciskanke tego przewodu? Bo tego nie robilem

 

Ściskając przewód przy odkręconym odpowietrzniku, płyn nie powinien lecieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Mozesz na zgaszonym bo palce Ci jeszcze poodcina ;( Tylko najpierw musisz zapalic by nagrzac troche weze i pozniej sprawdzac czy np ten od intercolera z lewej co idzie czy cieply czy zimny, od egr najlepiej go zdjac i sprawdzic , od wymiennika zacisnij pionowy przewod co idzie wzdloz chlodnicy i zobacz czy jest poprawa w temp. Podczas jazdy. I tak kazdy bedziesz eliminowal. Kolego ja wymoenilem 3 nowe i nadal walcze z temperatura ;) beemka sie nie popisala w tym modelu z tym dogrzewaniem po prostu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie w aucie wskazówka stoi idealnie w pionie ale na teście z licznika temperatura ok 75 stopni nie ważne ile km bym przejechał dalej nie szło za chiny...

 

Dopiero dzisiaj odgrzebałem temat wcześniej nic nie mogłem znaleźć. Podchodziłem sam do wymiany głównego ale się poddałem i oddałem na warsztat.

Koszt wymiany 100zł czas ok 1,5 godziny i auto było gotowe. W drodze do domu widziałem zmiany bo temperatura podskoczyła do 82 stopni, ale to i tak bez szału bo dopiero po przejechaniu ok 35km na postoju wahała się między 89-93stopni, Na następny dzień sytuacja znowu jak wcześniej...

 

Co prawda na warsztacie okazał się problem bo kupiony przeze mnie termostat miał w innym miejscu jedno mocowanie śruby :| wyjęliśmy i przełożyliśmy sam termostat bez obudowy (po zmierzeniu, jest taki sam jak stary) .

 

We wcześniejszych materiałach, które znalazłem pomagała wymiana głównego termostatu. dzisiaj sprawdzę od EGR zgodnie ze wskazówkami znalezionymi w temacie... do tego dojście jest naprawdę banalne więc mogło by być w końcu to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebuję pomocy przeglądam oferty termostatów EGR chce kupić firmy BEHR i napotkałem nie zrozumiałą dla mnie rzecz widzę dwie Temperaturyotwarcia [°C]: 70 i 90 co należy kupić i dla czego ?

wpisujesz nr. vin na realoem, znajdujesz swój termostat, kopiujesz numer np. w alledrogo i masz do wyboru jaki chcesz.

852c2d3fdc685c61m.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, tylko że po ostatnich zakupach z allegro sprzedawca również się upewnił, że będzie pasowało, a przysłał mi termostat główny w minimalnie innej obudowie... dla tego przed kupnem gdzie kolwiek chciałbym wiedzieć coś więcej dla czego sprzedawane są na dwie różne temperatury otwarcia. Bo to dla mnie dziwne, że do tego samego silnika można kupić na otwarcie przy 70 i 90 stopniach, jak to będzie w praktyce działać na jednym i drugim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam tez problem z niedogrzanym silnikiem łapie mi max73 stopnie na postoju a podczas jazdy 56-58. Rozgrzewałem go ostatnio po nocy i wąz górny po jakis 5min zrobił sie ciepły po nastepnych 5min dolny zaczął nabierac temperatury a przy temp 63stopni temperatury na obu były podobne. Z tego co czytałem to głowny jest uwalony ale tez pisza ze przez ten mały egr tak sie dzieje. Napisze mi ktos czy mam wymienic duzy czy egr bo juz zgłupiałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień obydwa. Az tak drogie nie są. Ja u siebie wymieniłem dwa i żadnych problemów nie mam. Im dłużej zwlekasz tym więcej problemów może wystąpić. Większość ludzi co wymienią pojedynczo to loteria i albo fart albo problem dalej występuje. No są i tacy co wyciągną, sprawdza... I wymienią tylko ten zły.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem właśnie ten od egr, choc miałem mieszane uczucia, ale powiem Ci ze mi sie udało trafic chyba bo silnik zaczał sie grzac do 88 stopni a dolna rura była chłodna. Po przekroczeniu 88 zaczeła sie robic goraca. Silnik rozgrzewałem na postoju i doszedł do 95 potem właczyłem ogrzewanie i spadło na 92 i utrzymywało. Sprawdze jeszcze na trasie czy po 10km złapie magiczne 88 i może wkoncu bede miał ciepło w budzie,pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Witam odgrzeje teoche kotleta;p mam filtrze problem z ogrzewaniem auta, na poczatku myslalem ze auto mi nie grzeje bo termostaty zepsute. Wymieniłem oba i z egr i główny i auto zagrzane do 90 stopni a powietrze leci cieplejsze ale nie tak jak powinno.. w zimę tym napewno noe zagrzeje, poprzedzając fakt Żr miałem wcześniej e46 to jak dałem na Max ogrzewanie to parzyło mnie w rękę jak nawiewu dotknąłem:D ktos ma jakieś pomysły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.