Skocz do zawartości

330d aut. Problem z przeniesieniem napedu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem z 330d aut. objawiajacy sie w ten sposo ze kiedy ostatnio jechalem autostrada przy predkosciach miedzy 90km-120km autko zaczyna sie trzesc i dochodzi swojego rodzaju tluczenie z tylniej czesci auta tak jakby jechalo sie po niezlych dziurach.Przy innych predkosciach nic niema,silnik chodzi ok.Dzis stojac na swiatlach po zmianie na zielone daje gazu a on stoi w miejscu,dopiero po dodaniu bardziej gazidla samochod ruszyl.Niewiem czy w automacie jest jakiegos rodzaju sprzeglo czy cos w tym stylu??
Opublikowano
Odnośnie pierwszej sprawy... chciałem zasugerować że mogły się porobić tzw. "odważniki lodowe" na felgach, ale druga sprawa jest co najmniej zastanawiająca....
Opublikowano
Niestety na te lodowe odwazniki niema szans poniewaz dzis byla temperatura na plusie wiec niema opcji.Pozatym to co sie dzieje miedz 90 a 120km h jest calkiem nierownomierne.
Opublikowano
Wlasnie nie zmienialem.Wczoraj jadac do pracy auto zaczelo wogole zachowywac sie tak jakby jakies sprzeglo sie slizgalo.Na poczatku zmienia biegi po chwili wchodzi w tryb awaryjny i max rozpedza auto do 40kmh.Puszczajac chamulec pod swiatlami niema kompletnie zadnej reakcji,dopiero obroty okolo 2-3 tys i powolutku rusza.
Opublikowano
Podjedź do jakiegoś dobrego serwisu ASB i sczytaj błędy jeżeli występuje tryb awaryjny, i po pierwsze sprawdź stan oleju. Zbyt niski powoduje utratę ciśnienia i kłopot z przeniesieniem napędu. Co do poszarpywania przy 90-120km na godzinę może jest to tzw. efekt tarki? Więcej info na ten temat znajdziesz na forum. Było trochę o tym. Może być także padające sprzęgło hydrokinetyczne lub po prostu spalone tarczki. Niestety 330d + ASB GM to nie jest para idealna. Powodzenia.
Opublikowano
Problem ze szczytaniem blendu polaga na tym ze jestem za granica i jezeli mam sie udac do aso to beda ladne koszty,narazie dalem auto do znajomych mechanikow ktorzy sa w stanie sprawdzic i ewentualnie uzupelnic olej.Mam nadzieje ze to cos pomoze,w innym wypadku zdecyduje sie chyba na wymiane kompletnej skrzyni.Dam jeszcze znac co i jak wyszlo.
Opublikowano
Mechanik ,ktory grzebal przy skrzynce powiedzial ze prawdopodobnie pompa sie zajechala.Wiec pozostaje chyba tylko wymiana skrzyni.
Opublikowano
JUz wymienilem na inna skrzynke,ktora de fakto chodzi duzo plynniej niz ta starsza.Szkoda tylko ze musialo to tyle kosztowac,ale moze uda mi sie sprzedac ta stara skrzynie na jakies czesci czy cos.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czemu nie wymieniłeś najpierw samecgo sprzęgła hydrokinetycznego?? skąd kupiłeś używkę i po jakim przebiegu??
Pozdrawiam
Opublikowano
Mieszkam w Holandii i wolalem niewybierac sie do serwisu asb ze wzgledu na koszty.Skrzynie kupilem z warsztatu zajmujacego sie glownie BMW,w cenie 750e.Dotego doszla wymiana to i tamto.Jak bede w Polsce to podjade gdzies do serwisu niech sprawdza dokladnie co jest nietak w tej starej skrzynie.Nowa skrzynia chodzi bardziej plynnie jednak wedlug mnie czuc jeszcze jakies dziwne wibracje.Zauwazylem ze autko pali troche wiecej ostatnimi czasy i wydaje mi sie jakby cos stawialo delikatny opor,po odpuszczeniu gazu samochod szybciej wychomowywuje,oraz po odpuszczeniu chamulca(bez gazu) niestartuje tak zrywnie jak kiedys.Wydaje mi sie ze bedzie odwiedzic jakiegos fachure od BMW i podpytac sie co i jak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o puszczenie gazu to uważam że sprzęgło hydrokinetyczne jest po prostu sprawniejsze niż stare, jeśli chodzi o ciężkie ruszanie na D po puszczeniu sprzęgła to zrób manualnie pierwszy bieg, może skrzynia rusza z drugiego biegu na D !!
Pozdrawiam
Opublikowano
Z ta jedynka sprubuje chociaz niewydaje mi sie zeby ruszal z dwojki bo by sie dlugo bujal a zmiana biegu nastepuje po chwili.Niepokoi mnie najbardziej te dziwne drganie.Jest cos takiego jakby sie jechalo po kamieniach albo drodze majacej pelno malych dziur.
Opublikowano
cmoże skrzynia rusza z drugiego biegu na D !!

 

Zawsze rusza z 2, chyba że wciśniesz kick-down to może zredukować na 1.

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w 2.0d przeważnie rusza z pierwszego!! w 3.0d zawsze z drugiego,

Kolego podejrzewam że masz efekt tzw tarki, poczytaj na forum,

Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
w 2.0d przeważnie rusza z pierwszego!! w 3.0d zawsze z drugiego,

Kolego podejrzewam że masz efekt tzw tarki, poczytaj na forum,

 

Tutaj się nie zgodze. Sprawdziłem w różnych temperaturach i warunkach u siebie i u kumpli w innych bmw: automat rusza z 2 biegu, dopiero po kickdown redukuje na 1.

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.