Skocz do zawartości

E53 bicie tarcza hamulcowych


kubel79

Rekomendowane odpowiedzi

witam-czy ktos pomoze????wymieniam tarcze na nowe i wszystko jest w porzadku kilka tysiecy a pozniej jest lekkie bicie(przy pred.ok 100 km/h) przy lekkim nacisnieciu hamulca,wymienilem juz 3 tarcze(2 komplety nie orginalne) a teraz zalozylem orginal za 850 pln i przejechalem 3 tysiace km i widze ze znowu sie pokrzywily-czy ktos mial podobny problem.Moze cos mam z zaciskami ze nie odbijaja i te tarcze sie przegrzewaja czy moze jakis inny problem.....????pomozecie???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

KOlego, u mnie to samo. wątek jest troche niżej o tym... Ja mam wszystkie elementy zawieszenia nowe, włącznie z amortyzatorami, inne felgi (zamiast 19" mam teraz 17" za zime) z nowymi wywazonymi oponami i bicie takie samo. Podczas jazdy jest ok, przy hamowaniu telepie kierownicą że szok! :shock:

Mysle na zakupem Zimmermanów nawiercanych, tylko jakie do tego klocki? Słyszałem że twarde klocki powodują takie objawy, wiec jakie polecane są miękkie klocki? Tarcze i klocki mam ATE (chodzi o przód). Tarcze i klocki przejechane ok 3-4 tys km... Na starych oryginalnych jeszcze było to samo, choć chyba mniej... W środę dam je do szlifowania i toczenia, zobaczymy jaki bedzie efekt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przezylem to samo :roll: .Wymienilem niektore elementy zawieszenia,prostowalem felgi ,przetaczalem tarcze wielokrotnie u roznych mechanikow(za kazdym razem bylo wieksze lub mniejsze bicie)W koncu dalem auto porzadnemu (jak sie pozniej okazalo) mechanikowi ktory przetoczyl tarcze w jakis magiczny sposob a ja docieralem je przez dluzsza chwile hamujac delikatnie wciskajac pedal hamulca.I problem zniknal. :D Wiem ze to zabrzmialo banalnie ,ale auto odwiedzilo kilku mechanikow i zaden nie potrafil sobie z tym poradzic.tarcze w X-sie są duze dlatego przetoczyc je jest naprawde sztuką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc pisalem juz kiedys w jakims pscie z problemem bicia kierownicy,po wymianie tarcz hamulcowych,by jezdzic normalnie ale hamowac delikatnie by sie dotarly przez okolo od 500 do 1000km.To mnie ktos wysmial i napisal to co mam jezdzic delikatnie i co nie hamowac wcale lub uwazac jak hamowac,tarcze sa juz przeciez zahartowane.A napisalem to po doswiadczeniach z Audi S4 gdzie tarcze sa 345mm przod i tak mi powiedzial mechanik bym sie tego trzymal i nie hamowal ostro tylo delikatnie krotkimi pulsujacymi etapami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze,ja juz rok z tym walcze,powtorze zawieszenie ok,tarcze zimerman wytrzymaly jakies 40 tys,pozniej po wkurwie zalozylem girlling(to podobno jest lukas) wytrzymaly 10 tysi,no to maksymalny wkurw kupilem orginal w serwisie i ku.... wytrzymaly 3 tysie.a propo szlifowania-pierwsze te zimermany szlifowalem na aucie i pomoglo ale nie na dlugo po jakims tysiacu znowu to samo.

P.s. te girlinga jak sie wykrzywily bo mialem badania ze stacji diagnostycznej to zareklamowalem-odpiasli ze jest oczywiscie owalnosc tarcz ale miesci sie w granicy bledu i lipa

P.s.teraz mam te orginaly i chyba tez oddam do reklamacji i poczekam na wyniki-ciekawe co wyjdzie.

Ale taki jak ja mam przypadek to juz mi opada szczena-no wszystko w becie zajebi....i tylko te tarcze to bania.....(mam orawie 300 tys,skrzynia automat,sam zrobilem 120 nim) a mam juz go troche dosc....a i jeszcze za kazdym razem zakladalem nowe klocki trw i teraz mam kilka par w b.dobrym stanie-na jakies 150 tysi-sam sie smieje do siebie jaka ta beta jest super.....fuck.i co teraz zrobic jakies drzewo czy cos.....pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi kolego ze tez odchodzilem od zmyslow jak za kazdym razem po wymianie klockow ,albo tarcz i pojezdzeniu chwile mialem bicie na kierownicy.jedzilem po mechanikach ,czytalem fora i tylko sie wkur......Ale juz nie mam tej przykrej dolegliwosci.wez wszystkie klocki i tarcze do dobrego mechanika.niech wybierze najlepsze ,przetoczy je ,oczysci zasicki ( niech zrobi wszystko na tip-top) a najwazniejsze przez pierwsze kilkaset kilomertow nie wciskaj mocno pedalu hamulca.traktuj go delikatniw noga .moze to brzmi banalnie ,ale jesli zastosujesz sie do tego w koncu skoncza sie Twoje problemy..... :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem zalozyc wieksze - wydajniejsze hamulce... Czy sa jakies wieksze tarcze/zaciski/jarzma np od wersji benzynowej 4,4l lub 4,6l?

W X5 tarcze sa nienawiercane i takich samych rozmiarów co w mojej M3 E46, gdzie X5 waży prawie 2,3T, a M3 niecałe 1,5T! Tam nie ma problemu z biciem... Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu komplet ATE (tarcze + klocki) kupione w AD czy gdzieś tam, więc raczej to nie podróba, choć w dzisiejszych czasach wszystkiego można się spodziewać...

Akurat do Warszawy często jezdze i bede na ten weekend lub następny. Napisze do ciebie PW i się umówimy.

Tarcze są srebrne, nie są popalone, ani nie noszą żadnych innych śladów uszkodzeń.

Aha, nawiązując do tematu z tyłu założyłem klocki BOSCHa i strasznie piszczą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu komplet ATE (tarcze + klocki) kupione w AD czy gdzieś tam, więc raczej to nie podróba, choć w dzisiejszych czasach wszystkiego można się spodziewać...

Akurat do Warszawy często jezdze i bede na ten weekend lub następny. Napisze do ciebie PW i się umówimy.

Tarcze są srebrne, nie są popalone, ani nie noszą żadnych innych śladów uszkodzeń.

Aha, nawiązując do tematu z tyłu założyłem klocki BOSCHa i strasznie piszczą...

 

Ja polecam nawiercane zimmmermany z klockiem Ferodo SL

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

do kolegi pitong

 

tarcze w x5 e53 160kw mają wielkość 332mm a jeżeli mowa o m3 oprócz CSL to wymiary : 325mm ( no i zupełnie inną grubość ) jeżeli masz przed liftem wersje ( tak się domyślam ) to zainstaluj układ od 4.6is x5 wtedy będzie dużo lepiej niż standardowe , tarcze nawiercana dają przewagę w długim hamowaniu gdzie tarcza się nagrzewa a pył ze startego klocka wylatuje przez nawiercone otwory . Duża tarcza nawet nie nawiercona przy normalnej eksploatacji będzie lepsza niż mniejsza nawiercona .

 

 

Mam pytanie do kolegów z " bijącymi tarczami w x5 " również mam ten problem że biją w zestawie ATE tarcza i ATE klocek

czy ktoś kiedyś próbował zakładać polecany na forach niemieckich zestaw tarcza BOSCH ( czyli tak naprawde TRW) i klocki ATE ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tarcze i klocki ATE i na poczatku bilo kierownica przy hamowaniu ,ale jak je przetoczylem u dobrego mechanika i docieralem naprawde bardzo delikatnie to teraz nie bija.zdarza sie ze przy bardzo agresywnej jezdzie ( i oczywiscie mocnych hamowaniach) przez chwile bije kierownica ,ale pozniej jak dam im ostygnac to nie.nie chce mi sie juz nad tym doktoryzowac dlaczego tak jest ,dlatego staram sie przynajmniej delikatnie hamowac.pozdrawiam wszystkich ,a w szczegolnosci tych ktorym trzesie zegarkiem na rece przy hamowaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam wszystkich. Czytam o tarczach i jako ciekawostke napisze, że ja mam właśnie komplet ATE, czyli klocki i tarcze. Zrobiłem już jakieś 5 tyś. km i nic się nie dzieje.... nie bije, nie piszczy i nawet nie syfi mocno felg. Albo tak trafiłem, albo jest to spowodawane tym, że używam hamulców delikatnie :lol: .... wiadomo, kiedy trzeba przycisnąć to trzeba, gdzieś już na forum ktoś tez to napisał :roll: , pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmienialem tez teraz klocki u mechanika na podkarpaciu w styczniu i jest wszystko ok nie wiem gdzie zamawial ale zawsze jestem zadowolony i daje mi gwaracje bo ma swoj sklep i od zawsze jak pamietam to nawet fiata 126 p mi robil bylo super zrobione choc to bylo kupa lat w stecz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy kolega pitong uporal sie rowniez z tym problemem?miales zamiar zalozyc zimermany nawiercane?tez mysle o nich.

teraz to dopiero u mnie napiernicza! aż łeb boli!

nie uporałem się z problemem, ale planuje założyć wszystkie 4 nowe tarcze BOSCHa ze SPRAWDZONEGO źródła, bo ciul wie czy nie trafiamy na jakieś chińskie podróby. Dziś widziałem pompkę paliwa Bosch'a i chińskiego Bosch'a, masakra :mad2: co za czasy.

z tego co wiem nawiercane tarcze tylko są skuteczniejsze przy długich hamowaniach, bo wtedy pył z klocków wędruje w otwory i tyle...

zaryzykuje u takiego magika, który już usprawnił mi wiele trudnych rzeczy (np skrzynię automatyczną w tym X5 czy wieczny problem z gaśnięciem ciepłego E46 318i). Jak tylko uporam sie to dam znać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.