Skocz do zawartości

M44B18 zamiana dwumasy na zwykłe koło zamachowe


dąbasz

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w temacie. Czy można zamienić koło dwumasowe na zwykłe koło zamachowe?

Mam cały komplet z dociskiem i tarczą a muszę wymienić sprzęgło i tak się zastanawiam czy będzie dobrze.

Mam 318TKĘ IS 96R z klimą. Podobno jest jakaś różnica że jak jest klima du były dwumasy. Ktoś kiedyś pisał o tym na forum ale nie moge znalesć.

 

A dróga sprawa to zwykłe koło jest lżejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie bardzo źle :mad2:

Nie po to jest dwumasówka, żeby ją zmieniać :!: Załóż to, co powinno być i nie zadawaj pytań, które są co nqajmniej dziwne :shock:

 

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zadaje pytań po to żeby taki gosć jak ty dobijał sobie posty. Jak bym wiedział ze na pewno nie będzie pasować to był założył takie jakie jest. Ale po to właśnie się pytam, a ty piszesz że będzie bardzo źle. Może powiesz dlaczego będzie aż tak bardzo źle? Może jeszcze powiesz mi że niczego co wyszło w oryginale w e36 nie można zastąpić czymś innym albo nawet z innego modelu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie ,że masz silnik M42B18.

Tak jak napisałeś z klimą mają dwumas , bez klimy nie mają.

Jeśli bez klimy jeżdzą bez dwumasy to ty też możesz.

Zadawałem takie pytanie na tym forum,ale nie do końca otrzymałem odpowiedz.

U mnie silnik M44B19 czyli 1.9 318is

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=132995

Przez kolegę dotarłem do gościa który robi tylko BMW i zmiana na jednomas jest bezproblemowa jak i eksploatacja samochodu po zmianie.

To nie diesel więc nie ma problemu.

Zakładasz zwykłe koło zamachowe od 316,318,318is bez klimy,gdyż są takie same i komplet sprzegła do 318is.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie ,że masz silnik M42B18.

Tak jak napisałeś z klimą mają dwumas , bez klimy nie mają.

Jeśli bez klimy jeżdzą bez dwumasy to ty też możesz.

Zadawałem takie pytanie na tym forum,ale nie do końca otrzymałem odpowiedz.

U mnie silnik M44B19 czyli 1.9 318is

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=132995

Przez kolegę dotarłem do gościa który robi tylko BMW i zmiana na jednomas jest bezproblemowa jak i eksploatacja samochodu po zmianie.

To nie diesel więc nie ma problemu.

Zakładasz zwykłe koło zamachowe od 316,318,318is bez klimy,gdyż są takie same i komplet sprzegła do 318is.

 

No ja też mam M44B19 B18 w temacie sorki moja pomyłka.

Tak więc mówisz że ty zmieniłeś i nic sie nie dzieje? To i ja zmienie.Dzięki czekałem na taką odpowiedz praktyczną nie teoretyczną. I wlaśnie o tobie pisałem że ktoś kiedyś pisał ja znaleść nie mogłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żle mnie zrozumiałeś,ja nadal nie zmieniłem.Wszystko kupiłem łącznie z kołem zamachowym,ale wszystko leży i czeka.

Ja też opieram się na człowieku,który robił taki zabieg kilka razy i mówi ,że nie ma problemu.

Więc praktyki w tym temacie nie mam.

Nie zmieniłem jeszcze ,gdyż problem się nie pogłębia,a zawsze brakuje czasu.

Planuje zmienić po zimie,bo graty czekają.

Jeśli zmienisz pierwszy to daj znać co i jak w tym poście,bo ciężko coś znależć w temacie zmiany dwumasy na zwykłe koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj i sie nie przejmuj wypowiedziami w stylu:

Będzie bardzo źle :mad2:

Nie po to jest dwumasówka, żeby ją zmieniać :!: Załóż to, co powinno być i nie zadawaj pytań, które są co nqajmniej dziwne :shock:

 

Po prostu trzeba takie coś mieć żeby się wypowiadać, ja co prawda mam 2.5 l, ale komplet Valeo spisuje się znakomicie od ponad roku. Absolutnie żadnej różnicy. Jak byś się zagłębił w szczegóły techniczne co to takiego koło dwumasowe, zobaczysz że to współczesna wielka ściema producentów samochodów. W dodatku kompletnie nie udana jakościowo, z wyjątkiem japończyków. To samo zadanie spełnia tarcza sprzęgła.

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba takiego czegoś mieć ,żeby się wypowiadać,tak jak napisałeś,wystarczy wiedzieć.

Gdybyśmy musieli mieć takie same usterki ,jak ktoś co pisze temat,to prawdopodobnie w większości nie dostalibyśmy odpowiedzi.

Idąc twoim rozumowaniem,to kolega pyta o M44B19 ,a ty takiego nie masz

Po drugie nie chodzi o komplet Valeo ,gdyż on kosztuje prawie tyle co dwumas ,chodzi tu o zwykłe koło zamachowe i zastosowanie sprzęgła od innego modelu,silnika.

Po trzecie dwumas to nie ściema ,jeśli masz diesla to zmień dwumas na zwykłe koło to zobaczysz różnicę.

W benzynie nie jest to tak drastyczne,a wręcz nie odczuwalne,przy większości silników.

Edytowane przez maniura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o komplet Valeo to kosztuje 416 zł w intercarsie. Raczej taniej niż dwumas kompletny. Kumpel założył taki zestaw + zamach po swapie do M44 z M40. Dodam tylko że ma skrzynię z M40. Niestety nie wiem czy to idzie założyć ze skrzynią od M44.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego robcio.k chodzi tu o zestaw VALEO.Tylko ta firma robi zamienniki dwumasy czyli :

zwykłe koło zamachowe+docisk+tarczę +łożysko dociskowe.

Koszt takiego zestawu to ok 1300 1500 zł a dwumas 1700zł,więc koszty podobne

To w sklepie którym podajesz jest to zwykły komplet sprzęgł VALEO tarcza,docisk,łożysko i to on kosztuje 416 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt takiego zestawu to ok 1300 1500 zł a dwumas 1700zł,więc koszty podobne

Z racji tego że nikt nie wymienia samego koła dwumasowego a od razu kompletne sprzęgło nie zgodzę się z tym że koszty są podobne (jak by nie patrzeć jest tysiak różnicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja,nie liczyłem całego zestawu tylko dwumas.Chodzi o to ,że jest to nie opłacalne ,skoro jest dostępne zwykłe koło zamachowe pasuje od 316,318,318is bez klimy.

Generalnie nie trzeba stosować KIT Valeo za 1500 zł przynajmniej w 318is,lecz zwykłe koło zamachowe z modelu bez klimy=bez dwumasy.Ja kupiłem takie koło używane za 100 zł + komplet sprzęgła 500 zł.

 

Co do drugiego pytania,to zwykłe koło jest lżejsze od dwumasy o ok 2,26 kg.

Spowoduje to,że silnik będzie się lepiej-szybciej wkręcał na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły szum się zrobił wokół tego tematu :D

A po co wogóle dwumasa w aucie z klimą. Tak naprawdę to ja nie wiem jakie funkcje spełnia dwumasa w wersji z klimą.

Ale spoko bedę przekładał ale dopiero po nowym roku. Dzieki za wszystkie wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.