Skocz do zawartości

320d świece żarowe czy przekaźnik??


Balugass

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

 

Kto mi powie jak sprawdzic swiece zarowe i ich modul w 320d 136KM 2000r ?

 

Kontrolka od swiec na desce mi sie pali ok (ok 3 sek na mrozie), odpala w sumie tez zawsze, ale jednak praca silnika po odpaleniu na mrozie przez jakies 10 sek nie jest zbyt "aksamitna" :oops: . INPA wywala blad "glow device" nawet po 10km przejechanych (1 dzien) po skasowaniu tego bledu .

 

Zastosowalem sie do instrukcji z TISa. Nie moglem znalezc tylko tego bezpiecznika 100A odpowiedzialnego za swiece zarowe - kto mi powie gdzie go szukac ?

 

Z modulu swiec - dla nieswiadomych - w puszczce z ECU pod maska z lewej strony, u mnie bialy modul. Piny 2,3 oraz 8,9 ida wg TISa bezposrednio na swiece zarowe. Jak jest zaplon odpalony, kontrolka swiec sie nie palila, ale silnik nie chodzi (silnik taki troche cieply jeszcze byl) to szlo tam na wszystkie swiece 2,28V (z białego modułu).

 

Wg infa z TISa wypiałem wtyczke i podałem na swiece (czyli piny 2,3,8,9) kolejno +12V wprost z akku poprzez multimetr wpiety szeregowo aby sprawdzic natezenie pradu. jesli dobrze zrozumiałem TISa to ma isc na swiece w takim tescie 12-13A przez pierwsze 60sekund ...a mi na kazda ze swiec szlo 0.0A (sprawdzałem multimetrem wpietym w szereg i innym miernikiem cegowym)...- co jest ? wszystkie swiece mam uwalone czy zle zrobilem test ? az mi sie nie chce wierzyc ze wszystkie 4 sa padniete.

 

Kto mi powie jak sprawdzic co mam uwalone - swiece czy modul sterowania swiecami ? :?: :?: :?:

 

Tutaj PDFy o tym z TISa:

http://www.speedyshare.com/files/25609123/RA_Checking_all_glow_plugs_M47_M57.pdf

http://www.speedyshare.com/files/25609097/RA_Replacing_all_glow_plugs_M47.pdf

http://www.speedyshare.com/files/25609099/TD_Glow_Plugs_M47.pdf

 

Bylbym naprawde wdzieczny za pomoc :cool2: .

 

pozdr.

Piotrek

 

Czesc

 

Wlasnie sprawdziłem bezpiecznik F104 100A - jest oczywiscie OK.

 

Kto mi powie co mam wymienic - swiece czy sterownik swiec ? (sterownik kupiłbym uzywany bo nowy jest troszke drogi).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czesc

 

Wlasnie sprawdziłem bezpiecznik F104 100A - jest oczywiscie OK.

 

Kto mi powie co mam wymienic - swiece czy sterownik swiec ? (sterownik kupiłbym uzywany bo nowy jest troszke drogi).

 

Ale przecież ty masz silnik M47 136 KM i w nim nie ma sterownika tylko jest przekaznik w skrzynce pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Wlasnie sprawdziłem bezpiecznik F104 100A - jest oczywiscie OK.

 

Kto mi powie co mam wymienic - swiece czy sterownik swiec ? (sterownik kupiłbym uzywany bo nowy jest troszke drogi).

 

Ale przecież ty masz silnik M47 136 KM i w nim nie ma sterownika tylko jest przekaznik w skrzynce pod maską.

 

No wlasnie- wiec co mi sie uszkodzilo - przekaznik czy swiece ? Probuje tego dojsc, licze na wasza pomoc, nie chce wymieniac niepotrzebnych czesci.

 

Jak sprawdzic czy same swiece grzeja (bez wyjmowania ich) ?

 

Czy u was przy podlaczeniu swiec poprzez multimetr szeregowo natezenie pradu bylo inne od 0A ?

 

Nie chce az mi sie wierzyc ze wszystkie 4 swiece mam uszkodzone, bo auto odpala dobrze nawet na -20C tylko praca silnika tuz po odpaleniu nie jest za dobra.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

 

Czy u was przy podłączeniu świec poprzez multimetr szeregowo natężenie prądu było inne od 0A ?

 

U mnie na dwóch działających było ok 17A a pozostałe 2 były na 0A

 

Nie chce az mi sie wierzyc ze wszystkie 4 świece mam uszkodzone, bo auto odpala dobrze nawet na -20C tylko praca silnika tuz po odpaleniu nie jest za dobra.

 

Tak jak jeden z kolegów napisał wyżej. Auto odpala i bez świec na mrozie tylko kultura pracy silnika jest nieznośna wręcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No wlasnie- wiec co mi sie uszkodzilo - przekaznik czy swiece ? Probuje tego dojsc, licze na wasza pomoc, nie chce wymieniac niepotrzebnych czesci.

 

Jak sprawdzic czy same swiece grzeja (bez wyjmowania ich) ?

 

Czy u was przy podlaczeniu swiec poprzez multimetr szeregowo natezenie pradu bylo inne od 0A ?

 

 

Możesz sprawdzić przekaznik czy działa. Otwórz skrzynkę pod maską i niech ktoś włączy zapłon a ty słuchaj czy przkaznik bedzie słychać po przekreceniu kluczyka i po kilku sekundach drugi raz powinno tyknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem juz powyzej ze przekaznik daje w momencie jak kluczyk jest przekrecony 2.28V na wszystkie swiece (wtedy kontrolka swiecy sie nie swieci, moze to tak byc przekrecone i 30 min i ciagle jest te 2.28V). A jak zaplon nie jest wlaczony to nie ma wogole napiecia na tych wyjsciach na swiece. Wiec jakos ten przekaznik działa. Pytanie tylko czy dobrze ?

 

 

 

U mnie na dwóch działających było ok 17A a pozostałe 2 były na 0A

 

 

A robiles taki test wlasnie jak opisalem ja i jak opisany jest w tisie ? tzn odpieles wtyczke od przekaznika i podales +12V bezposrednio na kazda swiece po kolei, tak ?

 

Czy mierzyles - cegowym czy podlaczyles szeregowo te 12V przez multimetr ?

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to tym masz bawarkę z 00 a ja już po lifcie wiec to kompletnie inny system grzania świec. Tak jak pisałem wyżej: kable mam dobre świece nówki (maja z 3000km i chodzą na 12v pod aku) Sterownik podpięliśmy na ''krotko'' po prostu kabelkami z wtyczka żeby mieć dostęp do styków wychodzących na świece. Na zapłonie miał 6v ale na 2 było 17A a na dwóch pozostałych nie grzejących 0A. Wiec myślę ze sterownik walnięty. Przebywam za granica i tu jest jakieś 7-8 C na minusie i odpala bez problemu tylko chodzi ciężko przez pierwsze parę sekund. Za tydzień będę w Polsce i jeśli będzie gorzej to kupie sterownik w ASO. Próbowałem się kontaktować z jednym z forumowiczów w sprawie naprawy ale niestety kolega nie odpisuje Edytowane przez mkvtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Próbowałem się kontaktować z jednym z forumowiczów w sprawie naprawy ale niestety kolega nie odpisuje (wiec po co się reklamować)

mkvtec bądź tak miły i podaj mi namiar na tego gościa.... Chciałem z nim przedyskutować parę technicznych spraw dotyczących sterownika.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Próbowałem się kontaktować z jednym z forumowiczów w sprawie naprawy ale niestety kolega nie odpisuje (wiec po co się reklamować)

mkvtec bądź tak miły i podaj mi namiar na tego gościa.... Chciałem z nim przedyskutować parę technicznych spraw dotyczących sterownika.

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

Witam

 

Sorry ROGER bynajmniej nie chodzi o Ciebie bo wiem ze tez naprawiasz te sterowniki. Podam nick na PW.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam taki problem może ktoś mi powie jak to powinno wyglądać

 

BMW E46 320d 136 ps

świece żarowe wymienione na nowe 4 szt. BERU oczywiście

jedna świeca tak się przepaliła że robiła zwarcie

wymieniony dlatego został tez bezpiecznik w schowku ten 100A był przepalony założyłem 80 A chyba wystarczy

reszta bezpieczników dla pewności sprawdzona i wszystkie ok

i tak

z lewej strony pod maska po plastykowa pokrywa jest ten moduł od grzania świec żarowych

rozebrałem znaczy tylko obudowę i w środku jest przekaźnik

i pisze jak to u mnie jest

auto po nocy było jakieś ok -1*C

przekręcam zapłon jakieś 6 sekund świeci kontrolka na zegarach

dodatkowo żarówkę podłączyłem za przekaźnikiem żeby było wiadomo czy prąd idzie na świece

i tak

przekręcam świece grzeją kontrolka gaśnie po ok 6 sekundach świece dalej grzeją odpalam auto i grzeją jakieś 3 minuty :?

Gasze auto

przekręcam zapłon kontrolka od świec tylko mignie prąd na świece nie idzie odpalam auto po jakiś 4 sekundach znów prąd idzie na świece na odpalonym silnik

czy cieplejszy silnik ten czas grzania świec na odpalonym silniku się skraca aż wcale ich nie podgrzewa na odpalonym

czy tak powinno być??? bo wydaje mi się że NIE

tak

w silniku żadnych błędów

jedyny błąd co mnie nie pokoi to w zegarach błąd czujnika temperatury zewnętrznej czy prawdopodobnie wcale go nie ma

czy to może powodować złą prace sterownika świec żarowych ???

Pilna pomoc potrzeba bo na razie kostka od sterownika odpięta żeby nowych świec nie spalić

:( :( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

czy cieplejszy silnik ten czas grzania świec na odpalonym silniku się skraca aż wcale ich nie podgrzewa na odpalonym

czy tak powinno być??? bo wydaje mi się że NIE

 

Wszystko co napisałeś jest prawdą , tak zachowuje się poprawnie działający układ DDE3 i DDE4

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek

czyli podłączyć kostkę i cieszyć się ze auto jest sprawne :)

to w tych silnikach świece grzeją się na odpalonym aż 3 minuty i dostają napięcie ok 14 v tak jak ładuje alternator ???

i one się nie przepalą .

aż nie wieże ze tak musi być .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisałem prędzej zachowanie sterownika świec żarowych

sprawdzilem tez w drugiej takiej samej bmw i jest identycznie

wiec tak jak Krzysiek pisal mi że wszystko jest w jak najlepszym pozadku

wiec pozostaje się cieszyć z jazdy :)

 

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Wiec ja sie jeszcze dopytam. Mam 330d z 2000r

Znalazłem u siebie pod maska w skrzyneczce taki przekaznik http://allegro.pl/sterownik-modul-swiec-zarowych-bmw-e46-e39-e38-x5-i1437049315.html dochodzi do niego czerwony przewód na którym jest prąd bez przekręcenia stacyjki. Czy to jest normalne ?

 

Drugie pytanie

Czy u mnie jest tylko taki przekaznik jak wyżej w linku czy jest jeszcze taki http://allegro.pl/sterownik-swiec-zarowych-bmw-e46-x5-e60-e63-e65-i1408891257.html czy ten jest tylko w wersjach po lifcie? zastanawiam sie bo wyczytałem ze znajduje sie on w okolicach kolektora a u siebie jeszcze tego nie sprawdzałem

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy u mnie jest tylko taki przekaznik jak wyżej w linku

 

Ty masz dde4 cr pierwszej generacji te nie miały sterownika tylko coś pośredniego .... sterownik z przekaźnikiem w środku. Przekaźnik zamyka obwód podając 12v na świeczki.

Na czerwonym grubym przewodzie ma być zawsze 12v

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam
Czy u mnie jest tylko taki przekaznik jak wyżej w linku

 

Ty masz dde4 cr pierwszej generacji te nie miały sterownika tylko coś pośredniego .... sterownik z przekaźnikiem w środku. Przekaźnik zamyka obwód podając 12v na świeczki.

Na czerwonym grubym przewodzie ma być zawsze 12v

 

Zawsze tzn ze nawet gdy stacyjka jest w pozycji zero ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zawsze tzn ze nawet gdy stacyjka jest w pozycji zero ?

 

http://www.otofotki.pl/img17/obrazki/ta5603_cc.jpg

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiec tak

mam taki błąd http://img201.imageshack.us/i/bd1g.png/ prąd dochodzi słynny bezpiecznik 100A dobry , Wiec co jest uszkodzone ten przekaznik czy jakaś ze świec ?

Dodam ze po kazdej próbie przekręcenia kluczyka w pozycje 2 pokazywał sie na kompie ten sam błąd po czym mozna było go skasować po odpięciu kostki od przekaznika błędu nie można skasować.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey podpinam się pod temat

 

mam podobny problem , czasami na zimnym przy - odpala brzydko - daje kopcia i przez parę - parenaście sekund brzydko pracuje silnik za chwilę normalnie - czyli podobne objawy do waszych

 

pierwsze o czym pomyślałem to świece żarowe - ale piszecie że w zasadzie są dożywotnie , i to się niestety potwierdziło u mnie bo zero błędów mam , sprawdzone zostało 6 świec i wszystkie są oki , oczywiście u mnie jest tak że nie zawsze odpala tak , czasmi na dotyk a czasami beznadziejnie , jak sprawdzałem to oczywiście się wsytraszył i pali na dotyk , sterownik został wymieniony na inny i nic to nie zmieniło

 

więc po przeczytaniu tego wątku pozostaje mi sprawdzić napięcie jakie daje na świece czy jest stałe 12v czy spada po kręceniu rozrusznikiem

 

i pozostaje albo słaby akumulator który mi się kończy , lub uszkodzony sterownik który nie wywala błędów ale nie działa prawidłowo

 

więc nie wiem albo kupie nowy przekaźnik a stary dam do naprawy a przynajmniej do sprawdzenia albo jeszcze coś innego mam

 

najgorsze jest to że ma takie odbicia i raz pali na dotyk a później nie i bądź mądry i znajdź wtedy usterkę , a może jeszcze coś jest co nie bierzemy pod uwagę ?

 

mam hopla na tym punkcie i kurczę to totalna kicha dla mnie jak mi fura odpala w kłebie dymu , w straych szrotach które miałem to mi wisiało ale w Becie to nie wypada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy wiem, że wałkowane setki razy ale nie wiem czy dobże zrobiłem u mnie rezystencja świec mieżona na mierniku ustawione na pomiar Omh nie na 20k czy 200k lecz zwykłe 200 oto pomiary

pin

1 00,9

2) 41,3

3) nic zero nawet nie ma przejścia przez świecę tak jaby była wogóle upalona

7) 00,9

8) 00,9

9) nic zero nawet nie ma przejścia przez świecę tak jaby była wogóle upalona

 

Proszę o odpowiedż domyślam się że świece od pinów 3 oraz 9 napewno są spalone co z resztą czy jak wymieniać to wszystkie razem czy mogę wymienić tylko te dwie z góry dzięki za odp

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za może głupie pytanie kupiłem własnie interfejs i chciał bym zapytac jak sprawdzic te swiece i sterownik w inpa

 

 

ps: silnik mam m47 i nie ma takiego w inpa jest tylko m47n ale nie mozna wejsc w niego

http://images45.fotosik.pl/1880/47dcdecf84842fbc.jpg


http://www.autocentrum.pl/awc/zowik05/bmw-seria-3-2002/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To kolego nie wejdziesz musisz mieć m47 dlatego z m47N Ci sie nie łączy. Tu na forum jest dział na temat INPA poczytaj tam albo zapytaj sie kolegi narwusa. Pewnie wystarczy tylko dograc plik z m47

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.