Skocz do zawartości

Swap 1,7 tds na 1,8 benzyna


cyngiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam maniaków BMW :)

Mam pytanie odnośnie swapa silnika w dieslu na benzynę. Nie szukam propozycji silnikowych tylko fachowych informacji na ten temat .

Mam diesla e36 1,7 tds 90 km z 97 roku ( walnęła uszczelka pod głowicą i rozrząd też mam do roboty na łańcuchu a to nieopłacalna robota) i chce założyć tam silnik od e36 318 benzyna 113 koni ( silnik M40 na pasku) . Mam ofertę kupna : silnik, skrzynia, most, bak z pompą, komputer, kompletna wiązka, za 1250 zł ( cena chyba nie wygórowana) .

I mam pytanie czy skrzynia od diesla w moim tdsie i w 318 benzyna są takie same ( chodzi mi o to czy most poprostu będzie pasował i czy dużo będzie przeróbek ( swapa robił będzie mi kolega - cena robocizny mnie nie obowiązuje) i czy jeszcze jakieś ważne części potrzebuje . Proszę o odpowiedzi z racji iż potrzebuje samochód wyszykować na świata. Wielkie dzięki koledzy. Pozdrawiam kierowców BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO 1250pln za m40 to wygórowana cena. Za te pieniądze lepiej kup m43 na łańcuchu - trwalszy.

 

Skrzynie w TDs'ie i m40 nie są takie same.

Zapomniałeś jeszcze o jednej ważnej rzeczy - między skrzynią a mostem masz jeszcze wał :) więc jeszcze to Ci będzie potrzebne.

 

Do świąt to spokojnie powinieneś zdąrzyć - jeśli mechanik, który będzie Ci robił swap ma o tym pojęcie to nie powinno mu zająć to więcej niż trzy dni.

 

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym ci polecił M43, ale jak już się uprzesz przy m40 to dowiedz sie jaki ma przebueg. Jak gosci ci powie ze ok 120 130 tys km to mu nie wierz. Przy ok 200 tyś do wymiany beda popychacze i dzwigienki zaworowe doliczyć trzeba też wałek rozrzadu. Po takim przebiegu te cześci padają a silnik zaczyna klekotac ja bocian.

Koszt części ok 800zł za takie trwałe jeżeli chcesz pojeźdić. W m43 nie ma takich przypadków i nic sie nie wymienia, chodzi mi o te popychacze śmieszne. Cena może i wygórowana jak kolega pisze ale za taki komplet co napisałeś to cena jest do przyjęcia. Nie jest za niska bo silnik jest warty ok 700zł skrzynia i most łączne ok 120zł cała reszta pierdół no ok 300zł. To cena taka sobie. Ja mogę mieć do sprzedania taki cały komplet z M43 za tyle samo tylko ze 1.6. Nie proponuje ci mojej oferty tylko taję przykład. Mam 1.6 to taki komplet za 1.8 to moze ok 200zł więcej.

 

Co do przelożenia to to wszystko ci wystarczy. Most skrzynia jest taka sama. Oba te silniki to R4 wiec w tym samym miejscu są zamontowane co za tym idzie długosc wałów powynn być takie same.

Do wymieny jeszcze zegary z obrotkiem do 7 tys obr.

 

Ciekawostka. 1.8 tds wychodziły wtedy jak już M40tki były juz wycofane z produkcji. To jak ktos zobaczy pod maske to będę widział ze było coś kombinowane i auto spadnie na wartosci bo silnik ze starych lat typu M40 nie jest mile widzieny w BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wał nie będzie mi potrzebny bo jest tej samej długości ? chce 1,8 i szkoda że nie masz takiego silnika :) bardzo długo szukałem na allegro i obecnie tylko taki znalazłem w rozsądnej cenie ( drugi jaki był to 2,0 150 km za 1800 zł z takim samym osprzętem - ale tu różnica w spalaniu będzie duża a ja liczę na w miarę oszczędne spalanie bo nie katuje samochodu i z reguły nie wariuje no oprócz sporadycznych poślizgów na śniegu :P )

ten silnik jak mówi sprzedający ma około 180 tysięcy przebiegu czyli na pewno będą do wymiany popychacze, dźwigienki i wałek rozrządu. Sinik pochodzi z Niemiec , nigdy nie jeździł na polskich drogach i nie miał gazu - tak twierdzi sprzedawca.

Może wy macie jakieś propozycje kupna silnika 1,8 ? chętnie rozwarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugi jaki był to 2,0 150 km za 1800 zł z takim samym osprzętem - ale tu różnica w spalaniu będzie duża a ja liczę na w miarę oszczędne spalanie

 

Gwarantuje Ci, że b20 przy normalnej jeździe nie będzie palił więcej niż m40b18, a różnica w możliwościach nieporównywalna :D

 

Jeśli sprzedawca mówi o takim przebiegu to dolicz jeszcze ok 800 na popychacze, dźwigienki i wałek. A i jeszcze dodatkowo rozrząd - ok 250.

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie propozycje na forum BMW są dość niebezpieczne.

Pomijam sam pomysł, który jest mówiąc delikatnie nietrafiony :mad2: :mad2: :mad2:

 

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie propozycje na forum BMW są dość niebezpieczne.

Pomijam sam pomysł, który jest mówiąc delikatnie nietrafiony :mad2: :mad2: :mad2:

 

 

Pozdrawiam,

 

Czemu :?: jak najbardziej z Omegi silnik bedzie gitara :wink: polecam glownie diesla 2,5 :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myślicie o wrzuceniu innego silnika niż od BMW np od omegi ?

 

a po co tak kombinujesz?

 

Chcesz jezdzic oszczędnie to kup silnik od 318 TDS, taki jak miales....

 

 

Chcesz jezdzic szybciej to 2.5 benzynowy.

 

 

Przekladanie silnika 1.6 czy 1.8 benzyna nie jest chyba dobrym pomyslem - ani on szybki, ani oszczędny (w porównaniu do TDS)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z żółtym kaskiem m-technic ma spore doświadczenie.Miałem sam się do niego wybierać na przekładkę na isa a póżniej na automat z manuala ale auto rozbiłem i kicha. (kicha nie kicha bo ni z mojej winy i zamiast przekładki kupiłem is). Miałem M40B16 i poruwnujac tego isa to spalania bardo podobne a mocy wiecej. Ma szpere i kręci na suchym asfalcie oba koła.

 

Pogadaj z nim moze coś ci podpowie. Jezeli 2.5 tds to jakis dorze obrany silnik by z tego co wiem to były wadliwe jednostki. Moim zdaniem co do oszczędnosci dobrym rozwiazaniem był by włąśnie is M42 będzie tańszy albo 2.0 jak poszukasz bez vanosa to tanio wyrwiesz. Spalanie porównywalne obu silników benzynowych.

 

A co do silnika to już nie mam niestety. Powoli chce sie pozbyć częsci jakie mam bo sie wyprowadzam i chętnie się za groszę pozbędę dlatego już nie kupuje aut na czesci . Moze w przyszłosci jak sie ułozy z miejscem w nowym miejscu zamieszkania to bedę kręcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego podstawa.Na czym Tobie zależy.Czy liczy się aby auto było ekonomiczne czy jeszcze coś innego??Jak chcesz to mam silnik 2,5 TDS przebieg nieco ponad 220 tys.Silnik jest w aucie(można odpalić itd) i współpracował z automatyczną skrzynia biegów czyli nie był tyrany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 1,7 tds 90 km i ten samochód ma bardzo słabe osiągi i palił mi przy wolnej jeździe 7,7 litrów ropy( to bardzo dużo z racji na tak mały motor - myślałem że mniej będzie palił. , chce coś mocniejszego ale nie bardzo paliwożernego do jazdy mieszanej bo będę jeździł w trasie warszawa - Katowice i trochę po mieście - głownie obrzeza warszawy. spodziewam sie że 2,5 będzie palił więcej ale przy mojej spokojnej jeździe granice 8,5 były by możliwe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle że bardzo cięzko bedzie znalezc zadbany 2.5 TDS do kupienia... na pewno latwiej znajdziesz zadbany M40 czy M43...

 

Chyba ze kupisz 2.5 TDS i od razu poddasz go remontowi, nowa czy regenerowana pompa itp ale to znowu generuje duze koszty

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeżdżę 318tds touring od trzech lat, i nie zgodzę się z autorem wątku, masz po prostu zajeżdżoną jednostkę.

To prawda ma mało koni i po mieście jazda nie powala, nie da rady wystrzelić jak z procy na światłach ,ale nie ma też tragedii.Po założeniu chipa, jest całkiem dobrze.A spalanie? Po mieście NIGDY nie przekroczył 7,5l (a takie spalanie tylko jak kręcę na 2-ce i 3-ce 4500 obr.) Normalnie po mieście poniżej 7l, a trasa to bajka, ten samochód jest stworzony do trasy, przy normalnej jeździe (100 - 120), przy spokojnym ruszaniu 5,5- 6l.

Moim zdaniem pakowanie 1.8 w benzynie nie ma sensu, jeśli już to dołożyć kasy i wsadzić 3.0 z 530 po 2002 (słyszałem ,że można).

Wyremontuj silnik, sprzedaj auto i kup to na co masz ochotę.Koszta zawsze będą, jeśli teraz mniejsze to później większe, dobrze koledzy piszą teraz 1250, a zaraz następne 1250, potem koszta eksploatacji, a wiadomo że nie wszystko może pójść ok, więc..... dodatkowe parę zł.Ale zrobisz jak chcesz.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli już to dołożyć kasy i wsadzić 3.0 z 530 po 2002 (słyszałem ,że można).

 

Nie wiem czy masz na mysli beznyniaka czy diesla 530, ale tak czy inaczej taki SWAP kosztowal by minimum 2 razy tyle jak cale e36.

 

Skoro kolega chce jezdzic ekonomicznie , to silnik z 530i odpada, a 530d??? Wrzucenie tego silnika (w dobrym stanie z dobrym osprzetem itp) przewyzszy pewnie koszt najlepszego e36...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamierza wymienić silnik, to musi być przygotowany na koszta.A włożenie 2-3tys, żeby z 90 fabrycznych zrobić 15-20 więcej (kilka pewnie jeszcze uciekło ),to trochę nie bardzo( jak by wsadził chipa, zamontował strumienicę,zatkał egr, to wyszło by to samo),tyle że charakterystyka pracy inna i kręcić można wyżej, a jak za dużo spali to do gazu(i znów trzeba płacić).Tak jak pisałem wyremontować, sprzedać i kupić z mocniejszym silnikiem.

A w kwestii 530, to może faktycznie trochę się zagalopowałem, myślę jednak że w 8tys. by się zmieścił.Tak czy inaczej trzeba sypnąć monetą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w 8 tys by sie zmieścił. Kolega M-technic zajmuje sie chyba zawodowo SWAPAMI i wie najlepiej ile dokladnie by to kosztowało.

 

Chyba ze wszedzie w Polsce SWAP na 3.0d do e36 kosztuje 8 tys, a u M-technica 12-14 tys zł :)

 

 

Zreszta jest SWAP i SWAP - jeden zrobi tak byle auto jechało, kupi najtanszy mozliwy silnik a kto inny kupi dobry drozszy silnik, wymieni wszystko co trzeba na nowe i zrobi tak, że auto bedzie chodzic pięknie. I tu pewnie jest róznica w cenie :)

Jeden zostawi stare sprzęgło, stary most i rozlatujacą sie skrzynie, drugi przy okazji SWAPU zrobi to wszystko na dobrych czesciach.

 

I tu pewnie jest róznica w cenie :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 tys zl :lol: M57 z osprzetem to min 4,5 tysia skrzynia 800zl teraz dolicz przewody chlodnice intercooler kompletne sprzeglo, komputer z ews, przerobienie wybieraka wal i dyfer, Zgranie elektryki to bagatela 2 tys zl :norty:

To jak ktos chetny za 8 tysi zrobic sam oddaje swoje auto :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odbiegliśmy od tematu, a ja nie jestem aż takim znawcą więc nie będę się spierał, wcześniej już napisałem że być może się zagalopowałem.Spójrzcie jednak na to z innej strony.Kupić angola, wymontować co potrzeba, resztę sprzedać, to co wymontujemy z naszego też można sprzedać, to być może długo trwa i trzeba mieć gdzie trzymać dawcę, ale parę groszy zostaje.Zobaczcie jakie są ceny za byle pierdołę .Teraz patrzyłem na alledrogo e39 525 na ładnym felunku 9900pln, to można wyrwać za 8 tys.A jak się jeszcze ma dojścia...., ale jak już mówiłem odbiegliśmy od tematu.Więc nie spieram się już.Jeśli piszecie ,że za 8 się nie da , to się nie da.Kończę tą kwestię.Pozdrawiam wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.