Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale jednak nikasil byl srednim rozwiazaniem i BMW juz go nie stosuje :8)

Srednio na jedno zatarte M50 przypada ok 4 M52 :)i 2 M51, taka srednia z mojej praktyki :D

Dwa M50, 8 sztuk M52 i 4 M51 :twisted:

i gdzie tu związek z nikasilem?i nadal nie rozumiem jaki związek ma nikasil z zacieraniem silników,bo wiem że z spadkiem kompresji ,nadmiernym zużyciem oleju to na pewno.8 sztuk M52 powiadasz ,a ile z nich było z nikasilem bo jak pewnie wiesz M52 były też z alusilem.

Ja w kazdym razie mam z nikasilem i nie wierzę w żadne zabobony,a jak ktoś jest oszołom to zepsuje nawet metalową kulkę.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

A taki ma związek,że powłoka się łuszczy i lipa.Jeśli powłoka się złuszczy to chyba silnik można nazwać zatartym?W E36 nie słyszałem o Alusilu.Jedyne co poprawili to właśnie bloki z wstawionymi tulejami żeliwnymi po tym jak ceramika okazała się niewypałem.

Kolejne wersje rozwojowe M52 czyli M54 itd. mają właśnie wstawione tuleje więc chyba coś w tym jest?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jednak nikasil byl srednim rozwiazaniem i BMW juz go nie stosuje :8)

 

A może nie stosuje , ze wzgledu na koszty? Wszystkie marki robią coraz slabsze samochody i wydaje mi sie niestety, że BMW nie jest tu wyjatkiem.

 

Jak sam zauważyłes, kazda następna generacja silników BMW jest wrażliwsza. I dotyczy to nie tylko R6, ale takze V8.

 

Silnik e60 545i jest bardzo nietrwaly w porówananiu do 540 e39....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
A taki ma związek,że powłoka się łuszczy i lipa.Jeśli powłoka się złuszczy to chyba silnik można nazwać zatartym?W E36 nie słyszałem o Alusilu.Jedyne co poprawili to właśnie bloki z wstawionymi tulejami żeliwnymi po tym jak ceramika okazała się niewypałem.

Kolejne wersje rozwojowe M52 czyli M54 itd. mają właśnie wstawione tuleje więc chyba coś w tym jest?

łuszczy się?jak łupież?widziałem m52b28 z ubytkami nikasilu(było na forum) i to nie jest łuszczenie tylko zwykła korozja(robią się wżery).

poza tym skoro to taki straszny problem dlaczego kilkunastoletnie auta wciąż jeszcze jeżdżą? i śmiem twierdzić że duża część silników z nikasilem ma się dobrze.A 99% zatartych silników jest winą przegrzania a nie nikasilu.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
.A 99% zatartych silników jest winą przegrzania a nie nikasilu.

Tutaj akurat masz racje. Wina zawsze lezy po stronie uzytkownika a raczej dbania o silnik.

Szczerze jak robie w BMW to jeszcze nie mialem powaznej awarii spowodowanej wada konstrukcyjna czy materialowa.

99% zmian silnikow spowodowane sa w kolejnosci:

1:awaria ukladu chlodzenia wisko/termostat, Jazda na niedogranym silniku i przegrzewanie silnika (glownie to drugie)

2:brak oleju lub za niski poziom

3:brak wymiany czesi eksploatacyjnych (filtry)

4:Mlody gniewny kupujacy BMW dla lansu na festynie :lol:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Kolego green71 dla mnie silnik M52 na Niaksilu to syf i tyle i nic tego nie zmieni.

Gdybym o tym wiedział wcześniej to do swojego auta wybrałbym stary M50B25 a nie M52B25.

A swoje doświadczenia z Nikasilem mam nie tylko z M52 BMW.Rozebrałem w swoim życiu mnóstwo silników i niestety w innych markach sytuacja jest podobna a w niektórych gorsza.I w Polsce a nie w USA.Ludzie jak nie widzą to jeżdżą i są zadowoleni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jednak nikasil byl srednim rozwiazaniem i BMW juz go nie stosuje :8)

Srednio na jedno zatarte M50 przypada ok 4 M52 :)i 2 M51, taka srednia z mojej praktyki :D

Dwa M50, 8 sztuk M52 i 4 M51 :twisted:

 

A jak wygląda, z Twojej wiedzy i praktyki, trwalosc silników M43 i M54 ?

 

Ile km wytrzymuja i z jakich przyczyn najczęściej padają?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
M43 i M54 nie mialem jeszcze padnietego, M43 to jakos podejrzane czesto padaja rozruszniki :D Ale to ogolny wysyp w pazdzierniku i listopadzie na rozruszniki :D M54 do bardzo udany silnik i te mnie odwiedzaja najczecie j na wymiane uszczelniaczy i regeneracje vanosa, Generalki ani wymiany jeszcze tego silnika nie robilem :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Generalki ani wymiany jeszcze tego silnika nie robilem :cool2:

 

Ciekawe czy ten M54 taki trwały... czy po prostu auta maja jeszcze takie małe przebiegi w porówaniu do tych z M50 i M52....

M54 są młodsze, wiec może nie mają jeszcze problemów z układem chłodzenia, tak jak ich starsi bracia, wiec moze stąd ich trwałosc...

 

Auta z M54 są sporo drozsze od tych z M50 i M52 - moze wiec nie trafiaja jeszcze do małolatów katujacych samochody....

 

Podobnie M43 9ze wzgledu na niższą moc) pewnie nie trafiają tak czesto do ludzi katujacych auta -stąd mniej sie ich zaciera :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Raczej ludzie zaczynaja odwiedzac mnie zanim sie posypie silnik :wink:

Coraz wiecej robie przegladow kompleksowych (wymiana wszystkich plynow i filtrow)

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
M52B28 to nic specjalnego, i wiele osob chce zmieniac na 328 :)

 

 

a 328 to nie m52b28??

tato! tato! dlaczego ci ludzie klekają? bo to bawarka jedzie synku..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.