Skocz do zawartości

Który silnik


hco3

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę jednak wymienić motor w moim aucie. Mogę wybrać z dwóch tj. 163 KM lub 177 KM. Podobno można włożyć oba mam BMW e91 z 2005r. I teraz mam pytanie który wybrać może ktoś ma jakieś doświadczenie z oboma motorami i coś mi doradzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-) - 90% e9x ma tutaj albo 163KM albo 177KM. Ten drugi oczywiście jest nowszy, ma odzysk energii hamowania, łatwiejsze dojście do wielu elementów (chociażby do filtra powietrza). Żaden nie ma jakichś klasycznych felerów, od których trzeba by uciekać więc... ja bym wziął ten nowszy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug opini tunerow ten pierwszy lepiej trzyma serie(u mnie sie zgadzalo mialem nawet bonus 167km)

Potencjał na krecenie ten sam( tak samo dmuchajace turbo, wtryski...)

Bierz silnik z mniejszym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie masz 100% gwarancji ze ten 177KM bedzie dobrze chodzil z elektronika z twojego auta to bierz ten 163KM.

Decyzja nalezy do Ciebie, ale upewnij sie dobrze aby pozniej nie okazalo sie, ze auto bedzie ci wywalac bledy, bo jakas opornosc gdzies mu nie bedzie sie zgadzac.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wez pod uwage fakt, ze jak bedziesz sprzedawal auto to do 163KM z Twojego rocznika nikt sie nie bedzie czepial (numeru silnika nie ma teraz w papierach i nawet na przegladzie przedsprzedaznym malo komu przyjdzie do glowy sprawdzac VIN z nr silnika)

A jak wsadzisz 177KM to osoba nawet z podstawowa wiedza pozna, ze masz chociazby inna plastikowa pokrywe, gdzie indziej filtr powietrza i zacznie sie wyjasnianie...co, jak, kiedy czy krecony etc...Chyba, ze chcesz go zostawic dla potomnych wtedy bez roznicy...

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik daje 6 miesięcy gwarancji pełnej na silnik. A gdybym myślał o szybkiej sprzedaży to nie pakowałbym w auto teraz tyle kasy. Jest tylko 500 PLN różnicy między tymi motorami. Tak więc nie chodzi też o kasę pytam tylko który z tych motorów jest lepszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wez pod uwage fakt, ze jak bedziesz sprzedawal auto to do 163KM z Twojego rocznika nikt sie nie bedzie czepial (numeru silnika nie ma teraz w papierach i nawet na przegladzie przedsprzedaznym malo komu przyjdzie do glowy sprawdzac VIN z nr silnika)

A jak wsadzisz 177KM to osoba nawet z podstawowa wiedza pozna, ze masz chociazby inna plastikowa pokrywe, gdzie indziej filtr powietrza i zacznie sie wyjasnianie...co, jak, kiedy czy krecony etc...Chyba, ze chcesz go zostawic dla potomnych wtedy bez roznicy...

 

Podzielam w pełni zdanie kolegi. Ja bym brał oryginal taki jaki jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

177 ma przeciez piezoelektryki (a "grzechotnik" chodzi jeszcze na magnetoelektrycznych) - wiec wiecej faz wtrysku, musi byc inne sterowanie, takze osprzet nie tylko mechaniczny, ale elektryczny jest zupelnie inny
Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja się na tym zupełnie nie znam, dlatego też pytam ludzi którzy znają się na mechanice i wiedzą o czym mówią. Silnik jest kompletny, mechanik powiedział że może włożyć jeden albo drugi, nie chcę żeby mnie władował na jakąś minę, ale z tego co mi powiedzieliście to chyba wezmę ten starszy, no bo jeżeli tyle kłopotu, przeróbek i ryzyka z tym nowszym to chyba nie mam się nad czym zastanawiać. Myślałem poprostu że ten 177 KM będzie lepszy i nowocześniejszy od i wszystko. Jeżeli dobrze zrozumiałem to żeby zamontować nowszy motor to musiałbym połowę auta wymienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche jak z operacja plastyczna.

Jak zmienisz usta, to nie beda pasowaly do policzkow.

Wiec musisz zmienic wszystko. A i tak efekt moze byc nieciekawy...Patrz Krzysio Ibisz :norty:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też jestem za opcją oryginalnego silnika. Mniej problemów przy zakładaniu i przy ewentualnej odsprzedaży.

 

A ile jeśli to nie tajemnica taki silnik kosztuje (bez osprzetu czy z osprzętem) i co sie stało ze starym silnikiem, że musisz wymienić?Pytam się, bo sam od nowego roku zaczynam szukaćtakiego modelu.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to motor wymieniony, pozostaje jeszcze dopracować szczegóły. Nie wiem tylko dlaczego dmuchawa chodzi teraz jak śmigło od samolotu tzn. tak głośno. Powiem tylko że po krótkiej jeździe różnica jest ogromna, na kożyść nowego oczywiście, ale nie chcę chwalić za szybko trochę pojeżdżę i zobaczymy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co padło? Powiem szczerze nie wiem, ale zaprzyjaźniony mechanik powiedział że taniej wyjdzie wymienić niż naprawiać, a miałem najechane 211000 km. Długo się nie zastanawiałem zwłaszcza że miałem dostęp do motoru pewnego i znanego że tak powiem, przebieg około 30000 km.

i dobrze eksploatowany. Co do kosztów to trochę więcej mnie wyszło niż u Ciebie. A no i mam gwarancję na silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.