Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pomozcie. Wczasie jazdy przy obrotach silnika okolo 3500 nagla strata mocy przy towarzystwie mnostwa czarnego dymu z wydechu. Wczesniej zadnych objawow nie bylo, zadna kontrolka sie nie zaswiecila. Po zjezdzie na pobocze silnik zgasl i nie da sie odpalic. Rozrusznik kreci walem. Silnik byl dogrzany temperatura jak najbardziej prawidlowa. Stan oleju w normie. Pomozcie ukierunkowac co to moglo sie stac!!
Opublikowano
Rocznik 2000. Samochod stoi w warsztacie od wczoraj. Mechanik dzisiaj po wstepnych ogledzinach powiedzial ze najprawdopodobnie turbina bo zygnelo olejem z przewodu powietrza doladowanego. Silnik bez turbiny odpalil ale z nierowna praca tak jakby nie na wszystkie cylinry palil. Mozliwe jest to ze turbina sie rozleciala bez zadnych objawow wczesniej tak nagle? W kazdym badz razie szukam teraz turbiny macie moze jakias na zbyciu?
Opublikowano
aha... czyli jednak zaskoczył. Oczywiście że dmuchawka mogła paść! I to zależy od tem oleju [silnika], jakości oleju i jego filtru, stanu katalizatorów no i przede wszystkim turbiny i jej sterowania. Generalnie bardzo dużo "rzeczy" mogło mieć na to wpływ... bardzo doginałeś w czasie tej awarii??
Opublikowano
Tak jak pisalem wczesniej emperatura byla prawidlowa. Olej i filtry byly wymieniane w czerwcu zrobilem na nim 6 tys km.Olej Castrol filtry Mann. Bylem na diagnostyce komputerowej 2 tyg temu sprawdzone w czasie jazdy parametry wszystko bylo wporzadku. Jak w czasie awarii nie jechalem na "pełny gwizdek" tak jak pisalem wczesnie 3500 obrotow i predkosc 140 na autostradzie wiec bez szalenstw bylo. Macie jakies doswiadczenia czy dac do regeneracji turbine czy szukac nowej? Znacie jakies dobre warsztaty co sie zajmuja regeneracja w okolicach Gliwic?
Opublikowano

Turb mogło paść bez żadnych objawów, tak było i u mnie. Tyle że ja załatwiłem na własne żądanie bo przegoniłem auto przez około 100km z obrotami pod czerwone pole :D

Tych sprężarek sie nie regeneruje. Garrett nie produkuje częsci zamiennych i wszystkie regeneracje sa na chińskich wkładach :)

Jeśli chcesz jeździc długo i bezawaryjnie tylko nówka.. Zregenerujesz bedziesz miał problemy jak nie dziś to za miesiąc, za pół roku, rok...

Opublikowano
tak jak pisalem wczesnie 3500 obrotow i predkosc 140 na autostradzie wiec bez szalenstw bylo.?

 

hm... to wychodzi, że jechałeś na 4 biegu :mrgreen:

Opublikowano
Mozliwe ze na 4. Skrzynia automatyczna a podjazd pod gore Św Anny na A4 do lekkich nie nalezy:) Co do turbim mechanik tez mi wybil z glowy regenerowane:) Trzeba bedzie nowke kupic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.