Skocz do zawartości

Jak nie sonda to co???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Tym razem mam następujący problemik - wymieniłem wczoraj przepływomierz na nowy (fabrycznie nowy - nie używka) i auto zaczęło jeździć gorzej niż jeździło. A przed wymianą jeździło dobrze i na benzynce i na gazie (wtrysk) natomiast miało problem gdy było zimne - słabo reagowało na gaz, przy przegazowaniu obroty się przycinały, potrafił walnąć powietrzem w kolektor. Po zagrzeniu bywało już nieźle. Po założeniu nowej przepływki (dodam, że komp pokazywał właśnie usterkę przepływki) auto niby zaczęło ładniej pracować, równiej i milej dla ucha (moje subiektywne odczucie) ale jeździ dziwnie - na gazie "muł" i potrafi się zatrzymać na jakiejś prędkości na 120km/h (po dłuuugim rozpędzaniu...:) i zaczyna się trząść przy próbie przyspieszenia (a nie przyspiesza tylko stoi na tej samej prędkości). Na benzynie natomiast jest nieźle, tylko wyraźnie się przycina na niskich obrotach (od wolnych do jakiśch 2tys). Co to może być? Sonda??? Słyszałem że w 90% przypadków powinno się przepływkę wymieniać razem z sondą - co Wy na to? Gazownik kazał mi pojeździć kilka dni na benzynie, żeby się elektronika przyzwyczaiła do nowych ustawień - ale jakoś w to nie wierzę że się samo naprawi. Pomocy i pozdrawiam wszystkich
Tomek
Opublikowano
Gazownik przeprogramował instalację gazową, aku był odłączony z pół godziny. Jeżdżę na benzynce trzeci dzień jak kazał, i mam wrażenie że jest nieźle, ale do ideału daleko. Auto jak jest zimne to jest zmulone i momentami szarpie. Potem jest nieźle. Po każdym odpaleniu czy jest ciepłe czy zimne to też mam wrażenie że jakby się musiało obudzić żeby chciało jechać. Jak go się przegazowuje na biegu jałowym też bez względu na temperaturę ewidentnie ma problem na niskich obrotach. Nawet miałem przypadek dzisiaj jadąc, że chcąć mocniej przyspieszyć na 2 biegu przy jakiśch 30-35km/h czyli jakieś 1,5tys obr. auto się zatknęło na moment i strzeliło powietrzem w kolektor. Na gazie jeszcze jechać nie próbowałem. Może sonda musi złapać temperaturę żeby zaczęła działać? (może to bzdura co napisałem ale jestem laikiem więc jakby co to przepraszam:) A propos sondy - czy musi być oryginalna czy może być uniwersalna albo od innego auta tylko żeby miała takie same kolory kabelków? (różne opinie słyszałem)? A może to w ogóle coś innego, już sam nie wiem....
Tomek
Opublikowano

1. Tak, sonda musi sie nagrzac, by dawac prawidlowe oczyty.

2. Pierwsze slysze, by przeplywke nalezalo wymieniac razem z sonda, po co wymieniac, skoro jest dobra?

3. Istotnie, komputer sie uczy nowych ustawien, ale to nastepuje na przestrzeni kilku -kilkunastu km na rozgrzanym silniku, a nie trzy dni jezdzenia, dlatego mysle ze ten Twoj mechanik cos spapral, albo nie wie jak to zrobic.

4. Tak, mozna zalozyc zamiennik sondy innej firmy, niekoniecznie oryginal, nalezy tylko pamietac, zeby byl ten sam typ urzadzenia. Polecam jednak produkty markowe, o ile nie chcesz w krotkim czasie znow sondy wymieniac.

Pozdrawiam. :D

Opublikowano
Po problemie!!! Jednak ten fabrycznie nowy przepływomierz był do bani - chodził tylko do 3V i stawał. Wymieniłem na kolejny nowy w ramach gwarancji od razu sprawdzając odczyty i jest dobrze!!! Swoją drogą dowiedziałem się że że przepływki z końcówką nr 029 to straszna kaszanka - bosch odwalił fuszerke. W serwisie mówią że 5 na 10 nowych nadaje się od razu do kosza. Więc tym lepiej nie kupować używanych!!! Pozdrawiam wszystkich.
Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.