Skocz do zawartości

Stuki w przednim zawieszeniu !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z hałasem w przednim zawieszeniu.

Zawieszenie hałasowało niesamowicie - wymieniłem wahacze górne i łacznik stabilizatora (na badaniu wyszło , ze są do wymiany) i jest o niebo leipej, ale jeszcze jest jakiś hałas.

Hałas jest taki pojedynczy , słychac go tylko w momencie wjechania na większą nierówność , np. jazda po nierównych płytach, nie rozbrzmiewa sie i słychac go w momencie najecachania na dziure lub nagłe wzniesienie, jest cichutko w momencie pokonywania górek i lekkich pagórków.Hałas jest naprawde dość cichy, ale nie wiem czy to drązki, wahacze dolne, czy amory.

Jeszcze jedno - z tyłu wymieniałem amortyzatory, poduszki, osłony i odboje, bo tez głośno hałasowało, a teraz idealna cisza.Jak sprawdzic, czy mech wymienił mi amory?Ile powinny miec na badaniu skuteczności, bo amory wymienił, gdyz nie mógł ich sciagnac ( do wymiany miałem tylko poduszki , osłony i odboje), gdyz próbowal ale były tak zardzewiałe i zapieczone, ze musiał stare rozwalic i wstawic nowe.

Dziekuje za pomoc.

Opublikowano
u mnie w starej szarpaki NIC NIE WYKAZAŁY a stary sposób z brechą czyli z kanału ruszanie każdego elementu pokazało dolny wahacz do wymiany. Stare sposoby sprawdzania są najlepsze :) po tym zabiegu i wymianie błoga cisza - objawy miałem identyczne.
Opublikowano

Gumy wyglądaja porzadnie i nawet jak mocno próbowalem ruszac stabilizatorem, to było sztywno.

Czy te gumy mają takie nacięcie, bo wydaje mi się, ze powinno tak byc, zeby zamontowac te gumy.

Zdjąłem kapturki od góry amortyzatorów i tam wszystko wygląda ok, nic nie zardzewiałe ani sparciałe.

Wydaje mi się, ze mogą to byc dolne wahacze, bo dzwiek duzo cichszy, ale przypomina troche ten hałas górnych wahaczy.

Opublikowano

Otóz amorki sprawdzone, sa nowe.

Dzisiaj wlazłem pod auto i sprawdziłem, ze hałasuje lewe koło (od kierowcy).

Ruszałem kołem wzdłuz linii samochodu(nie skręcając, tylko przod-tył) i czuc luz na tej stronie i właśnie ten hałas - moze to kogos naprowadzi.

Czy w takiej sytuacji musi to byc wahacz, czy tez moga byc drązki lub cos innego?

W drugim kole nie ma luzu wcale.

Opublikowano

Podnieś auto na lewarku. Poruszaj kołem i zobacz ja duże sa luzy. Wahacz czy końcówki to stuki metaliczne, głównie słyszalne podczas pokonywania kostki brukowej czy krawężników. W zawieszeniu bmw nie ma dziwnych rozwiązań. Dwa wahacze, łącznik stablizatora i końcówki drążąków (podwójne wraz z centralnym - też ma swoje końcówki). Do tego dochodzi mocowanie górne amortyzatora, sprężyna i amortyzator.

 

Czasem wahacz "wali" a nie widac uszkodzeń niestety, sprawdź wszystkie uszczelnienia (gumy) wahaczy i końcówek.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

Byłem dzisiaj na diagnostyce sprawdzic amortyzatory i znaleźć żródło hałasu.

Niestety diagnosta nic nie znalazł: wahacze dolne w porządku, na drążkach kierowniczych brak luzów, przekładnia kierownicza równiez w porządku.

Sprawdzał chyba z 30 minut i nie znalazł zadnych luzów.

Amortyzatory na badaniu pozytywnie mnie zaskoczyły:

tył(nowe) : 82/83%

przód(jeszcze orygnialne) : 76/81% !!!

Skoro nigdzie nie znalazł luzów to wygląda chyba na poduszke amora, ale nie wiem , czy wynik amorów nie byłby przez to gorszy?

Opublikowano

troszkę na temat badania amortyzatorów. Różnie się o tym ludzie wypowiadają. Bywa, że jedno auto na trzech różnych maszynach osiąga trzy różne wyniki.

Czasem i diagnosta nie zauważy ponieważ nie wszystko na szarpakach widać niestety.

Sprawdź czy te stuki występują również jak jest wilgotno i zimno. guma ma to do siebie, że przestaje skrzypieć i nie daje o sobie znać w takich warunkach, może to naprowadzi cie na problem. Może to być również jeden z amortyzatorów. Kiedyś miałem przypadek skrzypienia. Jakby łożysko amortyzatora a okazało się, że to tłoczysko w sumie sprawnego amortyzatora dawało o sobie znać

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Dzisiaj sprawdzałem znowu , macałem tam chyba z godzinę i wydaje się , ze drązek srodkowy jak nim szarpie, to po lewej stronie(od kierowcy) lekko hałasuje a z prawej strony jest cisza.
Opublikowano

Nie wiem jakim cudem diagnosta nie zauwazył luzu.Sarpałem przed chwilą kołem i czuc luz na lewym kole przy ruchach przód-tyl a takze przy ruszaniu kołem jak do skrętu w lewo.

Wszystko na fotce pokazałem.

Luz jest tylko z lewej strony i czuc jak ruszam przód-tył, ze koło sie cofa i powraca.

 

http://img43.imageshack.us/img43/7478/zawiash.jpg

Opublikowano

Cała kolumna jeśli chodzi o trzymanie pozycji opiera się na wahaczach. Jak zdejmiesz wahacze to możesz ocenić stan górnego mocowania kolumny :)

Może masz wyrobione wahacze nie od strony koła a od strony zawieszenie (tam sa tuleje gumowo metalowe). Być może któraś dostała po dupie i teraz się odzywa.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Więc ja się przyłącze do problemu. W teścia bemce też słychać stuki. Byłem na szarpakach (u brata) i wygląda na to, że zawieszenie jest ok. Brat twierdzi że może być to krzyżak w kolumnie kierowniczej ale nie tej który widać po otworzeniu maski tylko ten pod plastikiem pod nogami kierowcy (czy tam w ogóle jest jakiś krzyżak????). Dodam też że było to sprawdzane w ten sposób " jedna osoba trzymała sztywno kierownice druga osoba trzymała jedną ręką kolumnę (pod maską) po za krzyżakiem który widać pod maską a drugą próbowała ruszać kolumną przed krzyżakiem i rzeczywiście coś tam słychać" z tym że nie było czasu aby rozebrać ten plastik pod nogami kierowcy i nie wiem czy tam rzeczywiście jest ten krzyżak i czy jest sens to rozbierać.
Opublikowano

Jutro jade do mechanika sprawdzic czy to sworzeń, czy tuleja wahacza dolnego.

Powiedzcie - lepiej wymienić cały wahacz, czy tylko tuleje, jeśli okaze się ze to ona?

Czy jazda przez jakis okres z wybitą tuleją mogła odbic się negatywnie na sworzniu?

Nie wiem, bo moze tak byc, ze wymieni tuleję a po 1-2 tygodniach okaże sie, ze wahacz do wymiany.

Opublikowano
Wymieniłbym cały wahacz. Wybrałbym co najmniej Teknorot z naciskiem na coś lepszego (ja osobiście mam takowy i jest ok). Problem z najtańszymi jest taki, że trzeba je wymieniać dość często. Wymiana to około godzinki roboty i jest dość prosta ale jeśli się za to płaci mechanikowi to już sie przestaje opłacać. Generalnie w najtańszych wynalazkach pękają / kruszą się osłony gumowe i taki wahacz mimo, że ma niewielki przebieg jest do wymiany
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.