Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim doświadczonym,

 

Mam pytanie, co może być przyczyną delikatnego bujania kastą i falowania obrotów podczas gdy np. jadę autostradą, nagle korek, wrzucam luz i hamuje? Po całkowitym zatrzymaniu auto nie buja, tylko w chwili minimalnej prędkości przed zatrzymaniem się. Zauważyłem, że w tym czasie troszkę falują obroty, ale nie zawsze tak się dzieje. Jednak jeśli powtórzę tę sytuację z wciśniętym sprzęgłem to nic takiego nie ma miejsca. Nie pojawia się to podczas jazdy, samochód przyspiesza super, biegi wchodzą płynnie, przy zmianach i ruszaniu nie szarpie ani trochę, ogólnie miód malina. Ostatnio zauważyłem również, że czasem gdy rano zapalam auto to przez chwilę odczuwalnie buja. Jednak wtedy mam wciśnięte sprzęgło. Samochód to BMW 330d, listopad 2007, przebieg 229k km. Od razu mówię, że auto było wciąż serwisowane w ASO BMW, a przebieg ma tak duży ponieważ jeździ wciąż po autostradach.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sporo elementów może być za to odpowiedzialnych. Bez diagnozy gt-1 się nie obejdzie.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Na kompie brak jakichkolwiek błędów. Mam również takie obawy, że to dwumas, niestety. Ale tez zacząłem się zastanawiać czy uszkodzona poduszka silnika nie miałaby takich samych objawów.

Do dwumasu nie pasuje mi to, że biegi wchodzą płynnie i przy ruszaniu nic nie szarpie. Samochód jeździ prawie tylko po trasach i rzadko w mieście.

Czy uwalona poduszka też by mogła stwarzać takie objawy, które ustępują po wciśnięciu sprzęgła?

Opublikowano
Za bujanie mogą też być odpowiedzialne wtryski, jeżeli któryś z nich nierówno pracuje. Miałem bujanie rano po odpaleniu silnika a czasami również na postoju przy zimnym silniku po tym jak zatankowałem na wątpliwej stacji Shell gdzieś na mazurach. Po trzech tankowaniach już na sprawdzonych stacjach, bujanie ustąpiło (przynajmniej na razie). Spróbuj jakiegoś środka do czyszczenia wtrysków.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.