Skocz do zawartości

320 i spreżarka????mozliwe??


ATIK

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio gadajac z kumplem o podniesieniu mocy w aucie powiedzial mi zebym pomyslal o turbosprezarce.powiedzialem mu ze to raczej do silnikow diesela a nie benzynowych.czytajac teraz rozne artykuły w necie widze ze jst mozliwosc zamontowania w silniku benzynowym i tu moje pytanie do zorientowanych czy da rade wstawic turbosprezarke do mojego silnika??czy silnik ogarnie takie cos?i czy to wogule sie oplaca?

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego turbo w Bmw ....trochę nie taka łatwa sprawa.Pewnie da się założyć.Ja jestem w trakcie zbierania gratów .Mam już Silnik,wtryski,Intercooler,Turbocharger-Kompressor z mercedesa Eaton M62 i inne graty. Ogólnie turbo nie jest tak łatwe jak się może wydawać. Najpierw poczytaj o takich modach i projektach.Zastanów sie co chcesz osiągnąć i ile masz zamiar dmuchać ,czy do jazdy dziennej czy na zawody.Pamiętaj że trzeba to wystroić,trzeba mieć Ecu master ,sonde do AFR, czujnik temp EGT, bez tego nie wystroisz auta i popłynie silnik...i [BAD]. Jest wiele aspektów nad którymi warto się zastanowić. Będę zamieszczał swój projekt w dziale modyfikacje więc zapraszam :cool2:

 

Co do twojego silnika to masz aluminiowy blok który nie cierpi doładowań powyżej max 0,5bara,może łatwo pęknąć,albo wyrwać gwint na szpilkach. Najlepszą bazą pod turbo jest M50 z żeliwnym blokiem.Do tego stosujesz uszczelke/przekładkę /uszczelke w celu odprężenia silnika z racji doładowania wtedy możesz spokojnie do 0,8bara dmuchać.

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DjAqauaz Czujnik EGT nie sluży do strojenia a do kontroli w trakcie uzytkowania :D

Przekładka to raczej tanie i srednie rozwiazanie choc czesto sie sprawdza dook 1 bara, ale w twoim przypadku kompresora to odprezenie na 8,5:1 to stanowczo za duzo, nieschodz ponizej 9,5:1 dla tego kompresora :wink:

Co do tematu przy soft turbo yjdzie moc podobna do tej z M50 a koszty razy 2 juz taniej wyjdzie kupic S50 niz robic turbo do M52B20

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem do czego służy EGT. Pisałem ogólnie z czym sie musi liczyć i co dobrze posiadać odpężac będę albo zjade tłoki :mrgreen: :mrgreen: żartuje. Każdy myśli że turbo to zabawa ale niestety tak nie jest. Wgłębiając - sam się na tym przekonałem

 

P.S to objaśnij czemu kolega Małecki zaleca odprężenie silnika do okolic 8.5:1 skoro sam jeździ na takim setupie???W dodatku sam stroi auta i ludzie z Polski do niego jeżdżą na strojenie i wogóle???

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S to objaśnij czemu kolega Małecki zaleca odprężenie silnika do okolic 8.5:1 skoro sam jeździ na takim setupie???W dodatku sam stroi auta i ludzie z Polski do niego jeżdżą na strojenie i wogóle???

 

Michał M. ma az tak odprezony? :shock:

Orginalny CR dla M50B25 to 10:1 po 93r 10,5:1 wiec troche duże odpręzenie jak na 0,8 bara, bo chyba wiecej z tego kompresora nie da rady, ale moge sie mylic.

Ale coz Michał bedzie ci stroil, to skoro ci mowil zebys tak odprezył to ok. Tylko na 8,5:1 to wychodzi mi ze uszczelka ma miec 3,4 mm

Kanapka bedzie miala wiecej o jakies 0,9-1,1 mm (zaleznie od jej grubosci) jak dobrze policzyłem :wink:

P.S. Adam Korona tez ma odprezony na 8,5:1 a laduje 1,5 bara :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacze jeszcze co do odprężenia ... bo do lata daleko a jak kompressor mi nie podejdzie ze względu na głośną pracę to zainwestuje w turbinę Holseta bo jak patrzałem na filmy to dość głośne są kompressory,chyba że postaram się jakoś go uciszyć np jakąś osłoną ,która będzie pochłaniać nieco dźwięk pracy rotorów. M-Technic wszystko do ogarnięcia jest . :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim za odpowiedzi szczegolnie specom ktorzy widze naprawde maja pojecie :cool2: .jednak sie nie zdecyduje na sprezarke ze wzgledow finansowych ale dzieki za pomoc.

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witajcie,

wygrzebałem ten temat, widzę ze kolega się rozmyślił z turbo. Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie turbina i powoli zbieram graty. Mój motor to m50b20. Posiadam jeszcze jeden m50b20 ale na vanosie. Rozumiem że bez vanosa będzie lepszy chociaż ze względu na trzonki zaworów, jednak jest on w aucie i raczej wolałbym mieć czym jezdzic do czasu ukończenia projektu. Kupiłem sprężarkę Garretta A/R.48 była w promocji i nie do końca wiem od czego jest... moze jakieś sugestie? wspomóżcie mnie koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie,

wygrzebałem ten temat, widzę ze kolega się rozmyślił z turbo. Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie turbina i powoli zbieram graty. Mój motor to m50b20. Posiadam jeszcze jeden m50b20 ale na vanosie. Rozumiem że bez vanosa będzie lepszy chociaż ze względu na trzonki zaworów, jednak jest on w aucie i raczej wolałbym mieć czym jezdzic do czasu ukończenia projektu. Kupiłem sprężarkę Garretta A/R.48 była w promocji i nie do końca wiem od czego jest... moze jakieś sugestie? wspomóżcie mnie koledzy

Witam

Na tej stronie znajdziesz wszystkie odpowiedzi oraz gotowe projekty http://www.turbobmw.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.