Skocz do zawartości

320 i spreżarka????mozliwe??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ostatnio gadajac z kumplem o podniesieniu mocy w aucie powiedzial mi zebym pomyslal o turbosprezarce.powiedzialem mu ze to raczej do silnikow diesela a nie benzynowych.czytajac teraz rozne artykuły w necie widze ze jst mozliwosc zamontowania w silniku benzynowym i tu moje pytanie do zorientowanych czy da rade wstawic turbosprezarke do mojego silnika??czy silnik ogarnie takie cos?i czy to wogule sie oplaca?

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

Opublikowano

Kolego turbo w Bmw ....trochę nie taka łatwa sprawa.Pewnie da się założyć.Ja jestem w trakcie zbierania gratów .Mam już Silnik,wtryski,Intercooler,Turbocharger-Kompressor z mercedesa Eaton M62 i inne graty. Ogólnie turbo nie jest tak łatwe jak się może wydawać. Najpierw poczytaj o takich modach i projektach.Zastanów sie co chcesz osiągnąć i ile masz zamiar dmuchać ,czy do jazdy dziennej czy na zawody.Pamiętaj że trzeba to wystroić,trzeba mieć Ecu master ,sonde do AFR, czujnik temp EGT, bez tego nie wystroisz auta i popłynie silnik...i [BAD]. Jest wiele aspektów nad którymi warto się zastanowić. Będę zamieszczał swój projekt w dziale modyfikacje więc zapraszam :cool2:

 

Co do twojego silnika to masz aluminiowy blok który nie cierpi doładowań powyżej max 0,5bara,może łatwo pęknąć,albo wyrwać gwint na szpilkach. Najlepszą bazą pod turbo jest M50 z żeliwnym blokiem.Do tego stosujesz uszczelke/przekładkę /uszczelke w celu odprężenia silnika z racji doładowania wtedy możesz spokojnie do 0,8bara dmuchać.

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

DjAqauaz Czujnik EGT nie sluży do strojenia a do kontroli w trakcie uzytkowania :D

Przekładka to raczej tanie i srednie rozwiazanie choc czesto sie sprawdza dook 1 bara, ale w twoim przypadku kompresora to odprezenie na 8,5:1 to stanowczo za duzo, nieschodz ponizej 9,5:1 dla tego kompresora :wink:

Co do tematu przy soft turbo yjdzie moc podobna do tej z M50 a koszty razy 2 juz taniej wyjdzie kupic S50 niz robic turbo do M52B20

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Wiem do czego służy EGT. Pisałem ogólnie z czym sie musi liczyć i co dobrze posiadać odpężac będę albo zjade tłoki :mrgreen: :mrgreen: żartuje. Każdy myśli że turbo to zabawa ale niestety tak nie jest. Wgłębiając - sam się na tym przekonałem

 

P.S to objaśnij czemu kolega Małecki zaleca odprężenie silnika do okolic 8.5:1 skoro sam jeździ na takim setupie???W dodatku sam stroi auta i ludzie z Polski do niego jeżdżą na strojenie i wogóle???

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
P.S to objaśnij czemu kolega Małecki zaleca odprężenie silnika do okolic 8.5:1 skoro sam jeździ na takim setupie???W dodatku sam stroi auta i ludzie z Polski do niego jeżdżą na strojenie i wogóle???

 

Michał M. ma az tak odprezony? :shock:

Orginalny CR dla M50B25 to 10:1 po 93r 10,5:1 wiec troche duże odpręzenie jak na 0,8 bara, bo chyba wiecej z tego kompresora nie da rady, ale moge sie mylic.

Ale coz Michał bedzie ci stroil, to skoro ci mowil zebys tak odprezył to ok. Tylko na 8,5:1 to wychodzi mi ze uszczelka ma miec 3,4 mm

Kanapka bedzie miala wiecej o jakies 0,9-1,1 mm (zaleznie od jej grubosci) jak dobrze policzyłem :wink:

P.S. Adam Korona tez ma odprezony na 8,5:1 a laduje 1,5 bara :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Zobacze jeszcze co do odprężenia ... bo do lata daleko a jak kompressor mi nie podejdzie ze względu na głośną pracę to zainwestuje w turbinę Holseta bo jak patrzałem na filmy to dość głośne są kompressory,chyba że postaram się jakoś go uciszyć np jakąś osłoną ,która będzie pochłaniać nieco dźwięk pracy rotorów. M-Technic wszystko do ogarnięcia jest . :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 1 rok później...
Opublikowano

witajcie,

wygrzebałem ten temat, widzę ze kolega się rozmyślił z turbo. Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie turbina i powoli zbieram graty. Mój motor to m50b20. Posiadam jeszcze jeden m50b20 ale na vanosie. Rozumiem że bez vanosa będzie lepszy chociaż ze względu na trzonki zaworów, jednak jest on w aucie i raczej wolałbym mieć czym jezdzic do czasu ukończenia projektu. Kupiłem sprężarkę Garretta A/R.48 była w promocji i nie do końca wiem od czego jest... moze jakieś sugestie? wspomóżcie mnie koledzy

Opublikowano
witajcie,

wygrzebałem ten temat, widzę ze kolega się rozmyślił z turbo. Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie turbina i powoli zbieram graty. Mój motor to m50b20. Posiadam jeszcze jeden m50b20 ale na vanosie. Rozumiem że bez vanosa będzie lepszy chociaż ze względu na trzonki zaworów, jednak jest on w aucie i raczej wolałbym mieć czym jezdzic do czasu ukończenia projektu. Kupiłem sprężarkę Garretta A/R.48 była w promocji i nie do końca wiem od czego jest... moze jakieś sugestie? wspomóżcie mnie koledzy

Witam

Na tej stronie znajdziesz wszystkie odpowiedzi oraz gotowe projekty http://www.turbobmw.pl/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.