Skocz do zawartości

Problem z ekonomizerem


waffen000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o poradę. Mam e30 318 m40. Dwa dni temu wymieniałem sprzęgło. Po zrobieniu okazało się że nie działa ekonomizer i palą się zielone kontrolki inspekcji oleju. Wskazówka ekonomizera cały czas pokazuje 0 a gdy silnik przekroczy 3 tys. leci na full. po odjęciu gazu znowu wraca na zero. Natomiast zielone kontrolki od inspekcji gasną gdy zadziała wskazówka ekonomizera i więcej się już nie zapalają aż do zgaszenia silnika. Po nowym uruchomieniu wszystko zaczyna się od nowa. Oświećcie mnie koledzy bo nijak nie mogę zrozumieć co ma sprzęgło wspólnego z ww. objawami? Czytałem na tym forum wszystkie tematy związane z ekonomizerem i takich objawów jak u mnie nie znalazłem. Dodam tylko że przed wymianą sprzęgła wszystko działało jak należy. Będę wdzięczny za jakieś rady i sugestie co może być przyczyną takich objawów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To musi być jakiś nieszczęśliwy zbieg okoliczności. Wyciągnij zegary, przeczyść wszystkie styki... Bo jeszcze ta inspekcja do tego... zupełnie dziwaczna sprawa...

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówiłem tak i zrobiłem. Rozebrałem zegary i posprawdzałem wszystko. Akumulatorki są OK i reszta też działa jak należy. Problem jednak pozostał. Zastanawiam się teraz czy to nie jest przypadkiem wina sondy lambda bo przy wymianie sprzęgła był ściągany cały wydech. Jak myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonda ma się nijak do pracy ekonomizera. u mnie jak padła sonda to ją doraźnie odłączyłem i ekonomizer wskazywał poprawnie. rozbierz zegary i popodginaj bolczyki prędkościomierza, te które wchodzą w takie lutowane okienka być może jeden nie łączy i ekonomizer nie ma danych o prędkości.

jeżeli nie pomoże to zegary na podmiankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak I prędkościomierz i obrotomierz pracują poprawnie. Sondę i tak już zamówiłem bo stara ma chyba tyle co auto czyli 20 lat więc siłą rzeczy sprawna na bank nie jest. W dodatku strzeliła mi chłodnica i visco też do wymiany. :mad2: Chyba założę sobie termowentylator elektryczny i problem chłodzenia załatwię raz i na zawsze. Jeszcze raz rozbiorę te zegary jak sugeruje jarosz 318is. Zdam jutro relację co z tego wyszło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak I prędkościomierz i obrotomierz pracują poprawnie. Sondę i tak już zamówiłem bo stara ma chyba tyle co auto czyli 20 lat więc siłą rzeczy sprawna na bank nie jest. W dodatku strzeliła mi chłodnica i visco też do wymiany. :mad2: Chyba założę sobie termowentylator elektryczny i problem chłodzenia załatwię raz i na zawsze. Jeszcze raz rozbiorę te zegary jak sugeruje jarosz 318is. Zdam jutro relację co z tego wyszło.

SOnda po 20 latach może nie działać. padła chłodnica? po 20 latach ma prawo!!! Co znaczy raz i na zawsze? Myślisz że z elektrowentylatorem jest prosto?? Niby tak, czujnik w chłodnicy widzi tem. za wysoką i powinień załączyć się wiatrak. Tylko jakośmam pełno klientów w sklepie co chą kupić czujnik od wentylatory, nieważne czy opel, czy VW czy jakieś nowsze BMW. Jak wszystko jest sprawne to nie ma problemu. W moim E30 Visco nie działa, ale płyn jest świeży, pompa nówka, chłodnica w miarę nowa i w Katowickich korach nie ma problemu z grzaniem. I tylko Visco na którę wszyscy narzekają. Ja bym szukal winy w użytkowaniu auta i oszczędzaniu na płynach a nie na konstrukcji auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy to nie jest mój pierwszy samochód i wiem jak i co obsługiwać. Zresztą miałem już wcześniej BMW 5 i w miarę dobrze wiem co robić żeby bawaria służyła dobrze. Wszystko mam wymienione na nowe a eksploatuję samochód spokojnie bo pycenie już mnie dawno nie bawi. Z elektryką też umiem przy aucie zrobić ale elektronika to już temat w którym się gubię. Co do chłodzenia to osobiście wolę żeby było elektryczne niż visco które cały czas się obraca i wciąga cały syf znad drogi jak odkurzacz nizależnie czy stoisz czy jedziesz. Już zresztą zamówiłem wentylator i czujnik od E36. Poza tym zawsze montuję dodatkowy włącznik który uruchamia chłodzenie niezależnie od czujnika. Do tego / ale to już na wiosnę / dołożę silniczek elektryczny cieczy przy bloku silnika który będzie się załączał na postoju gdy silnik będzie wyłączony i łapał temperaturę. Dopiero to gwarantuje że nie przegrzejesz buni która słynie z tego że potrafi się zagotować. Gdy jest visco to po wyłączeniu silnika temperatura dalej wzrasta i nie ma niczego co by mogło schłodzić silnik. Dlatego jest tak dużo beemek z zajechanymi silnikami i pękniętymi głowicami szczególnie tych starszego typu. I dlatego ja osobiście wolę elektrykę od visco.

Co do kolego boboflv to skoro pękła mu druga chłodnica w tym samym miejscu to jest to raczej wina montażu albo nieprawdopodobny zbieg okoliczności.

OK idę rozbierać te zegary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No jak tak twierdzisz....pytanie tylko czy pęknięta głowice to wina Visca czy obsługi, bo moim skromnym zdaniem w 90% wina obsługi. A takie kombinowanie z wnetylatorem, dodatkowym czujnikiem itp gadzety to jak masz potrzebe czyli jakiś KJS, Drift. W codziennym uztkownaiu to raczej bym nazwa "druciarstwem"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak ale mam wtedy pewność że silnika nie przegrzeje. Właśnie skończyłem dłubać przy zegarach i tak jak było tak zostało. Jak już pisałem najdziwniejsze jest to że stało się to po wymianie sprzęgła. Jedyne elementy elektryczne jakie były wówczas odkręcane to rozrusznik i sonda lambda. Zostało tylko podmienić zegary na dobrze działające i zobaczyć co wtedy. Jest ktoś z Krakowa kto wspomógł by mnie i pożyczył na chwilę zegary? Byłbym bardzo wdzięczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
mam podobny problem z ekonomizerem... kiedy jade normalnie pokazuje przy 2.5tys obrotow ok.10/11l... kiedy zatrzymam sie i obroty spadna do 0 to ekonomizer pokazuje 30l (Full) moim zdaniem to nie jest wina sondy czy tam czegoś innego... raczej jest to już słaba bateria która już fiksuje...nie ma co na to patrzeć i się denerwować ;) w innych autach tego nie ma i ludzie sobie radzą :) Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale to znaczy że jest dobrze. Stoisz i silnik chodzi to znaczy że pali maksymalnie. Możesz stać 3 godziny na odpalonbym silniku i nie zrobić ani metra a z baku zniknie tobie 10litrów. A nie na odwrót. Źle pokazują te ekonomizery które na postoju pokazują 0. Bo to nie prawda. Starczy pomyśleć logicznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiają się starego dobrego ekonomizera w E30... to potwierdza co mówiłem wcześniej, że ekonomizer oblicza spalanie chwilowe tylko na podstawie dwóch danych czyli prędkości i obrotów :D odłącz wtyczkę do prędkościomierza to będzie pokazywał 0 albo 30 litrów.

Kolego Climax poczytaj do czego służą baterie bo ja wiem, że służą tylko do wyznaczania terminów wymian oleju inspekcji i wymiany płynu hamulcowego... i nie szukaj dziury w całym bo Twoje zegary działają prawidłowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli można to ja się też podłączę pod temat i zadam pytanie związane z ekonomizerem. Otóż w moim przypadku ekonomizer zachowuje się tak samo jak w opisie kolegi w pierwszym poście. Zauważyłem, że zaczęło się tak dziać po tym jak odłączyłem akumulator w celu jego naładowania. Po ponownym podłączeniu okazało się, że ekonomizer działa właśnie tak dziwnie. Czy może być to spowodowane uszkodzonymi bateriami w zegarach?

 

Student

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie według mojego ekonomizera powinienem spalac ok 15 litrów benzyny na 100 km a tak nie jest. A co do tego jak auto stoji na postoju to na biegu jałowym spala minimalna mieszanke paliwa nie pamietam jak to jest ale jakos na 1h postoju 1.5 litra paliwa. jakos tak wychodziło na komputerze. A co do Visca to nie ma lepszego układu chłodzacego mam E46 i E30 i to E46 niegdy z elektronika nie dorówna E30 jak jechałem z niemiec to mialem predkość oprzez jakas godzine ok 180 do 200 km/h i wskazówka nawet nie doszła do polowya było ponad 5500 obr. A nie wiem czy E46 by sie nie zagrzala troszke
"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat a propo chłodzenia, także pomyślałem, że napiszę parę słów. Otóż BMW w silniku M70 wymyśliło, że mimo to, że jest visko, jest równiez dwubiegowy wentylator elektryczny uruchamiany termowyłącznikiem na 91 i 99 stopni. Ostatnio padło mi visko w trasie i ładnie wentylator elektryczny temat obsłużył. Uważam, że nie ma w tym nic złego, żeby doposażyć auto w elektryczny układ chłodzenia.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam czasem to samo gdy odłączę akumulator, zapalam samochód inspekcja się świeci i ekonomizer nie działa, po wkręceniu poza 3 tyś. inspekcja gaśnie a ekonomizer dalej nie działa, u mnie pomaga odłączenie aku (obydwóch klem) na jakieś 10 minut, a jak nie to na drugi dzień powtarzam operacje i zawsze skutkuje :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czepiają się starego dobrego ekonomizera w E30... to potwierdza co mówiłem wcześniej, że ekonomizer oblicza spalanie chwilowe tylko na podstawie dwóch danych czyli prędkości i obrotów :D odłącz wtyczkę do prędkościomierza to będzie pokazywał 0 albo 30 litrów.

Kolego Climax poczytaj do czego służą baterie bo ja wiem, że służą tylko do wyznaczania terminów wymian oleju inspekcji i wymiany płynu hamulcowego... i nie szukaj dziury w całym bo Twoje zegary działają prawidłowo :)

 

Kolego na jakiej podstawie piszesz, że ekonomizer określa spalanie na podstawie prędkości i obrotów? Jeśli tak jest to dla czego wskazania zmieniają się podczas dodawania/odejmowania gazu a obroty to tak szybko się wtedy nie zmieniają mi się wtdaje.

Odnośnie spalania na biegu jałowym to zgodzę się, że na zimnym silniku spalanie jest całkiem spore, ale przy rozgrzanym silniku większość z nich pobiera około 1-1,4 l/h pracy (mówię tu o samochodach z wtryskiem)

Jeśli się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.