Skocz do zawartości

delikatne szarpanie 524 TD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Upewnij się, czy przypadkiem pompa wtryskowa nie zasysa paliwa z powietrzem...wiem już, że masz problem z poziomem paliwa w baku, wiec przy niskim jego stanie i nie wydolności, lub uszkodzonej pompki wstępnej w baku, takie zjawisko może wystąpić. Gdyby to nie było to, to prawdopodobnie głowiczka pompy, w której mogą wystąpić przerwy druku oporowego lub wibracja pełzaka spowodowana zmiennością w polu magnetycznym wytwarzanym przez cewkę elektomagnesu.
Opublikowano

Hi

 

Jak zatankuje do pelna to niestety caly czas szarpanie wystepuje.

Pompke z baku wyciagalem i jest sprawna.

 

robertbmw - napisales uszkodzenia od ktorych mi sie w glowie zakrecialo (od samych nazw ;) ) powiedz ile regeneracja pompy w takim przypadku moze kosztowac

 

 

Pozdro

Opublikowano
Zaraz, zaraz - jaka pompa do regeneracji. Problem może tkwić w samej głowiczce, czyli element elektryczny na górze pompy, który wystarczy jedynie wymienić i ustawić, aby dawka była dobra. Regeneracja pompy to już przy innych problemach. Jednakże trzeba najpierw wyeleminować inne możliwe usterki zanim podejmierz się tego zadania. Wiele trzeba posprawdzać i drogą eleminacji dochodzić do pozostałych rzeczy. Możliwe, że wystarczy jedynie wypłukać pompę i przejrzeć wtryski.
Opublikowano

robertbmw...

 

a czy idzie ten element sprawdzic samemu czy trzeba z tym gonic do pompiarzza??

 

- wtryski juz sprawdzalem - pompiarz powiedzial ze dzialaja jak nowe,

druga sprawa

- wyciagnolem pompe ze zbiornika i tez dziala i powinna dawac cisnienie takie jak trzeba.

- wyeliminowalem takze filtr paliwa

 

i nie mam juz wiecej zadnych pomyslow

Opublikowano
Odkręć pokrywkę na samej górze pompy - niczego się nie bój nic nie uszkodzisz i będziesz miał taki pełzak (potencjometr) z trzema małymi okuciami koło siebie. Przyłóż miernik ustawiony na kiloomy i mierz pomiędzy dwoma pierwszymi końcówkami od przodu auta zmianę stopniową oporności przestawiając powoli pełzaka. Oporność ta ma wzrastać stopniowo do góry bez żadnych przerw lub nagłych skoków na większą i ponowny spadek.
Opublikowano

robertbmw...

 

Probowalem dzisiaj odkrecic pokrywke jednak zlamalem 3!!! klucze i to porzadne.

 

jak juz pisalem wczesniej sprawdzilem wtryski oraz dzisiaj odlaczylem paliwo od zbiornika i podpiolem do 5l banki, ktora umiescilem pod maska (w ten sposob obszedlem filtr i wyeliminowalem problem wystepowania mozliwych baniek powietrza)

 

okazalo sie ze autko dalej szarpie. Chyba bede musial pojechac do jakiegos madrego pompiarza - tylko nie wiem ile mnie bedzie taki bajer kosztowal

 

Pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hmm, zanim wydasz te 2200 spróbuj znaleźć taką samą Betę i zamień komputer sterujący silnikiem, u mnie też miała być pompa a okazało się że nie... A te 2200 to chyba z kosmosu kolega mechanik sobie wziął, jeśli potrzebujesz sprawnej pompy za ok 1000 to napisz, poznałem już parę

źródeł

 

Robert

Opublikowano
Hmm, zanim wydasz te 2200 spróbuj znaleźć taką samą Betę i zamień komputer sterujący silnikiem, u mnie też miała być pompa a okazało się że nie... A te 2200 to chyba z kosmosu kolega mechanik sobie wziął, jeśli potrzebujesz sprawnej pompy za ok 1000 to napisz, poznałem już parę

źródeł

 

Robert

 

Zapewne mechanik zaproponował wymianę sterownika na nowy i niestety tyle to kosztuje :? jednak wydaje mi się, że jeżeli jest to wina sterownika to lepiej wymienić na nowy niż kupować używaną pompę za 1000 zł która na pewno ma przebieg kilkuset tysięcy i nie wiadomo ile pociągnie.

A tak na marginesie nie miałeś problemu z wolnymi obrotami tzn czy nie zdaża się że zaczynają falować ?

pozdrawiam

Opublikowano

Nie mam problemow z wolnymi obrotami.

Na jalowym chodza idealnie. Tylko wlasnie w tym miejscu w ktorym szarpie silnik pracuje troszke inaczej.

 

PS

 

Bylem u innego pompiarza i ten powiedzial, ze na bank nie elektronika tylko cos w pompie - koszt naprawy 500zl.

 

Nie wiem co o tym myslec

Opublikowano

Usterka może być w głowiczce sterującej na pompie i również jak wspomniał w module. Są wnim dwie hybrydy odpowiedzialne za prace przyśpieszacza na pompie i obrotomierza. Ta za pracę przyśpieszacza jest również odpowiedzialna za przesyłanie do głównego sterownika sygnału o obrotach silnika, dzięki czemu może on sterować prawidłowo głowiczką.

Także jeżeli moduł to trzeba brac pod uwagę oba moduły, bo i w jednym albo drugim może być usterka.

Najlepiej będzie je podmienić, ale zakładając Twoje do auta osoby, która się na podmianę zgodziła. Ustyerka może być w Twoim aucie, np. która spowodowała usterkę modułu i lepiej żeby dobre moduy nie spotkał ten sam los.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.