Skocz do zawartości

Mam gdzieś zwarcie, ale gdzie tego szukać? Help


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś rano nie mogłem uruchomić samochodu (E39 528 z 1998r). Padł akumulator. To nie jeż od razu zaznaczam. Odpaliłem kabelkami i zczytałem błędy z INPA, poniżej wklejam je. Może ktoś będzie uprzejmy napisać gdzie szukać zwarcia (Short circuit to ground), bo to zapewne kradnie prąd:

===========================================================================

error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe

===========================================================================

vehicle-identifikation-number: WBADP610X0GS40093

===========================================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 10/29/10 15:09:34

ECU: IKI

JobStatus: OKAY

Variant: IKI

-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

146 chime_1

Error frequency : 0

Short circuit to ground

Sporadic error

-------------------------------------------------------------

145 chime_2

Error frequency : 0

Short circuit to ground

Sporadic error

-------------------------------------------------------------

139 chime_3

Error frequency : 0

Short circuit to ground

Sporadic error

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 10/29/10 15:09:36

ECU: LCM_III

JobStatus: OKAY

Variant: LCM_III

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

40 thermal sensor for oillevel defect

Error frequency : 12

Error not present

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 10/29/10 15:09:38

ECU: ZKE3_GM1

JobStatus: OKAY

Variant: ZKE3_GM1

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

130 cable Tacho A (speedometer) or IKE missing

Error frequency : 14

Sporadic error

-------------------------------------------------------------

220 steering column angle: communication errorError frequency : 1

Sporadic error

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 10/29/10 15:09:40

ECU: IHKA39_3

JobStatus: OKAY

Variant: IHKA39_3

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

10 AUC sensor

Error frequency : 254

Open circuit

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 10/29/10 15:09:48

ECU: BORDMONI

JobStatus: OKAY

Variant: BORDMONI

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

1 Watch-dog Reset

Error frequency : 31

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 10/29/10 15:09:55

ECU: EWS3

JobStatus: OKAY

Variant: EWS3

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

15 power on reset

Error frequency : 24

Static error

-------------------------------------------------------------

0 key number 0 not valid because of wrong identification

Error frequency : 1

Sporadic error

=============================================================

Sekwencyjne instalacje gazowe - montaż i serwis.

 

Diagnostyka komputerowa. Chętnie pomogę przy BMW z lat 1997-2007.

 

mzloty

 

 

 

Posty: 127

Dołączenie: Czw Wrz 17, 2009 7:10 am

Miejscowość: Suwałki

Moje BMW: E39 528iA touring

Opublikowano

Podepnij amperomierz szeregowo, pozamykaj samochód, odczekaj 20 min, zmierz pobór prądu. Powinno być max 50 mA (0.05A)

Miernik wystarczy taki z marketu za 20 PLN. Jeśli będzie więcej niż 50 mA to idziesz za ciosem i wyciągasz po kolei bezpieczniki. Jeśli przy którymś bezpieczniku pobór znacznie spadnie to

w tym obwodzie szukaj upływu.

 

Jeśli nie czujesz się na siłach to jedz do elektryka, który Ci zrobi ten pomiar. Nie powinno to kosztować więcej niż 20 PLN

 

Błędy, które wkleiłeś nie mają raczej nic wspólnego z Twoim problemem. Komp nie wykryje Ci zwiększonego poboru prądu w czasie postoju, można to zrobić tylko pomiarem o którym już pisałem.

Od kiedy masz te problemy?

Dodam jeszcze z własnego doświadczenia, że zwiększony pobór prądu powoduje najczęściej źle podpięte urządzenia niefabryczne (źle podpięte radio, wzmacniacz, niefabryczny alarm)

 

Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz...

 

Pozdrawiam Lukasz_S

Opublikowano

JA na początek doradzę Ci coś prostszego - spróbuj podmienic akumulator na inny. Ostatnio coraz częściej pojawiają się takie posty i w dużej ich części okazywało się, że zwarcie było na aku - niestety te akumulatory teraz to trochę loteria. Jeśli po podmianie aku będzie tak samo to wtedy pozostaje Ci żmudne szukanie miernikiem w kablomanii i zabawa z bezpieką w skrzynkach.

Pzdr.

Opublikowano
JA na początek doradzę Ci coś prostszego - spróbuj podmienic akumulator na inny.

 

Mysle,ze pomiar poboru bedzie na poczatek lepszym rozwiazaniem.

Jak zapewne pamietasz tez mialem problem z padajacym aku.Tyle,ze w moim przypadku samo 6A z palacych sie zarowek oswietlenia wnetrza zabijalo baterie w 5-10 min.

Moze sie okazac,ze w przypadku kolegi aku jest w porzadku(chociaz nie twierdze,ze tak jest)jednak staly pobor(nawet niewielki)po dluzszym okresie rozladuje akumulator.W takim przypadku podmiana niczego nie wykaze.

Podpiecie miernika to 30s roboty a przynajmiej rozjasni sprawe.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

Zgadza się, że miernik może już na początku wskazac drogę - o ile ktoś potrafi się nim posługiwac. Jeśli nie ma takich umiejętności a dysponuje możliwością podmiany aku to w ten prosty sposób może już zwarę na aku wykluczyc. Zresztą zrobi to w takiej kolejności, jaką uzna za stosowną do swoich umiejętności :wink:

Pzdr.

Opublikowano
Zresztą zrobi to w takiej kolejności, jaką uzna za stosowną do swoich umiejętności :wink:

 

Zgadza sie.

Obie metody sa skuteczne.Obie latwe do zrealizowania.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi i sugestie. Po odłączeniu aku i naładowaniu go już 11 dni jest ok. Wcześniej rozładował sie 2 razy po nocce, to potem odłączałem jeża na noc i było ok. Wymieniłem jeża na nówkę Valeo i dalej było ok, aż do feralnego razu o którym pisałem powyżej.

 

Dążę do tego, że ciężko jest zdiagnozować to, bo nie dzieje się to zawsze, a w sumie były to 3 razy rozładowania aku, z czego raz po wymianie jeża. Wniosek mój jest taki, że nie ma "grabieży" prądu cały czas, a zdarza się sporadycznie.

 

Co do urządzeń dodatkowych - nie mam nic niefabrycznego w aucie (no po za instalacją LPG, ale ją chyba mogę wykluczyć).

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.