Skocz do zawartości

Czy ktoś z forum ma F25??


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

1. BMW X3 daje mozliwosc zamowienia za 2500pln foteli sportowych do szmacianej tapicerki, ktore po rozszerzeniu oparc sa tak samo komfortowe przy wsiadaniu jak zwykle a maja regulowana dlugosc siedziska.

Do tej pory bylo to tylko w Audi a od niedawna jest takze w Oplach.

W X5/X6 trzeba za to zaplacic prawie 30.000pln (trzeba wziac skore, elektryke, pamiec, podgrzewanie). Nie wiem dlaczego sprzedawcy nie doradzaja klientom tego elementu specyfikacji, :(

2. Co do USB, doplata za to zlacze wraz z Bluetoothem to smieszne 850 pln. W kazdym innym modelu BMW kaza placic za Bluetooth 3 tysie + za USB ponad 1.000pln! J

akbym bral F25 to pierwsza pozycja na liscie dodatkowego wyposazenia. Kolejny raz stwierdzam, ze Handlowcy BMW to mega matoly skoro nie potrafia zbadac potrzeb klienta.

3. Co do lepszego audio widac ze BMW zaczyna ciac koszty. W e60 hifi prof to byla klasa sama dla siebie, a tu podobnie jak w X1 ludzie narzekaja.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2. Co do USB, doplata za to zlacze wraz z Bluetoothem to smieszne 850 pln. W kazdym innym modelu BMW kaza placic za Bluetooth 3 tysie + za USB ponad 1.000pln! Jakbym bral F25 to pierwsza pozycja na liscie dodatkowego wyposazenia. Kolejny raz stwierdzam, ze Handlowcy BMW to mega matoly skoro nie potrafia zbadac potrzeb klienta.

Tak nie do końca - ten podstawowy BT to lipa jest. Ma obsługę tylko 1 tel., musisz do tego zamówić radio prof. za 2.8 tys., a co najgorsze, wszelkie operacje wykonujesz z telefonu, a nie przez iDrive (z tego co mi tłumaczono w BMW w Poznaniu)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym badz razie dokupienie potem USB jest bardzo kosztowne (w e90 prawie 2.000pln).

A kazdy inny BT nie da wiecej niz ten prosty z BMW. 850pln to prawie nic, a do tego drozszego BT tez trzeba wziac Radio Prof z wyswietlaczem

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym badz razie dokupienie potem USB jest bardzo kosztowne (w e90 prawie 2.000pln).

A kazdy inny BT nie da wiecej niz ten prosty z BMW. 850pln to prawie nic, a do tego drozszego BT tez trzeba wziac Radio Prof z wyswietlaczem

No to nie przeczytałeś tego co napisałem... Nie będziesz mógł wybrać numeru telefonu przez iDrive tylko z telefonu... Odejdzie Ci też odczyt SMSów, obsługa głosowa itd. itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że wszelkiego rodzaju systemy start/stop oraz DPF (w Polsce po gwarancji chętnie "wycinany") to wymysły na które nas po prostu nie stać szczególnie ze względu na brak w Polsce jakichkolwiek preferencji finansowych z tego tytułu dla posiadacza samochodu (np.rząd brytyjski właśnie wprowadza dopłatę 5 tys funtów dla nabywców samochodu hybrydowego lub posiadającego rozwiązania ekologiczne jak BMW).Z tego co zrozumiałem konieczne jest każdorazowe wyłączanie funkcji start/stop oraz wciąż towarzyszą temu obawy o rozrusznik czy turbinę przy korzystaniu z systemu.Dla mnie osobiscie dochodzi psychologiczna obawa w trakcie codziennej jazdy z terenów podmiejskich do centrum gdzie mam dużo kolizyjnych skrzyżowań z tramwajami gdzie należy b.szybko "się sprężać" a nie zastanawiać się co będzie jak system zawiedzie ten jeden raz (może to śmieszne ale ja dziwnie bym sie czuł z wyłączonym silnikiem na torach tramwajowych).Ponieważ planuje zakup automatu (ale ceny za byle dodatek?) to rozumiem że zasada każdorazowego wyłączania obowiązuje i w przypadku diesla 2.0 z automatem.Jak rozumiem poprzedni model BMW X3 nie posiadał funkcji start/stop.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym badz razie dokupienie potem USB jest bardzo kosztowne (w e90 prawie 2.000pln).

A kazdy inny BT nie da wiecej niz ten prosty z BMW. 850pln to prawie nic, a do tego drozszego BT tez trzeba wziac Radio Prof z wyswietlaczem

No to nie przeczytałeś tego co napisałem... Nie będziesz mógł wybrać numeru telefonu przez iDrive tylko z telefonu... Odejdzie Ci też odczyt SMSów, obsługa głosowa itd. itp.

insane "dobrze" mówi, jak brać BT to tylko w pełnej opcji, używam coś takiego obecnie u siebie i jest naprawdę super użyteczny :cool2: , jak jakieś uproszczone cuda, to ja zamiast 850zl za gadżet BMW wolę dołożony profi zestaw znanej/dobrej firmy...

Wydaje mi się że wszelkiego rodzaju systemy start/stop oraz DPF (w Polsce po gwarancji chętnie "wycinany") .... planuje zakup automatu (ale ceny za byle dodatek?) to rozumiem że zasada każdorazowego wyłączania obowiązuje i w przypadku diesla 2.0 z automatem....

"wytnij" przed gwarancją, tunerzy już ogarniają temat i przeprogramują Ci auto tak, że system star/stop będzie z zasady wyłączony a jak wciśniesz "guzik" to dopiero dasz ON...system ten wg mnie jest dla auta jeszcze gorszy niż "przełomowy DPF" :mad2: , pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego start/stopa strasznie się obawiam. Szczególnie gdy lecimy w trasie i są światła... A niestety w Polsce to się często zdarza - i co? Takie rozgrzane turbo od razu zostanie pozbawione oleju? Z drugiej strony główny powód, dla którego wcześniej nie wprowadzono start/stopa w automatach to problem utrzymania ciśnienia oleju w skrzyni - może problem podtrzymania ciśnienia w silniku/turbinie też przy tej okazji został rozwiązany? Trzeb by się dowiedzieć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym coraz bardziej kontynentalnym klimacie (lato przchodzi w zimie) nie przejmowalbym sie start&stop

Ten system poprawnie dziala tylko w Priusie, gdzie klima jest elektryczna, a nie napedzana paskami jak w reszcie aut.

U nas sie jezdzi albo na klimie (lato lub deszcze kiedy fura paruje) albo z ogrzewaniem (mrozy), a wtedy Start&Stop nie dziala

 

A dokladnie silnik sam nie wylaczy sie gdy:

- Klimatisierungsanforderungen: wymagania co do klimy

- Klimaautomatik: MAX-AC-Taste gedrückt wcisniety guzik max przy automatycznej

- Klimaautomatik: Defrost-Taste gedrückt (Anforderung zur Defrostung der

Frontscheibe)wcisniete odmrazanie przedniej szyby

- Klimaanlage: hohe Gebläsestufe und niedrige Gebläseausblastemperatur und

Kompressortaste gedrücktwysoka predkosc wentylatora i niska temeratura

- Klimaanlage: hohe Gebläsestufe und Luftverteilung auf Frontscheibe gerichtet und

Kompressor angesteuertj.w. plus nawiew na przednia szybe

- Außentemperatur  3 °C und bei aktivierter Klimaanlage > 30 °Ctemp nizsza niz 3st lub przy wlaczonej klimie na dworzu wiecej niz 30

- Motorkühlmitteltemperatur unter einem bestimmten Wert (abhängig von Motorvariante

ca. 20 - 50 °C) zakres temp silnika

- Aktivkohlefilter muss gespült werdentego nie bardzo rozumiem ale chodzi i aktywny filtr weglowy - pewnie nie moze byc brudny

- Motordrehzahl > 900 1/minzwiekszone obroty silnika

- Batteriezustand:

- Ladezustand zu niedrigniskie naladowanie akumulatora

- Bestimmung Ladezustand nicht plausibelniemoznosc stwierdzenia wlasciwego doladowania?

- Batterietemperatur zu hoch (ca. 50 °C)za wysoka temperatura akumulatora - ciekawe gdzie jest tam czujnik?

- Startspannungseinbruch beim vorherigen ASSF-Start zu niedrigchyba jakis blad zlokalizowany przy poprzednim uruchomieniu

- Unzureichender Bremsunterdruckza niskie cisnienie w ukladzie hamulcowym

- Lenkradbewegungen des Fahrerskierowca rusza ukladem kierowniczym - to jest chyba sposob na oszukanie ukladu :)

- Fahrzeug rolltpojazd sie porusza

Edytowane przez zetti
Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z serwisantami BMW o start/stopie i zapewniali mnie, że żywotność rozrusznika jest tak obliczona, że nie ma co się o niego obawiać, ale pozostaje jeszcze kwestia turbo i tu już nie byli tak skuteczni w przekonywaniu.

 

Co do nowej X3, autko bardzo przypadło mi do gustu. Wszyscy kupujący nówkę muszą przełknąć gorzką prawdę iż BMW przegina z wyposażeniem podstawowym, a cennik opcji też jest trudny do zaakceptowania. Swoją drogą kiedyś słyszałem, o serii jedynek skierowanych na rynek rosyjski bez fabrycznej instalacji radiowej... :jawdrop:

http://img408.imageshack.us/img408/6363/individualvisualizer3to.jpg

¿Te gusta conducir?

The Ultimate Driving Machine

Freude am Fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzacie z tym systemem Start/Stop? W 116i ktorym jezdzimy pol roku (gdzie naprawde uzywalem tego systemu) ani razu nie zawiodl.. auto uruchamia sie blyskawicznie po nacisnieciu sprzegla. W X3 wylaczylem te funkcje i jezdze z wylaczonym Start/Stop poniewaz czeste uruchamianie i gasniecie silnika zaczelo troche irytowac , zwlaszcza w korku kiedy samochod gasnie i odpala 30razy. Co zas tyczy sie rozrusznika, to nie jest obciazeniem dla niego gdyz system dziala na zasadzie impulsu (poza tym jest tu zastosowany inny rodzaj rozrusznika z tego co slyszalem). Co zas tyczy sie turbiny w dieslu to nie wiem, sam sie nad tym zastanawiam i nie podoba mi sie nagle wylaczenie silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy kupujący nówkę muszą przełknąć gorzką prawdę iż BMW przegina z wyposażeniem podstawowym, a cennik opcji też jest trudny do zaakceptowania.

Absolutna racja.Może czekać na tzw."pakiety"? bo ceny wyposażenia wcale nie takiego dodatkowego są nie do przyjęcia (ten "bazarowy" chwyt z ceną "golasa" 159 tys to hit marketingowy :D )

Czy ktoś z kolegów rozpatrywał sprawę zakupu "nówki" x3 u brokera.Ostatnio pojawiło sie sporo ofert na x3 f25 co prawda ze zgóry założoną konfiguracją ale o wiele bogatszą niz tzw. "golas" z salonu i tańszą z grubsza o 20 tys. niż w salonie.W necie trudno znaleźć jakiekolwiek wiarygodne informacje nt. poszczególnych brokerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Po pierwsze 159 to juz cena nie aktualna. Wszedl 23% VAT.

Po drugie golas w Polsce nie jest taki zly bo ma przynajmniej alarm i klime dwustrefowa czego nie ma nawet w DE za 39k Euro.

U nich jest nizszy VAT i nie ma akcyzy co daje roznice 6-7%. Po dolozeniu wspomnianego wyposazenia cena X3 jest 10% nizsza niz w w DE.

Po trzecie na X3 jest chyba 10% cla, bo fura jest robiona w Karolinie, takze jakby je zdjac to pewnie jak przychodzi na polski obszar celny to jest tansza od 320xd.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, no wlasnie w X3 system zadzialal 2 moze 3 razy - dokladnie nie pamietam. Auto uzytkuje u nas w PL od miesiaca a wiec raczej jest zimno... Odnosilem sie tu do dzialania tego systemu w 116i ktora czesto jezdzilem i nadal czasami jezdze (auto mamusi), a ktora zostala zakupiona w sierpniu 2010 kiedy jeszcze bylo cieplo wiec system dzialal non stop , az po pewnym czasie zaczelo mnie to irytowac. Przyznam szczerze ze nawet nie wiedzialem az do czasu przeczytania waszych postow , ze system nalezy za kazdym razem wylaczac. Przyznam, ze ja chyba bede korzystal z wylaczania tego systemu kiedy zrobi sie cieplo bo jakos wogole nie jestem przekonany do naglego wylaczania sie silnika zwlaszcza w turbo dieslu. w 730d ktora poprzednio mialem zawsze po odpaleniu w zimie chodzil kilka minutek i potem w droge, to samo przy gaszeniu, minutka dwie postoju...

Co do wyposazenia f25, przyznam szczerze ze to jakis zart ze strony BMW, za 159tys jak tu napisaliscie rzeczywiscie nie ma nic... natomiast ceny opcji sa wrecz kosmiczne, jednak kiedy juz zdecydowalem sie kupic to auto to stwierdzilem, ze trzeba je "jakos" doposazyc... W koncu za nieco ponad 200tys kupilem auto bez nawigacji! Nie dalo juz rady, po prostu nie bylo z czego zrezygnowac.. Owszem elektr klapa, hak moglem darowac ale wzialem stwierdziwszy ze sie przyda (czasami woze moto na przyczepce) no i te 16 glosnikow za 4,5kola to tez byla porazka z mojej strony..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

caly czas jezdze na wlaczonej klimie i ust temp kolo 20stopni.

Jesli chodzi o zakup u brokera to oczywiscie rozwazalem to na przykladzie audi a5 sportback z homologacja i cos tam jeszcze dokladnie nie pamietam.. Bylem na kilku spotkaniach z konkretnymi ofertami aut..Jednak zrezygnowalem, moze i dobrze bo znajomego kolega tak sie wrabal ze nie dosc ze skarbowy nie uznal mu odliczenia vat to jeszcze musial zaplacic jakas kosmiczna kare (warunki nie zostaly spelnione, nie znam dokladnie sprawy). Sprzedawcy u dealera BMW kolega mial taka sama sytuacje:( Oczywiscie nie mozna generalizowac, bo zapewne sa ludzie zadowoleni z zakupu od brokerow, jednak ja mialem juz malo czasu do konca roku i nie mam takich znajomosci, zeby ktos pokierowal doradzil, a przede wszystkim zapewnil ze wszystko bedzie ok. U dealera masz to pewnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

caly czas jezdze na wlaczonej klimie i ust temp kolo 20stopni.

Jesli chodzi o zakup u brokera to oczywiscie rozwazalem to na przykladzie audi a5 sportback z homologacja i cos tam jeszcze dokladnie nie pamietam.. Bylem na kilku spotkaniach z konkretnymi ofertami aut...

Coś konkretniej? a mam szczególnie na myśli:

-bezproblemowe obowiązywanie gwarancji w PL

-możliwość płatnosci z akredytywy czy rachunku powierniczego (zresztą obojętnie jak byle jak w leasingu odpowiedzialność za płatność i kontrolę na kazdym etapie transakcji spadła na instytucje z którą ja się rozliczam)

-rekomendacje ale nie od firm leasingowych bo kupuje samochód prywatnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem u dreambrokers i moja konfiguracja (~235tys.) wychodzi u nich (po wszystkich kosztach tłumaczeń itd.) 207,5tys. Na pierwszy rzut oka - super... Na drugi: przy rabacie 6% u polskiego dealera auto mnie kosztuje ~221tys. A u brokera pewnie nie będę miał np. PL menu. Wiem, że nie jest ono warte 14 tys., ale daję sobie głowę uciąć, że wyjdą inne "kruczki".

 

Dla mnie na chwilę obecną gra nie warta świeczki... Zostaję przy polskich dealerach i z nimi będę wojował po pierwszym kwartale jak im portfele trochę zwiędną :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.Wreszcie jakiś konkret.Faktycznie te 14 tys przy zastanowieniu to niewiele uwzględniając ewentualne kłopoty po kupnie u brokera.Może w grę wchodzić tez sprawa ubezpieczenia.Sądze że dealer oferuje jakieś rabaty a broker co zrozumiałe nie lub u jakiegoś "mikusia" ubezpieczeniowego z obwarowaniami.Ubezpieczenie może zniwelować ten "zysk" 14 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem u dreambrokers i moja konfiguracja (~235tys.) wychodzi u nich (po wszystkich kosztach tłumaczeń itd.) 207,5tys. Na pierwszy rzut oka - super... Na drugi: przy rabacie 6% u polskiego dealera auto mnie kosztuje ~221tys. A u brokera pewnie nie będę miał np. PL menu. Wiem, że nie jest ono warte 14 tys., ale daję sobie głowę uciąć, że wyjdą inne "kruczki".

 

Dla mnie na chwilę obecną gra nie warta świeczki... Zostaję przy polskich dealerach i z nimi będę wojował po pierwszym kwartale jak im portfele trochę zwiędną :norty:

 

Słusznie. Za chwilę odczują brak kratki i będą bardziej skorzy do rabatów. Ponadto auto jest zupełną nowością i chyba taką mają politykę, żeby na zupełne świeżynki nie dawać zbyt dużych rabatów.

 

Przykład: Na X1 początkowo dawali niskie rabaty, później ktoś mówił nawet o 15%. Po wprowadzeniu kratki dla X1 rabaty znowu spadły. Kupując auto na firmę, pod koniec września zamówiliśmy X1 23d z kratą, rabat 8% (choć twierdzili że taki to tylko przy flocie - wielkie halo). Swoją drogą gdybym wiedział, że było trochę egzemplarzy f25 z kratą, to miałbym spory problem co wybrać. F25 dużo większe od X1, ale z drugiej strony w f25 nie ma diesla twin turbo póki co... Ale nie chcę tutaj inicjować polemiki w czym f25 jest lepsze od e84 i na odwrót. Jeżeli ktoś chce kupić taki samochód jako główne auto w rodzinie, to zapewne i tak wybierze x3.

 

Apropos zakupu u dealera - w przypadku stosunkowo małych różnic w cenie między dealerem a brokerem naprawdę trzeba się dobrze zastanowić - pamiętajcie o tym, że np. dealer prawdopodobnie zaoferuje Wam tzw. dealerski pakiet ubezpieczeniowy, czyli jakieś 2% wartości auta.

 

Co do języka w nawigacji - polski fajna sprawa. Ale za jakiś czas i tak na pewno będzie można wgrać polski software do auta, które z fabryki wyjedzie z angielskim menu i lektorem. Przynajmniej tak zapowiadają (np. w przypadku X1 taki soft ma być dostępny w okolicach marca, inna sprawa - na ile takie obietnice pokryją się z rzeczywistością ---> patrz: sprawa mapy do nawigacji professional/business do e60).

 

Pozdrawiam

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w UK ale w PL razem z nowym samochodem dostje się pakie serwisowy na 5 lat/100.000 km.

 

Co do języka w nawigacji - polski fajna sprawa. Ale za jakiś czas i tak na pewno będzie można wgrać polski software do auta, które z fabryki wyjedzie z angielskim menu i lektorem. Przynajmniej tak zapowiadają (np. w przypadku X1 taki soft ma być dostępny w okolicach marca, inna sprawa - na ile takie obietnice pokryją się z rzeczywistością ---> patrz: sprawa mapy do nawigacji professional/business do e60).

 

Tu sprawa trochę prostsza taki soft istnieje. Mapa PL nie istniała wogóle.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie. Za chwilę odczują brak kratki i będą bardziej skorzy do rabatów. Ponadto auto jest zupełną nowością i chyba taką mają politykę, żeby na zupełne świeżynki nie dawać zbyt dużych rabatów

No to będzie zależało od poziomu sprzedaży. Jak na razie to schodzą jak świeże bułeczki, produkcja na marzec/koniec już praktycznie jest zajęta...Więc najbliższy odbiór to tak czerwiec/lipiec. Wiem, bo chce zamówić auto. Myślę, że w tym roku ciężko będzie z jakimiś większymi rabatami. Co prawda nie ma kratek ale trzeba pamiętać, że ten segment aut jest bardzo popularny nie tylko u nas:) Do tego Q5 się tak dobrze sprzedaje, że nie będzie pakietów na wyposażenie (info z salonu) więc imho nie będzie dodatkowych pakietów na wyposażenie w X3, no poza M pakietem. No chyba. że zrobią polski pakiet jak w 5-ce, gdzie suma poszczególnych elementów wyposażenia jest równa kwocie za pakiet:) A to są jaja:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.