Skocz do zawartości

BMW E39 2.5 tds 1999 pobór prądu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, miesiąc temu wymieniłem akumulator, padł nowy bo coś go rozładowywało, dziś mechanik mierzył i pobór energii w bezczynności auta, jest 100 razy większy niż powinien być... często po zgaszeniu auta, gdzieś w okolicach maski, słychać ciche buczenie, jakby coś działało. Co o tym sądzicie?
Opublikowano
pewnie chodzi dmuchawa,bo padła opornica czyli "jeż".....stąd ten pobór prądu.Wyciągnij opornice i wtedy zmierz.Opornica jest pod kolumną kierownicy od strony pasażera.
Opublikowano
Zaraz sprawdzę choć nie bardzo wiem jakiej części szukać...

Szukasz czegoś takiego: http://allegro.pl/bmw-e39-e-39-5-opornica-rezystor-dmuchawy-jez-i1294347712.html

Nie wiem czy w przypadku silnika 525tds jest w innym miejscu ale u mnie w 525d jest to umiejscowione we wnęce na nogi pasażera przedniego, na lewej ściance. Musisz zdjąć tą maskownicę podłużną, która idzie na tunelu - od okolic przedniego prawego fotela wgłąb wnęki na nogi pasażera (odkręca sie bodaj jedną śrubkę i przesuwa i ta listwa wychodzi). Możesz też wyjąć/odkręcić schowek - ja wymieniałem bez wykręcania schowka (choć przez to trzeba się trochę więcej nagimnastykować. Jak już zdejmiesz tą listwę to jeża zobaczysz wetkniętego w tunel od powietrza - jest bardziej w głębi, za schowkiem mniej więcej na wysokości klimatronika. Poznasz go po charakterystycznym kształcie wtyczki (popatrz na aukcjach jak wygląda).

Tu masz parę obrazków gdzie go szukać: http://www.e39.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=50

Mała wskazówka - jak już odkręcisz śrubki od samego "jeża" to nie szarp na siłę bo tam - z tego co pamiętam - jest jeszcze taki plastikowy zatrzask, który trzeba nacisnąć żeby jeż wyszedł. Przy wkładaniu go ponownie musi wskoczyć w ten zatrzask.

Pzdr.

Opublikowano
Jeszcze sprawdze tam pod nogami gdzie piszesz... Najbardziej słychać z przodu pod maską z lewej, tam gdzie jest pompa paliwa, wspomaganie itd.

Jeśli buczy Ci gdzieś pod maską po lewej stronie to równie dobrze może Ci buczeć Webasto - jest umiejscowione w lewym przednim nadkolu więc może dawać mylne wrażenie, że buczy pod maską. Może Webasto robi Ci gdzieś zwarcie i zżera prąd. A może masz nawet zaprogramowane na przewietrzanie/dogrzewanie kabiny na postoju i Ci chodzi w jakichś porach i żre aku - przy Webasto i jego programowaniu na dogrzewanie trzeba niestety mieć mocne, sprawne aku bo chodzące Webasto (załącza się na około 30 minut) potrafi zeżreć niesprawne aku bardzo szybko.

Opublikowano
Nie mam webasto.

To szukaj wpierw tego jeża - fabryczne bardzo często padają bo nie do końca były udanymi konstrukcjami. Te nowsze mają trochę inaczej wyglądające te "igły" do wymiany ciepła - jest ich dużo więcej, są krótsze i zdecydowanie cieńsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego pod filtrem paliwa w Tds jest elektryczna obiegowa pompa płynu chłodzącego.U mnie czasami włącza i wyłącza się sama nawet jeżeli mam wszystko powyłączane i kluczyk w kieszeni.Nie wiem na jakiej zasadzie ona działa i jak powina prawidłowo.Kolega Fiolek założył temat podpiąłem się pod niego ale nikt nie napisał jak powinno byc :( Dochodzą do niej przewody zdejmnij kostkę i żobacz a nóż to bedzie to.Powodzenia :cool2:
ec2Wze6.jpg
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.