Skocz do zawartości

Czy V-power GTL ma przewagę nad Ultimate,Verva itp ON


marnon

Rekomendowane odpowiedzi

wiem temat rzeka, jedni uważają że V-power to to samo co zwykły diesel extra jedni że jest najlepsze, pomijając że są różne stacje w każdym mieście chciałem zapytać może ktoś więcej wie lub robił jakieś testy:

1) czy faktycznie GTL shella jest lepsze od innych uszlachetnionych paliw diesla? czy to tylko marketing, dodam że kosztuje u mnie 40gr więcej od zwykłego diesla i 20gr więcej od np bp ultimate czy verva

2) czy to prawda że paliwo V-power GTL jest całkowicie sprowadzane z Niemiec? ja słyszałem że owszem ale tylko dodatek GTL jest sprowadzany a reszta to ORLEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... chciałem zapytać może ktoś więcej wie lub robił jakieś testy:...

Tak - robię sobie takie testy z nudów i z nadmiaru pieniedzy :duh:

 

Co Wam z tymi paliwami? Co chcecie dzięki nim osiagnąć?

Większą moc? - nie tędy droga.

Żeby pompa czy wtryski się nie uszkodziły przez zabrudzone paliwo? - po to masz filtry (zmieniaj częściej)

Tankuj normalne paliwo na firmowych stacjach i nie zawracaj sobie głowy lepszymi dodatkami czy uszlechatniaczami

 

Zaraz się odezwą Ci co jeźdzą na tym paliwie i im auto pali mniej a silnik ciszej pracuje ... itd. Nic tylko pogratulować :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak, jezdzilem na vpowierze i byla roznica naprawde (ciszej chodzil i lepiej sie zbieral troche, ale troche wiecej palil) ale potem cena skoczyla i moim zdaniem poprostu sie nie oplaca, starczy paliwo z dobrej stacji. A co do sprowadzania to kiedys rozmawialem z czlowiekiem zajmujacym sie zawodowo paliwami i w polsce na wszystkich stacjach w sumie paliwo jest z jednego zrodla, jedynie wlasnie vpower racing i vpower gtl i jakies paliwo chyba ze statoil to lepsze jest sprowadzane,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... chciałem zapytać może ktoś więcej wie lub robił jakieś testy:...

Tak - robię sobie takie testy z nudów i z nadmiaru pieniedzy :duh:

 

Co Wam z tymi paliwami? Co chcecie dzięki nim osiagnąć?

Większą moc? - nie tędy droga.

Żeby pompa czy wtryski się nie uszkodziły przez zabrudzone paliwo? - po to masz filtry (zmieniaj częściej)

Tankuj normalne paliwo na firmowych stacjach i nie zawracaj sobie głowy lepszymi dodatkami czy uszlechatniaczami

 

Zaraz się odezwą Ci co jeźdzą na tym paliwie i im auto pali mniej a silnik ciszej pracuje ... itd. Nic tylko pogratulować :cool2:

 

 

to nie tak....

 

od takiego paliwa nie oczekuję większej mocy, bardziej mnie interesuje czystość układu, od kiedy zatankowałem zwykłego diesla auto zaczęło mi bardziej kopcić przypadek? może wina czegoś innego...

 

ale do rzeczy szukam faktów, skoro GTL w całości sprowadzane jest z Niemiec to wg mnie warto je tankować bo nasze paliwa nie mogą się równać z tymi za zachodniej granicy, tyle że od kierowcy przewożącego takie paliwo słyszałem jedynie że dodatek GTL jest importowany a reszta pochodzi z PL, drugi fakt to taki że te paliwa mają większą temperaturę spalania oraz posiadają mniej siarki - ale jaki to ma wpływ na pracę CR nie wiem dlatego szukam odpowiedzi tutaj,

 

każdy ma prawo do wypowiedzi i każdy może tankować co chce są i tacy co tankują opał i co im powiesz że wystarczy filtry częściej wymieniać? i będzie wszystko idealnie chodzić? nie sądzę, ja uważam że cena jest wyznacznikiem jakości w pewnym sensie, po to dajemy sporo więcej za 10letnie bmw choć możemy mieć w tej cenie młodszego fiata lub alfe na pełnym wypasie, ale jak sam wiesz bmw to inna klasa i jakość, ceny nie biorą się z kosmosu, jeśli jednak ktoś uważa że to tylko marketing że ceny paliw shella bp orlenu z uszlachetniaczami to lipa to niech przytoczy jakieś fakty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie testuję :D , shell diesel v-power. W Olsztynie jest droższy o ok 40gr od zwykłych paliw z markowych stacji, o ok 20gr od paliw premium i o ok 60 od diesla Neste. Do testu zachęciła mnie różnica cen... zatankowałem 2 razy do pełna w Ostródzie (ok 40km dalej) gdzie przy uwzględnieniu promocji (20gr taniej na litrze przy zakupach w ich sklepie na min 20zł) paliwo kosztowało mnie ok 10gr taniej niż zwykly shell diesel w Olsztynie... Wracając do tematu jakości paliwa :) poprzednio miałem dwukrotnie zatankowanego do pełna diesla z Intermarche - chciałem dokonać porównania pomiędzy "teoretycznie" najgorszym paliwem (Intermarche), a najlepszym (shell v-power diesel). Auto jedzie tak samo - nie odczułem poprawy bądź pogorszenia osiągów ani pracy silnika. Trudno mi porównywać spalanie ponieważ wiadomo że trudno uzyskać jednolite warunki pomiarowe, jednak nie wydaje mi się aby auto paliło mniej. Komputer przekłamuje o tę samą wartość na obydwu rodzajach paliw. Dla potwierdzenia moich wniosków za kilka dni zaleję pełen bak zwykłego diesla i zobaczę czy poczuję różnicę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz proporcje jazdy miasto/trasa co najmniej 50/50 lub z przewagą miasta to wątpię, żeby można było różnicę spostrzec. Natomiast osobiście zauważyłem nieznaczną, aczkolwiek dającą się zauważyć różnicę w ilości zrobionych km na trasie przy zalanym diesel gold przy porównywalnych warunkach, trasa powrotna prędkość średnia zbliżona, podobny ruch etc. Porównywałem z dieslem zatankowanym w miejskim przedsiębiorstwie komunikacyjnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypomnę że spalanie, praca silnika cichsza , więcej mocy itp to odczucia subiektywne, nie o to mi chodzi.

 

pytanie 1) jak to w końcu jest cały Vpower GTL jest importowany czy tylko dodatek GTL

 

w moim miasteczku niestety mam tylko wybór pomiędzy Orlenem i Shell'em także skromnie, cena Vpowera zniechęca bo robię tyle samo km co na zwykłym ON, nastawiam się na Vervę raczej ew zwykły diesel plus jakiś uszlachetniacz - może ktoś testował Liqui Moly do diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jednoznacznej, pewnej informacji na ten temat "tu" nie otrzymasz. Z ciekawości przeglądałem wątki o paliwach premium. Teorii jest mnóstwo, które są prawdziwe? tego nie wie nikt. Jedni twierdzą że shell v-power jest wieziony z Niemiec, inni że to tylko dolewka w rafinerii, jeszcze inni, że dolewka jest z wiaderka do cysterny, a zwolennicy teorii spiskowych twierdzą że to dokładnie to samo paliwo co zwykły diesel na tej samej stacji :roll: Zwykły kierowca prawdy sie nie dowie. Ja tankuję średnio raz na miesiąc, więc z czystej ciekawości mogę sobie zalewać na różnych stacjach paliwa premium bo w skali miesiąca jest to ok 25zł różnicy.

 

"pytanie 1) jak to w końcu jest cały Vpower GTL jest importowany czy tylko dodatek GTL" diesla mam od niedawna, natomiast autami benzynowymi zjeździłem całą Europę i nigdy nie odczułem wyższości bądź niższości zagranicznego paliwa nad tym oferowanym w Polsce.

 

W kwestii uszlachetniaczy trzymam się instrukcji mojego auta: "Niedpouszczalne są dodatki do oleju napędowego, bowiem mogą one powodować uszkodzenia silnika"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.