Skocz do zawartości

Masa kłopotów, grzanie , miganie itp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jestem nowym posiadaczem pięknej e30 turing i jako że zawsze miałem kupe "szczęścia" po 2 tygodniach zaczeły się kłopoty.

dlatego proszę o rady co z tym zrobić, a dzieje się:

1. silnik się przegrzewa (wymieniłem: pompe wody, termostat , wiskoze) i jedyna zmiana to że nie dochodzi do czerwonego pola tylko na przed ostatnią kreske i czasem spada czasem odrobinke rośnie

2. miga mi na niskich obrotach podświetlenie deski rozdzielczej plus gratisowo lampy do tego

3. na niskich obrotach i posczas ruszania się krztusi (podejżewam układ zapłonowy)

 

macie może jakieś rady?

 

i jeszcze jedno, nie działają halogeny z przodu, może być poprostu urwany kabel czy raczej to coś grubszego?

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano

Tak na pierwszy rzut oka na post:

ad.1

- zapowietrzony układ chłodzenia

- walnięty wskaźnik temperatury lub czujnik temperatury

ad.2

- regulator napięcia tak jak napisał szanowny kolega mattiss

- alternator może już nie domagać

- nie wszędzie trzyma masę

ad3.

- kopułka, palec rozdzielacza i kable WN (w ciemnym miejscu wyłącz światła, otwórz maskę i przy działającym silniku zobacz czy nie masz czasem "Gwiezdnych Wojen" od kabli WN - wyładowania elektryczne na kablach)

- czujnik położenia przepustnicy

- szczelność układu dolotowego

 

:search: na każdy z tych tematów znajdziesz na bmw-klub całą masę materiałów.

 

Powodzenia

 

P.S.

Pamiętaj ze Twoje auto ma 18 lat :)

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

1:układ odpowietrzałem, pozatym robili to w warsztacie robiąc visco itp. czujnik i wskaźnik niestety są ok.

2:dziękuje za rady, będe się bawił i przeglądał.

3: gwiezdne wojny... ja bym to nazwał atakiem na gwiazde śmierci :P (właśnie sprawdzałem)

 

dziękuje za rady:)

 

i jeszcze pytanie... kopułka +palec firmy "bremi" jakie zdanie na ten temat?

i jakie żarówki (h1, h4) do soczewek? bo chciałbym z rana pojechać kupić i dopiero potem rozmontowywać.

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bremi? Dobra firma ale sporo pakuje. Zależy jak trafisz. Jak zamówiłem przewody WN to dla mnie doszły że znaczkami BMW. A pół roku później zamawialem dla klienta to na nich nic nie bylo, żadnych znaków (nawet nie było miejsc po znaczkach bmw).Wiec jak dla mnie raczej loteria.
Opublikowano

Heh.

Nie wiedziałem ze Bremi to jest tylko pakowacz :duh:

Czytałem ze ludzie byli zadowoleni z tych produktów. Ja osobiście NGK kupowałem zawsze.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie tylko pakowacz, bo produkują też. Ale tak ze 30-40procent to jest pakowane innych firm. Zresztą to nie dziwi bo taniej jest w 5 firm coś wytworzyć niż każdej osobno. A tak jedna produkuje a 5 sprzedaje. Tak samo jest z SKF-em, który większość łożysk do swoich rolek bierze z grupy LUK/INA/FAG. Ile razy zdarza mi się że jak zamówię sprzęgło SACHS a jest w środku Luk, lub na odwrót. Liczą się koszty. Tylko różnica w cenie. Jest już mało neizależnych firm. NGK, RTS Lemfrorder (chodz oni sprzedają swoje towaru innym firmom.)
Opublikowano
Witajcie Ponownie. mam dziwny problem... podczas pracy silnika (podczas ruszania się nasila) jest taki metaliczny zgrzyt... jakby metal tarł o metal... gdy silnik się nagrzewa zmiejsza się czasem nawet bardzo ale nadal jest... jakiś miesiąc temu zaobserwowałem to tylko podczas ruszania ale znikło... a teraz pojawiło się ciągle... co to może być? (jeśli oznacza to agonie połowy samochodu nie piszcie szczegółów tylko "strzel sobie w łeb albo do wisły z nim" :P )

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano
zbyt mało obrazowo określiłeś swój problem... tak to można powiedzieć że może skrzynia może podpora może dyferencjał... spróbuj określić skąd to zgrzytanie dochodzi...
Opublikowano

z dołu, za silnikiem... tak jakby z okolic skrzyni... ale wczoraj zauważyłem że tłumik który się tam znajduje jest w drzazgach więc może coś od niego... (chociaż chyba mało prawdopodobne)

 

co ustaliłem:

na niskich obrotach na luzie zgrzyta sobie równo cały czas tak samo, podczas ruszania się nasila ale na wyższych obrotoch (około 2,5tys) się zmniejsza i znika, tak jak pisałem zgrzyt dobiega z dołu, za silnikiem. Jest to czysto metaliczni dzwięk, jakby dwie blachy o siebie tarły... Help me!

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano

jeżeli masz wszystko tak jak fabryka złożyła to wydech może nieść rezonans na skrzynie bo jak mnie pamięć nie myli po skrzynią jest dokręcany taki " hokej" a do niego na obejmie rura wydechu

napisz jeszcze czy na luzie jak naciśniesz sprzęgło to czy zgrzytanie cichnie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jesteś wstanie wrzucić jakiś filmik z tego zgrzytania. Może gdzież na układzie zmiany biegów jest jakiś luz. Lub ewentualnie może chałasować obejma która trzyma rurę do skrzyni.
Opublikowano
Kurcze z tym kanałem ciężko będzie... jutro zrobie filmik i wstawie... może coś się wyjaśni

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano
Mam takie pytanko... co się mogło stać: mam leciutko nie szczelną chłodnice i od czasu do czasu musze 100-200ml borygo dolać... więc dolewając zapomniałem zakręcić nakrętki i pojechałem... oczywiście zaczął się grzać nadmiernie i para z chłodnicy... i... dolałem co uciekło silnik ostygł, po paru godzinach ruszyłem i momentalnie się zagrzał i po 500m praktycznie na czerwone pole... co mogło się zepsuć i jak ew. to naprawić w domowy sposób...

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
odpowietrzałęm dzisiaj, temperatura nie skoczyła tylko powoli urosła troche, ale obawiam się że termostat poszedł... a to mnie bardzo zdenerwuje bo miesiąc temu był zmieniany.. razem z pompą i visco... dziękuje bardzo za rade. kurcze... skończy się na tym że będe musiał się na jakieś 3-4m pożegnać z e30 bo wpadłem w kłopoty finansowe i nie stać mnie będzie na naprawe jak co... :(

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano
podobno mógł się zamknąć termostat, jak go otworzyć o ile to możliwe? słyszałem że da się ale osoba powiedziała że nie wie jak to w BMW wygląda

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
otworzyć?? Trzeba odkręcić króciec terosmatatu i go wymienić lub co gorsze wyrzucić (wtedy silnik nigdy Ci sie nie zagrzeje i bedzie palić w ciul). aLE TEMP.Dochodzi do czerwonego pola??
Opublikowano
wiesz, teraz nie sprawdzałem ale było tak że po bardzo krótkiej chwili dochodziło do czerwonego, odpowietrzyłem układ i duuuużo wolniej rośnie ale i tak za szybko i przekracza połowe(nie zdąrzył dalej bo krótka trasa była) i nie ma grzania więc chyba tylko to może być przyczyną... gadałem z mechanikiem i powiedział że mogły się zatkać przewody lub co bardziej prawdopodobne (bo nie grzeje) mogła się na stałe nagrzewnica zamknąć i dlatego sie grzeje...

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.