Skocz do zawartości

316 compact - jak wykrecic plastiki w koło kierownicy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chodzi o to że szukam zwarcia w kierunkowskazach prawych i chciałem wykręcić przełączniki kierunkowskazów żeby tam poszukać zwarcia bo w kablach nie widziałem ani w bezpiecznikach. Wiem że dwie śrubki są z od tylu kierownicy ale nie wiem jakie czy na plaski śrubokręt czy gwiazda czy krzyżak. Bo wkładałem rożne oprócz gwiazdy bo nie mam i nie moglem odkręcić.

A jeśli chodzi o plastiki za kierownica to jedna śrubka jest u ogry i jedna u dołu. Odkręciłem je a plastików i tak nie dało sie wyjąć (coś blokuje) wiec dlatego chciałem sie dobrać do kierownicy ale tak jak wyżej napisałem nie wiem jakie są śrubki te od tylu kierownicy.

I pytanie czy sa jeszcze jakieś śrubki ukryte czy zaczepy itd ?

 

Przerąbane z tym zwarciem za chiny ni mogę je znaleźć :(

Opublikowano
Napisz coś więcej jakie objawy tego zwarcia, kiedy pali te bezpieczniki.Żeby się dostać do manetki od kierunkowskazów,trzeba zdjąć kierownicę.Te dwie śruby ,o których piszesz,trzymają poduchę.Przed zdemontowaniem, odłącz akumulator.Śruby to torxy( takie ampule w kształcie gwiazdki).Po odkręceniu delikatnie zdejmij poduszkę( odepnij dwa kable).Teraz odkręć kierownicę(przypadkowo pasuje klucz do kół :D ), odkręcisz nakrętkę ,zdejmij kierownicę.Przy zdejmowaniu kiery zwróć uwagę że trzeba odłączyć takie dwie kostki pod kierownicą.Teraz plastiki, każdy jest na jedną śrubę, górny -śruba na godzinę 12, dolny -koło stacyjki.Plastiki wychodzą w górę i w dół.Nie ma innych śrub, trzymają się na zatrzaskach.Teraz masz przełączniki na wierzchu ,cały ten mechanizm trzyma się na zatrzaskach u góry i na śrubie u dołu( taka sama jak plastiki ).Jak wyjmiesz cały moduł, masz jeszcze możliwość wyjęcia poszczególnych kostek (lewej od kierunków,prawej od wycieraczek) siedzą na wcisk i zatrzask.Powodzenia.
Opublikowano

dzięki za info :)

A jeśli chodzi o żarówki to wszystkie wyciągnąłem i nawet przekaźnik wyciągnąłem a zwarcie było dalej. Podejrzewam że zwarcie jest gdzieś na kablach i zanim rozkręcę kierownice to pierw przepatrzę kable przez całe auto :)

 

objawy mam takie że na wszystkich lewych i prawych kierunkach jest masa w dwóch kablach a powinno byc "+" i "-" o dziwo w takiej sytuacji lewe kierunki działają a prawe nie.

Opublikowano
Ja wajchę od wycieraczek zmieniałem normalnie bez zdejmowania kierownicy także od kierunków powinno się dać tak samo wyjąć (nie jestem pewien). Plastiki Ci nie chcą zejść bo te śrubki które wykręciłeś wkręcają się coś w stylu kołków rozporowych i musisz je wyjąć albo wyjdą jak pociągniesz plastik silniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.