Skocz do zawartości

318i Falują obroty.Lokalizacja krokowca.Benzyna w filtr. pow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam bmw e36 1.8 i M40. Falują mi obroty jak wrzuce na luz. Poczytałem troche i wiem że mam :

 

1. Wyczyścić silnik krokowy, ktoś może mi pokazać na zdjęciu gdzie on jest i jak się go mniej więcej wyjmuje?

 

2. Wyczyscić przepustnice, i pytanie gdzie ona jest. Myślę że jak jest ten kanał dolotowy jak się kończy i wchodzi do silnika to chyba tam. Ale jak go wyczyścić ?

 

3. Wyczyścić przepływomierz. Czy można go tak zdjąć i jakoś rozpołowić, otworzyć?

 

 

EDIT. I jeszcze gdzie jest sonda lambda

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano

krokowiec jest pod kolektorem,obok bagnetu od oleju i za alternatorem,lecz nieco wyżej od niego.Idzie tam przewód gumowy oraz jedna kostka

Co do przepustnicy jest ona zamontowana na końcu rury dolotowej i przykręcona do kolektora dolotowego,możesz wyczyścić lecz w M40 nie ma tam elektroniki więc to raczej nie to.

Co do przepływomierza to możesz go rozkręcić ale uważnie żeby nie uszkodzić i najlepiej wymyć w myjce ultradzwiękowej,ewentualne izopropanol i pędzelek.

Sonda lambda jest za kolektorem wylotowym,ale przed katalizatorem.Idąc po wydechu trafisz na niego.Jest wkręcony nieco z boku i ma 4 przewody.

Ogólnie to sprawdz wszystkie przewody gumowe czy nie są popęknane itd

Opublikowano

Witam

 

Podstawowe informacje! Proszę po raz kolejny zwrócić się do wyszukiwarki, bo do tej pory dobrze Ci szło :cool2:

Krokowiec masz jak na dłoni, a lambdę będziesz widział za kolektorem wydechowym wkręconą w rurę wydechową. Kabelek od niej leci w górę ściany grodziowej do wiązki.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Ok dzięki wam za rady:) Jutro zajmę się tym, przy świetle dziennym:) Pojade jutro podpiąć samochód pod komputer. Tylko mam mieszane uczucia bo jak czytam niektóre posty dotyczące komputera, to niektórzy piszą że komputer może źle wykryć lub nie wykryć usterki. Jestem bardziej przekonany że to sonda lambda, ponieważ wyczytałem że jak jest coś z sondą to falują obroty, spalanie jest większe. A mi się spalanie powiększyło od niedawna. Kiedyś zatankowałem za 50 zł gazu i mogłem zrobić od 200 do 230 km, a teraz robie 140 km. Więc myślę że to sonda.

 

 

PS. Co to jest myjka ultra dźwiękowa? Może dla Was głupie pytanie ale kto puta nie błądzi:) A ten izopropanol gdzie mogę dostać? CPN, jakiś sklep samochodowy?

Opublikowano

myjka ultradzwiękowa to urządzenie do czyszczenia elektroniki z brudu,po zalaniu itp.Działa to tak że do np izopropanolu w myjce wrzucasz część a ta powoduje iż ciesz wibruje z dużą predkością co umożliwia dokładne i szybkie usunięcie zanieczyszczeń.

Izopropanol dostaniesz w każdym sklepie z elektroniką z tym że tam występuje pod nazwą kontakt ale to jedno i to samo

Opublikowano
Witam, już wiem chyba co się stało. W filtrze paliwa mam benzyne. Przeczytałem coś że to mogą być uszkodzone membrany ciśnienia paliwa. Co to jest?
Opublikowano

Witam, dziś patrzę a tu benzyna pojawiła się w rurze od przepływomierza do przepustnicy, auto nie chce mi odpalić a jak się uda już odpalić ( ok 5% szansy) to strasznie falują obroty i jakby jeden gar przestał chodzić.

No dobra wsysa mi tą benzyne do filtra, ale jak odpalam na gazie to też ta benzyna płynie a raczej nie powinna.

 

Tu macie rysunek silnika i opisy:

 

http://img841.imageshack.us/img841/6343/silnikl.jpg

 

 

1. Tym wężem gumowym płynie mi benzyna. Nie wiem dokąd ten wąż prowadzi ale chyba do komory silnika. I jak się nie mylę to tym wężem powinno leciec powietrze.

 

2. To jest regulator ciśnienia paliwa. I to chyba z jego winy benzyna zasysana jest do filtra. Kupuje go dziś na allegro. Czy robił z tym ktoś, czy zamontowanie tego jest szczególnie trudne?

 

3. W tym urządzeniu miałem dużo benzyny ale wylałem ją.

 

4. Przez tą gumową rurę do przepływomierza dopływa benzyna, rzadko kiedy skapie na wkładkę ponieważ dużo jej leci do węża numer 1.

 

5. Z tamtąd wypływa benzyna jak wcisne gaz, nawet na wyłączonym silniku przez tą zaślepke.

 

 

I tu mam pytanie czy po wymianie regulatora ciśnienia paliwa wszystko wróci do normy i auto odpali. Ten regulator kosztuje grosze:) I tylko nie wiem co mi ta benzyna zalała, ale ona wietrzeje to po jakimś czasie powinno być sucho.

 

EDIT. Jak się nazywa ten wąż nr 1 bo chce go kupić nowego bo jest dziurawy

Opublikowano

Witam

Kiedys sam przerabialem ten problem i pisałem o tym na forum wiec zapraszam do lektury:

viewtopic.php?f=68&t=63706

Na 1000000% jak zdejmiesz wezyk nr 2 na twoim foto z regulatora nie powinna leciec benzyna. Na poczatek zaslep ten wezyk i zobaczysz czy jest poprawa, a dokladnie o wszystkim przeczytasz w poscie z linka.

Pozdro i daj znac jak ci poszlo :D :D :D

Opublikowano

Dzięki za opowiedź i podanie linka. Jedno mnie tylko zadziwiło niby posty pisałeś 3 lata temu, ale czy naprawdę dałeś za ten regulator 300 zł?? Bo ja na allegro widze że są od 40 zł do chyba 150 zł. Chyba zamówie ten Bosha, ten pierwszy:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=bmw+e36+++regulator+ci%C5%9Bnienia+paliwa&from_showcat=1&category=0&from_showcat=1&sg=0

 

Co o tym, myślisz?

 

A i ostatnie pytanko, czy ten regulator w domowych warunkach da się wymienić?

 

 

Jeszcze raz wielkie dzięki zalinka:

Opublikowano

Siema.

Tak na serio dałem za to maleństwo 300zł. Kupowałem nowy regulator firmy BOSCH. Wierz mi ze wtedy jak szukałem tego cuda allegro nic nie oferowało. Dzisiaj jak widac tez nie ma tego zbyt wiele i do tego dochodzi problem na co sie trafi. Ja swoj stary regulator tez moglbym wystawic na allegro i wcisnac kit ze sprawny, ale nie o to chodzi. Dlatego wtedy zdecydowalem sie na nowy z gwarancja producenta i do dzisiaj mam swiety spokój.

:mrgreen: No ale decyzja nalezy do ciebie.

Co do samej wymiany jest banalnie prosta. Sciągasz wezyk gumowy i odkrecasz ta opaske ktora trzyma regulator z listwa wtryskowa, nastepnie poprostu go wyciagasz mozesz napotkac lekki opór ale wkoncu wyjdzie, montujesz "nowy" regulator skrecasz wszystko do kupy i cieszysz sie bezproblemowym odpalaniem samochodu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gdybys mial jeszcze jakies watpliwosci wal smialo

Pozdro :norty:

Opublikowano

Dzięki roosvelt za linka i za rady.

 

 

Jeszcze tylko jak ktoś może odpowiedzieć na jedno pytanie :

 

Jak nazywa się ten gumowy wąż co oznaczyłem go na obrazku jedynką (1) ? Bo chcę go kupić nowego bo jest dziurawy a nigdzie nie moge znaleźć go bo nie wiem jak się nazywa. I to przez niego mi chyba obroty falują.

Opublikowano
No i na allegro nie ma takiej części i nie mam pojęcia gdzie to kupić. To jest to o co mi chodziło, tylko u mnie jeszcze dodatkowo z boku tego węża jest wejście na inny taki mały z takim jakby bolcem. Czy te węże pasują z każdego bmw czy trzeba jakis specjalny do m40. Sory że tak męczę ale jutro mam niepowtarzalną okazję pożyczyć auto od kumpla i jedyny dzień na załatwienie tych części, a sklepy które chcę odwiedzić są od siebie oddalone o 30 km.
Opublikowano

Tez szukałem po allegro i nic. I dokladnie tak jak piszesz tam dochodzi jeszcze jden przewod z plastikowym "bolcem". Moim zdaniem odma bedzie ta sama w silniku 1.6 1.8 M40. Jej numer katalogowy to 11151734827.

Gdzies wyczytałem ze w serwisie BMW koszt jest ok 30zł wiec moze zadzwon do najblizszego servisu BMW i zapytaj, do tego dojdzie koszt wysyłki i problem z glowy. Sam szukałem w roznych sklepach i faktycznie ciezko to znalezc. Serwis nie zawsze oznacza drogo wiec zapytaj.

Pozdro

Opublikowano

Połączyłem Twoje tematy. Założyłeś nowy kontynuując dalszą diagnozę problemu! Trzeba było dopisać w tytule pierwszego tematu tak jak ja to zrobiłem! Po co zakładać nowy temat w takiej sytuacji??

Dostajesz ostrzeżenie. Dodam, że pomimo zwrócenia uwagi Twój nowy temat znów miał zły tytuł!!!

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Dobra porobiłem sam z autem, kupiłem węże do dolotu, także nie ma lewego powietrza, wymieniłem regulator paliwa. Pojechałem wczoraj do mechanika, podpiąć auto pod komputer. Ku mojemu zachwytowi komputer pokazał 0 błędów.

 

No i mam taki problem. Obstawiam pompke paliwa, bo to jakiś chińczyk. Odpalanie mojego auta na benzynie to sprawa losowa, raz odpali raz nie. Raz na Pb jeździ idealnie, raz są wystrzały z filtra(wkładka zmieniona dziś) i muli przy ostrym wciśnięciu pedału gazu. Tak jak mówiłem obstawiam tą pompkę, może daje małe ciśnienie, nie umię tego ciśnienia ocenić. Jak odpalam auto i mam wyjęte przewody paliwowe od pompki to ciśnienie paliwa nie chce go wyczucić poza tylne siedzenie, kiedyś mi się zdaje że obsikało mi kierownice.

 

Przekaźnik do pompki raczej jest sprawny, bo jakby coś było to by na kompie wykazało. Myślę że ta pompka jest słabo wydajna a jak mi auto nie chce odpalić to się zacina. Boję się wymienić jej na nowa bo orgyninalna dużo kosztuje, a jak się okaże że to nie pompka to się chyba załamie.

 

Filtr paliwa wymieniony dokładnie 14800 km temu, a powinno się wymieniać co 30 tyś więc filtr nie powinien być zapchany.

 

 

Mam jeszcze pytanie jaką pompkę polecacie do tego silnika e36 1.8 l rocznik: 1993 M40. Nie mam pojęcia jaką pompkę zamówić bo chyba do każdego rocznika sa inne.

Opublikowano
Witam, na gazie przydławia mi auto jak ruszam. TZn od 1 tyś do 2 tyś obrotów czuć takie szarpanie, powyżej 2 tyś. jest wszystko ok. Jak ruszam tak strasznie delikatnie dodając gazu to nie ale jak ruszam tak normalnie dociskając gaz, nie jakoś ostro to dławi. Co to może być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.