Skocz do zawartości

czujnik czy sterownik e39 525tds


jacekkot16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie. Pali m się kontrolka Abs. Czy za pomocą diagnozy komputerowej można stwierdzić na 100% czy jest to wina czujnika przy jednym z kół, czy może wina sterownika ABS.

Czy może mozna to stwierdzić w jakiś sposób samemu - czy tylko komputer.

I czy komputer daje pewność że nie wprowadzi w błąd podając awarię czujnika gdy faktycznie bedzie walnięty sterownik?

 

BMW 525tds, touring, 1996r

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak to jest z możliwością diagnozy komputerowej - zdaje się, że pokaże przyczynę nie działania systemu, ale w 99% siadają czujniki przy kołach. Po zimie sól, latem kurz. W wielu przypadkach wystarczy przeczyszczenie - od tego bym zaczął.
Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie różnie na ten temat słyszałem. Jedni piszą że pokaże prawidłowo czy to sterownik czy czujnik, ale inni piszą że może być inaczej, wręcz odwrotnie, albo nic nie pokaże.

Od dłuższego czasu nie działa mi abs+asc i nie miałem kiedy sie za to zabrać, musze jakoś z tym ruszyć do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie też wystąpiła ta usterka, myślałem, że to czujnik lewy tył ale na kompie (jakiś Lunch) wyszła usterka zaworów ASC, później już nie było komunikacji z ABS-em więc zdiagnozowali że to pompa, objawy miałem takie, że na początku zapalały się co jakiś czas i gasły kontrolki ABS oraz ASC, licznik padał, wspomaganie wariowało bo albo działało za lekko podczas jazdy albo za słabo na postoju - po kilku dniach kontrolki zapaliły się na stałe a licznik co jakiś czas powraca do życia, czasem czuję na pedale hamulca lekkie uderzenie i wtedy licznik ożywa ale kontrolki świecą nadal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza komputerowa będzie pewna na 99%, bo poza błędami można także odczytać prędkość każdego z kół "na żywo".

Jeśli to nie da całkowitej pewności, to zamieniamy czukniki stronami L/P i wtedy nie ma bata żeby nas komp oszukał.

A o co może chodzić ze świrującym wspomaganiem to nie mam pojęcia. Proponuję podłączenie jakimś normalnym sprzętem z dobrym oprogramowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza komputerowa będzie pewna na 99%, bo poza błędami można także odczytać prędkość każdego z kół "na żywo".

Jeśli to nie da całkowitej pewności, to zamieniamy czukniki stronami L/P i wtedy nie ma bata żeby nas komp oszukał.

A o co może chodzić ze świrującym wspomaganiem to nie mam pojęcia. Proponuję podłączenie jakimś normalnym sprzętem z dobrym oprogramowaniem.

Dokładnie jak kolega napisał, podłączyć pod kompa, jeżeli nie wskazuje prędkości to na pewno pokaże czujnik lewy tył. Zamień czujniki lewy z prawym, podłącz pod kompa i jeżeli pokaże prawy tył to czujnik do wymiany a jeżeli znowu pokaże lewy to padnięty sterownik. A wspomaganie będzie świrować jeżeli nie będzie miało sygnału prędkości z tylnego lewego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jako tako samo podłączenie pod kompa nie da 100% gwarancji, dopiero podłączenie do kompa i w tym czasi jazda samochodem powinna stwierdzić czy to czujnik czy sterownik?

Tak więc jeśli pokaże prędkości poszczególnych kół to sterownik?

A jeśli nie pokaże prędkości któregoś z kół to znaczy ze czujnik na tym kole juz sie skończył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie: ruszam i cały czas działa mi ABS (niezależnie od siły hamowania, nawierzchni, prędkości itd.), przekroczę bodaj 40 km/h i mam kontrolkę ABS i ASC i ABS nie działa (jazda jak bez ABS'u). W czwartek oddaję samochód na warsztat, w tedy będę mógł podać Wam więcej informacji.
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.