Skocz do zawartości

Pytanie o temperatury !! cieczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam nowy termostat wody, nowy czujnik temp wody, sprawne wisko

Szaleje betą i mam idealnie rowno na połowie a jade w korku w poznaniu

 

i mi sie wychla czasem na ok 3/4 czy to norma czy ten model tak ma?

Jutro dam nowe zegary i to juz koniec wymian bede tak smigac!

 

 

czekam na info jaką macie temperature w korku , moze w korku na wisko nie mam powiewu i sie słabo kreci nie wiem sam :twisted:

....::::::BMW-KLUB-POZNAŃ::::::.....


Robert (Rekin_Poznań)


Moje bmw ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14423

http://img26.imageshack.us/img26/7793/podpispict00171va.jpg

Opublikowano

Rekin ,ja ostatnio wymieniłem visco i od razu wiatrak tez ( visco MAHLE -400zł z rabatem ) wiatrak przywiozłem sobie z Freiburga - razem z nowymi klipsami( + gumki) do chłodnicy - 42 Euro , bo odkryłem ,ze zdecydowanie nie słychac jak dmucha. No i faktycznie - mozna je było na gorącym silniku reką zatrzymac, a przy dodawaniu gazu ani o jote nie przyspieszało- szrot ! Co do temperatury - mimo padniętego Visco na trasie temp w pionie , idealnie na środku, w korkach - np - Bukowska- kaponiera - o milimetr w prawo, czasem jakies półtorej. Z tego wynika ,ze nawet słabo kręcący się wiatrak cos tam chłodzi , bo jak zatrzymalismy wiatrak to wskazówka od razu sie zaczeła mocniej wychylac w prawo .. :worried: Tak czy siak juz wszystko gra.

pozdro

Opublikowano

Mam problem taki zakładałem 3 inne wiska dla prob i mam tak samo w korku dociaga do prawie 3/4

 

Termostat nowy

chłodnica cała gorąca

czujnik temp nowy

zostają zegary

 

Zaznacze ze jak na max ogrzewaniu jade to jest ok

 

 

Pozdro FRANK wlec tym cackiem na zlot :) :norty:

....::::::BMW-KLUB-POZNAŃ::::::.....


Robert (Rekin_Poznań)


Moje bmw ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14423

http://img26.imageshack.us/img26/7793/podpispict00171va.jpg

Opublikowano

zegary raczej nie...przy tych wszystkich rozmowach o temperaturze , nalezy zwrócić uwage na to co jest napisane w instrukcji ( w moim przypadku E32) -

 

w tłumaczeniu - " między polami niebieskim a czerwonym- normalna temperatura pracy silnika. Wskaźnik powinien przy wyższej temperaturze zewnętrznej lub większym obciążeniu pracy silnika wychylać się w kierunku czerwonego pola."

 

Także nie przesadzajmy z tym pionem :wink:

 

pozdro

Opublikowano

To moze mam wszystko ok a sie nie potrzebnie zamartwiam gównem kto wie.Wymienie sobie zegary bo mam na stanie :P pompa wody tez jest ok

Wiec być moze ze w korku moze sie wychylic poza połowe .

Pozatym badałem temp wody i wcale nie było duzo ehhh sam juz nie wiem

 

Na prostej dzis 6.5 tys obr. na kazdym biegu :P i temp na połowie sadze ze by mi płyn wywaliło jak by było spiepszone coś

....::::::BMW-KLUB-POZNAŃ::::::.....


Robert (Rekin_Poznań)


Moje bmw ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14423

http://img26.imageshack.us/img26/7793/podpispict00171va.jpg

Opublikowano

W poprzednim poście Ty mi w tym ja Tobie.

 

Miałem kiedys ten modelik co Ty i miałem podobny objaw okazało się że to uszczelka pod głowicą i dostawalo sie lewe powietrze. Zobacz czy jak jest wilgotna pora dnia czy mocno paruje z wydechu (oczywiscie na benzynie bo na gazie czesto paruje).

Druga sprawa sprawdź czy nie ubywa Ci plynu z chlodnicy.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Wiec być moze ze w korku moze sie wychylic poza połowe .

P

 

jasne,ze moze . I nie zawsze oznacza to jakąs awarię :wink:

 

Co do zlotu - raczej bede juz w tym czasie w "dojczlandzie" ,ale gdyby jakimś sposobem nie , to na pewno przyjade.

 

Pozdro Rekin i faktycznie sprawdz ,czy Ci nie ubywa tego płynu ale raczej nie , bo pewnie byś o tym napisał :wink: :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do instrukcji to racja, tak pisze. Jednak w praktyce to jeszcze nie widziałem BMW, któremu temperatura nie stoi w miejscu bez względu na warunki (zima, lato, korek, trasa). Nie biorę pod uwagę skrajności typu palenie gumy. Jeżeli w przypadku normalnego użytkowania się tak wyhyla, to zawsze jest coś nie tak (przeważnie termostat, potem wisko, a potem kończąca się pompa).
Kai
Opublikowano

Wiec tak po pierwsze znam dobrze objawy uszkodzonej uszczelki ;

 

-olej spieniony ma jasny kolor

-brak mocy!!

-brak wkrecania sie na obroty

-smrod ze spalin przez palący sie płyn itp

-znaczne ubywanie płynu

 

Mi chodzi jak marzenie wkreca sie odrazu :P heh dochodze do 6,5 tys nie wiem czy nie mam odciecia a jesli mam to kiedy:)

 

 

Po drugie wypluć mi te słowa o uszczelce!!!!!! :evil:

 

 

 

 

Ale co mnie zastanawia , jak sądzicie czy naciag paska od wiska ma wpływ na szybkosc jego obrotow?

Tzn luźny pasek wolniej kreci wisko, ja mam troszke za luźny musze naciagnać :8)

....::::::BMW-KLUB-POZNAŃ::::::.....


Robert (Rekin_Poznań)


Moje bmw ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14423

http://img26.imageshack.us/img26/7793/podpispict00171va.jpg

Opublikowano
Zwróć uwagę, czy przy takiej temperaturze silnika czuć mocno pęd powietrza wytwarzane przez wentylator i jeżeli nie to czy jesteś w stanie ręką zatrzymać wentylator. Tylko uwarzaj proszę, bo jeśli wentylator będzie kręcił mocno to palce wyrwie. Dodaj sobie najpierw lekko gazu, by sprawdzić jego wzrost obrotów lub zgaś silnik obserwując jak długo jeszcze wentylator będzie się kręcił.
Opublikowano

Miałem luźny pasek , własnie go naciagnełem i juz po zapaleniu reką nie jest tak łatwo zatrzymać ! na zimnym! a na goracym przed tem było lzej

 

Być moze ze sobie sam zrobiłem wczoraj robote nie potrzebną i kupiłem i zmieniłem termostat i czujnik temp wody,ale to nie duzy wydatek termostat 40zł czujnik 26zł

Na zime nowy termostacik to jak znalazł :lol:

 

Pojade wieczorem to zaobserwuje temp i sie wyjasni.

 

 

Robertbmw jak myslisz czy luźny pasek ma wpływ duzy na predkosc

obrotow wiatraka? :8)

....::::::BMW-KLUB-POZNAŃ::::::.....


Robert (Rekin_Poznań)


Moje bmw ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14423

http://img26.imageshack.us/img26/7793/podpispict00171va.jpg

Opublikowano

tak ,ale powinien piszczec jak diabli, gdyby był az tak luzny ... :roll:

co do wychylania - w 730i E32 zawsze mi sie ciut wychylało w korkach latem a wszystko było sprawne ( visco, termostat, paski, czujniki ...) :roll:

Opublikowano

Zawsze powodem wychylania się wskazówki temperatury w korkach lub na czerwonym świetle jest niewydolność wiska. Zanik pędu wiatru w wyniku zatrzymania się i spadek obrotów silnika sprawia że chłodnica nie jest schładzana. Prawidłowa praca wiska polega na zwiększeniu obrotów wentylatora ze spadkiem obrotów silnika, a dodanie gazu sprawia że obroty wentylatora na chwilę wzrosną aż zachuczy i ponownie obroty wentylatora zaczną spadać - auto zaczyna jechać

Takie jest zastosowanie sprzęgła wiskozowego, że na postoju schładza, a w czasie jazdy powinno się wyłączyć, gdyż rolą schładzania zajmuje się pęd powietrza, więc praca wentylatora nie jest konieczna - po co obciążać silnik.

Niestety rzadko się zdarza taka praca wisk w samochodach, stąd problemy z silnikami - każdy uważa że jak huczy to wisko jest dobre.

Opublikowano

no tak ale trzeba tez wziasc pod uwage, ze gdy jedziemy na wysokich obrotach na np pierwszym biegu to chłodzenie pedem powietrza jest raczej mierne w porownaniu do wysokich obrotów na ostatnim biegu - stad visco powinno wg mnie reagowac bardziej na temperature niz obroty silnika.

 

A co do kwestionowania instrukcji BMW - jasne, kazdy moze podwazac do woli to co jest tam napisane ( temat poruszany byl juz kiedys odnosnie "wieczystego " zalania olejem automatu 5hp 30 ) ,ale z reguły chłopcy z Monachium wiedzą co piszą...I jesli instrukcja dopuszcza taką mozliwosc , to znaczy ,ze cos w tym jest. Logiczne ,ze jak jedziemy 160 km/h w temp zewnetrznej -15 'C to jest roznica znaczaca do jazdy 3 km/h w temp zew + 40 'C ... temp musi byc ciut wyższa :wink:

Opublikowano
Nie pisałem o tym, że podczas jazdy wisko nie powinno się załączać, oczywiście załącza się, gdyż temperatura z chłodnicy na nie w czasie jazdy też wpływa. Pisałem przede wszystkim o zwiększeniu mocy wentylatora ze spadkiem obrotów silnika na bieg jałowy, co jest podstawą w pracy każdego wiska a niestety tak nie jest i nikt tego nie pilnuje. Jest to ważne by auto w korkach się nie grzało
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do wiska to racja, a instrukcji nie kwestionuję, broń boże :) Instrukcja jest dla mnie jak biblia i koniec. Natomiast z praktyki wiem, że mimo, iż w instrukcji pisze, że temperatura może się wahać od niebieskiego do czerwonego, to w praktyce przy sprawnym układzie chłodzenia nie ma prawa się tak dziać, wskazówka stoi, jak przyklejona :) Jeżeli komuś zaczyna się wskazówka chwiać, to tylko sygnał, że dobrze by było zajrzeć przy okazji pod maskę w układ chcłodzenia, puki nie jest za późno.
Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.