Skocz do zawartości

Stukanie po wymienie kół na zimowe.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kupiłem używane felgi (oryginały BMW) oraz nowe opony vredestein 225/55/16.

Pojechałem na wyważenie i Pan, który wyważał opony powiedział, że felgi są w dobrym stanie. Gorzej było z oponami. Bardzo ciężko było je wyważyć jednak udało się.

Przed wymianą kół miałem runflaty na felgach 17 calowych. Miałem lekkie bicie raczej na przodzie ale mocno nie odczuwalne. Myślałem, że to przez zużycie opon.

Po wymienie kół okazało się, że jest jeszcze gorzej. Jadę prosto i słychać stukanie.

Im szybciej, tym częstotliwość stukania nasila się.

 

Z tyłu na początku zaciski ocierały o odważniki i zerwały nawet ich kilka, to Pan od kół nabił je miedzy felgę i oponę i poważnie je wyważył.

 

Im szybciej, tym częstotliwość stukania nasila się. Co dziwne, gdy delikatnie skręcę kierownicą w lewo stukanie nasila się, gdy skręcę delikatnie w prawo, to stukanie jakby ustaje.

Byłem na 3 stacjach diagnostycznych. Nie ma nigdzie luzów. Za to do wymiany są gumy drążka stabilizatora, oraz piasta lewego koła (nie ma luzów, tylko szumi, gdy kręci się kołem. Czy piasta może powodować to stukanie? Raczej powinna powodować coś w stylu szumienia... Czy mogą to być gumy drążka stabilizatora.

Podczas jazdy nie znosi w żądną ze stron, gdy puszcze kierownicę też nie.

 

Co może być przyczyną stukania, a tym bardziej tego, że nasila się ono przy skierowaniu kierownicy w lewo, a wycisza się przy skręcie w prawo.

Opublikowano
Jak używane felgi mogą być idealne, a nowe opony powodować bicie? Trochę dziwne. Poza tym stuki to może być tylko luz w zawieszeniu. A szum to właśnie piasta, a dokładnie łożysko w piaście.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

w poprzednim aucie miałem nowe felgi Buddy Club P1 Racing (nie jakaś chińszczyzna) i nowe opony Falken. przy wyważaniu okazało się, że trzy koła udało się wyważyć z minimalną ilością odważników, natomiast na jedno koło trzeba było nakleić całkiem spory pasek odważników i była to wina właśnie opony (tak stwierdził wulkanizator) mimo tego, że była nowa.

ja spróbowałbym założyć jakiś inne koła na przód i jeśli problem będzie występował, szukać przyczyn w zawieszeniu, nie wiem jaki to typ stukania ale być może to przegub.

http://img396.imageshack.us/img396/9259/19415hz1.gif

http://img201.imageshack.us/img201/9973/dsc00909zuy.jpg

Opublikowano
Przy autach tylnonapędowych małe jest prawdopodobieństwo uszkodzenia przegubu. Jeśli oczywiście o tym samym przegubie mówimy :) Zresztą to byłby bardzo charakterystyczny dźwięk.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
w poprzednim aucie miałem nowe felgi Buddy Club P1 Racing (nie jakaś chińszczyzna) i nowe opony Falken. przy wyważaniu okazało się, że trzy koła udało się wyważyć z minimalną ilością odważników, natomiast na jedno koło trzeba było nakleić całkiem spory pasek odważników i była to wina właśnie opony (tak stwierdził wulkanizator) mimo tego, że była nowa.

 

Jest to mozliwe przy nawet nowej oponie mialem podobnie. Oznacza to ze opona podczas nakladania zle sie ulozyla i trzeba ja zdjac z felgi posmarowac dobrze ranty (felgi i opony) i zalozyc ponownie.

Opublikowano

Problem ze stukaniem rozwiązany. Po wymianie piasty w lewym kole i gum drążka stabilizatora nastała cisza w zawieszeniu i nic nie stuka :)

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.