Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przy okazji szukania czemu auto jest mułowate wyczyściłem intercooler, może komuś się przyda.

 

Zdejmujemy prawe przednie koło.

 

Demontujemy nadkole przymocowane kilkunastoma wkrętami z podkładkami, klucz nasadkowy 8

 

Po demontażu nadkola widok jest taki

 

http://i51.tinypic.com/21ad3jp.jpg

 

Odkręcamy mocowanie zderzaka przedniego nasadka 10. Dwie śruby zaznaczone na zdjęciu powyżej (łatwiejszy dostęp przy dalszej pracy)

 

Po zdjęciu mocowania zderzaka można go odgiąć i odkręcić jedną z trzech śrub mocujących intercooler oraz odczepić jedną upierdliwą spinkę :)

 

http://i51.tinypic.com/2mm6642.jpg

 

Następnie przechodzimy pod maskę i odpinamy dolot powietrza od filtra, ja odpiłem w zaznaczonych miejscach

 

http://i54.tinypic.com/2n9b8gk.jpg

 

Teraz demontujemy kolejną rurę (łączenie intercoolera z zaworem EGR i kolektorem ssącym), luzując metalowe opaski

 

http://i51.tinypic.com/2qltjcn.jpg

 

Po wyjęciu wszystkich rur wygląda tak jak na zdjęciu poniżej. W miejscach zaznaczenia wyciągamy 3 plastikowe spinki

 

http://i56.tinypic.com/ornke8.jpg

 

wyglądają tak

 

http://i53.tinypic.com/20h5100.jpg

 

Po odczepieniu spinek i wyjęciu osłony która była nimi przymocowana mamy dostęp do drugiej śruby mocującej intercooler

 

http://i55.tinypic.com/cnk0g.jpg

 

Przechodzimy z powrotem do prawego przedniego koła.

 

W miejscu zaznaczenia (okrąg po środku obrazka ) znajduje się trzecia śruba mocująca intercooler. Gdy ją odkręcimy możemy całość opuścić w dół i ukaże się nam jeszcze jedna rura tym razem od turbiny, przy której trzeba poluzować metalową opaskę. W celu ułatwienia sobie pracy przy podpinaniu rury idącej z turbiny, można odkręcić osłonę w miejscu zaznaczenia po lewej stronie obrazka i nagiąć ją pod intercoolet tak aby było dojście do opaski. Na zdjęciu osłona jest już wygięta w ten sposób.

 

http://i51.tinypic.com/vsi2ox.jpg

 

Po wyjęciu można się przestraszyć bo intercooler wygląda strasznie

 

http://i51.tinypic.com/2ry2ihy.jpg

 

Nie dysponuje myjką ciśnieniową więc czyściłem go przez zamoczenie w wiaderku i zwyczajne odmoczenie. Potem szczotka i OGIEŃ :)

i tak kilka razy, aż wypłukał się cały bród i można było pod światło zobaczyć poprze prześwity co jest z drugiej strony intercoolera.

Natomiast co do środka, to czyściłem benzyną. Na początek wlałem trochę i wypłukałem ten najgorszy syf i tak kilka razy, aż wylewana benzyna przestaje przypominać kawę, a na konie zalałem cały intercooler benzuną, żeby zobaczyć czy przypadkiem nie jest dziurawy.

 

Po wyczyszczeniu wygląda tak

 

http://i56.tinypic.com/esu6uw.jpg

 

http://i55.tinypic.com/ofu2ys.jpg

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
witam ja mam troszke inny silnik bo 3.0 D w E-39 184 KM ale turbina załancza sie od ok 1600 obrotów wiec 2000 to zdecydowanie za poźno. Był temat zaworu EGR wiec poczytaj tam jest opisane co i jak. Ja dałem samochód o faceta który pare lat pracował w niemczech i zna sie na BMW doskonale i troszke przestroił mi parametry komputera ( nie mylić z chipem) i teraz samochód naprawde budzi respekt
Opublikowano

Albo ta regeneracja masz na owal się, albo masz nie wyregulowaną gruszkę :wink:

Dawno temu ta regeneracja była? Jak około 0,5 roku temu to stawiam na kierownice.

Opublikowano
To pewnie gruszka źle wyregulowana, Ale nadal stawiam, że kierownice zapieczone. Postaraj się jeździc dynamicznie cały czas, jak nie chwyciła sadza tego na amen to możliwe, że się jakoś rozrusza :idea:
Opublikowano
To pewnie gruszka źle wyregulowana, Ale nadal stawiam, że kierownice zapieczone. Postaraj się jeździc dynamicznie cały czas, jak nie chwyciła sadza tego na amen to możliwe, że się jakoś rozrusza :idea:

 

a możesz mnie nakierować gdzie te kierownice są może się do nich dostane jak będę miał chwilkę, to tak szczerze mówiąc to nie mam pojęcia co to jest.

Opublikowano

Tu w 9 poście od góry masz pokazane co masz zobaczyć, ta sztanga ma się lekko ruszać w te i z powrotem ręką. Jak będzie ciężko chodziła no to psikasz wd-40 czy innym specyfikiem. Jak to nic nie daję, no to czeka Cię wyciąganie turbiny i rozebranie tylnego korpusu turbiny i czyszczenie zmiennej geometri.

viewtopic.php?t=87373

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

przepraszam Ty masz 2,5 TDS wiec tu masz link do stronki gdzie znajdziesz swój model samochodu. To co wysłałem wcześniej jest od 3.0 D

http://www.realoem.com/bmw/select.do

wpisz 7 ostatnich cyfr z kodu VIN z dowodu i znajdzie Ci wszystko. Mimo to chyba nie obejdzie sie bez komputera.Jeszcze jedno. Filtry masz dobrej jakości? bo jak masz filtrona albo inną tanioche to wywal a w zwłaszcza filtr powietrza jest bardzo istotny

Opublikowano

U mnie to wygląda dokładnie tak

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTA1NDFfcA==.png

 

Zastanawia mnie wężyk numer 18 i 19 ponieważ miałem je zamienione miejscami tez na numerem 18 był na samej górze elektrozaworu . Zamieniłem je tak jak jest na schemacie ale żadnej różnicy :(

 

Zastanawia mnie coś jeszcze co to jest za część prawym dolnym rogu na rys. poniżej, do której idzie wężyk numer 5,bo to to coś chyba reguluje ciśnieniem.

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTgyX3A=.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.