Skocz do zawartości

540 - wypadanie zapłonu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam takie błędy:

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 09/15/10 19:52:12

ECU: DM528DS3

JobStatus: OKAY

Variant: DM528DS3

-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

18 Lambdasonde vor KAT Bank 2

Error frequency : 5

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 1440.00 /min

Motortemperatur 105.75 Gr C

Sondenspannung vor KAT 0.45 V

Fehler aufgetreten vor 6.20 h

Signal fehlerhaft

Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

-------------------------------------------------------------

10 Lambdasonde vor KAT

Error frequency : 5

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 1440.00 /min

Motortemperatur 105.75 Gr C

Sondenspannung vor KAT 0.43 V

Fehler aufgetreten vor 6.20 h

Signal fehlerhaft

Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

-------------------------------------------------------------

62 Aussetzererkennung Summenfehler

Error frequency : 1

Logistic counter: 13

Motordrehzahl 680.00 /min

Lastsignal 1.65 ms

Motortemperatur 92.25 Gr C

Fehler aufgetreten vor 5.80 h

Maximalwert ueberschritten

Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)

Fehler momentan nicht vorhanden

statischer Fehler

-------------------------------------------------------------

52 Aussetzererkennung Zylinder 3

Error frequency : 1

Logistic counter: 13

Motordrehzahl 680.00 /min

Lastsignal 1.65 ms

Motortemperatur 92.25 Gr C

Fehler aufgetreten vor 5.80 h

Maximalwert ueberschritten

Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)

Fehler momentan nicht vorhanden

statischer Fehler

=============================================================

 

 

czyli błędne wskazania sondy przed katem oraz wypadanie zapłonu na trójce.

 

Zamieniłem cewkę oraz świece z innego cylindra na 3, podpiąłem kompa i dalej wyrzuca mi wypadanie zapłonu na 3. Czyli cewka i świeca jest ok.

Panowie co może powodować jeszcze wypadanie zapłonu? Czy błąd odczytu sondy może być spowodowany wypadaniem zapłonu (tak przy okazji to błąd 10 wskazuje ogólnie na błędne wskazanie sondy, a błąd 18, ze chodzi o sondę przed katem z 2 rzędu cylindrów, czy dobrze to rozumiem? ) Na zimnym silnik chodzi równo, ale przy dodaniu gazu jakby się dławił troszke, po nagrzaniu chodzi idealnie. Czy po wykryciu wypadania zapłonu "odłączany" jest dany wtrysk czy niekoniecznie?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

ja miałem tak jak miałem katalizatory zapchane.

 

wywalało mi 8 cylinder.

 

pozdrawiam

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano
ja miałem tak jak miałem katalizatory zapchane.

 

wywalało mi 8 cylinder.

 

pozdrawiam

 

O widzisz. Ja u siebie właśnie też podejrzewam zapchane katy, zwłaszcza, że od jakiegoś czasu spalanie poszło mi ze 3 litry w góre. JAk u Ciebie objawiało się zatkanie katów? U mnie zanim się układ zagrzeje to słychać z rejonów kata delikatnie metaliczne brzmienie. Miałeś błędy tego samego rodzaju? Po wymianie katów pomogło?

Opublikowano
ja miałem tak jak miałem katalizatory zapchane.

 

wywalało mi 8 cylinder.

 

pozdrawiam

 

O widzisz. Ja u siebie właśnie też podejrzewam zapchane katy, zwłaszcza, że od jakiegoś czasu spalanie poszło mi ze 3 litry w góre. JAk u Ciebie objawiało się zatkanie katów? U mnie zanim się układ zagrzeje to słychać z rejonów kata delikatnie metaliczne brzmienie. Miałeś błędy tego samego rodzaju? Po wymianie katów pomogło?

Wejdź pod auto i puknij lekko ręką w katalizatory - jeśli słyszysz grzechotanie jakieś tzn, że katy mają popękane wkłady i się przypchały.

Pzdr.

Opublikowano
ja miałem jeden dobry, a drugi grzechotał. Jak odpaliłem na zimnym to odgłos jakbym miał garść kamieni w kacie. Jak jeździłem spokojnie to normalnie jeździł, jak cisnąłem powyżej 4tyś obrotów to wywalało mi ten jeden cylinder. Wyciąłem je, wstawiłem rurki i jest idealnie
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano
ja miałem jeden dobry, a drugi grzechotał. Jak odpaliłem na zimnym to odgłos jakbym miał garść kamieni w kacie. Jak jeździłem spokojnie to normalnie jeździł, jak cisnąłem powyżej 4tyś obrotów to wywalało mi ten jeden cylinder. Wyciąłem je, wstawiłem rurki i jest idealnie

 

Ale jak Ci się zagrzały to ten dzwięk w miare milkł, prawda? Czy po wywaleniu katów nie pokazywało Ci jakichś dziwnych błędów? Średnica rury to fi55, prawda? Musze Cie troche pomęczyc z pytaniami bo temat przerabiałeś :twisted:

Opublikowano

tak, na zimnym grzechotał a potem jak sie nagrzał to było ciszej. Najgorzej bezpośrednio przy odalaniu. Nie wiem jaka średnica, zapłaciłem 150zł i wycieli mi je i wstawili rure w warsztacie. Spieprzyli robote bo niedokładnie zespawali. Potem katy sprzedałem za 400zł wiec jeszcze zarobiłem :)

Wywalało mi chyba ze 3 albo 4 błędy, ale po założeniu instalacji gazowej ładnie było widać że odcina cylinder.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano
tak, na zimnym grzechotał a potem jak sie nagrzał to było ciszej. Najgorzej bezpośrednio przy odalaniu. Nie wiem jaka średnica, zapłaciłem 150zł i wycieli mi je i wstawili rure w warsztacie. Spieprzyli robote bo niedokładnie zespawali. Potem katy sprzedałem za 400zł wiec jeszcze zarobiłem :)

Wywalało mi chyba ze 3 albo 4 błędy, ale po założeniu instalacji gazowej ładnie było widać że odcina cylinder.

 

Dzianks za odp. Jeszcze jedna rzecz: z tymi błędami to chodziło mi, czy wywalało jakię już po wstawieniu rur zamiast katów, w sensie czy sondy nie głupiały te za katem?

Opublikowano
sondy są przed katem. Zero błędów po wywaleniu
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano

Dzięki wielkie za wszystkie wypowiedzi. Klamka zapadła, tłumiki przelotowe rozprężeniowe w miejsce kata już zamówione. Tak na marginesie to myślałem, ze 540 mają 4 sondy, 2 przed katem i 2 monitorujace za katem. Ale jak są 2 to tym lepiej ;)

 

Pozdrawiam

  • 6 lat później...
Opublikowano

Koledzy

Odgrzewam temat..przez ostatni miesiac po uruchomieniu silnika i po tym jak juz "odkurzacz przestal ciagnac powietrze" rzucalo silnikiem, tracil obroty az do pelnego rozgzania silnika i poziej juz bylo dobrze. Bledow brak znienilem 4x swiece, podmienialem i sprawdzamem Ω cewki, lewe powietrze, maf i nic nie pomoglo. Przedwczoraj wkoncu pojawil sie check engine i 7 bledow, wypadanie zaplonu na roznych cylindrach akurat to nie nowosc bo rzuca silnikiem i bank1 sonda2! Kto by sie spodziewal?! Fabryczny Bosch skonczyl sie na 128Kkm wymienilem na NTK. Problem rozwiazany :lol:

 

Specjalne podziekowania dla Kruchy_art

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.