Skocz do zawartości

SWAP w e-34 2.0i na 2.8i vanos


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich obecnych KLUBOWICZÓW jak i prawdziwych PASJONATÓW MARKI BMW;D

 

mam do was Pytanie mam swoja 2 litrową e-34 i również posiadam kompletny silnik wraz ze skrzynia z e-39 2.8 vanos i chce go właśnie zamontować w swoim BMW e-34....

 

i tu jest to PYTANIE czy będę miał z tym duże problem z ta wymiana silnika? przy czym mogę mieć najwięcej problemów???

 

chodź mogę śmiało powiedzieć ze już mam dosyć długi czas odczynienia z BMW i już duuuzo o nich wiem chodź to będzie dopiero mój pierwszy SWAP...;D:D:D

 

za jakiekolwiek podpowiedzi związane z tym tematem bardzo dziękuje i Pozdrawiam;]...

Opublikowano

Wszystko da się zrobić zapraszam na bkb.bydgoszcz.pl tam już paru przekładało silniki. Spróbuj poprosić o pomoc ANDRUTA

e30 316 zgnite zdezelowane a wyszło mu...

Opublikowano

Latwiej zeswapowac M60 niz M52TU i mowie to jako czlowiek ktory robi to na codzien :mrgreen:

Dokladnie to problemem jest elektryka ktora w M52tu szla po magistrali Can

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Tu to chyba vanos ? Jesli sie nie myle, to patrz na te 2 foty a zobaczysz czym sie roznia (pierwsza jest z vanosem)

 

http://img710.imageshack.us/img710/6918/m52x.jpg

 

http://www.reihensechser.com/ablage/BMW4/bmw1001.JPG

Opublikowano

Mylisz sie :wink:

M52 ma pojedynczego Vanosa M52Tu podwojnego widac po deklu zaworow M52TU ma wiekszy :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

NIe Rodzina M5X a vanos ma sie tak:

M50-bez vanosa

M50Tu- pojedynczy vanos

M52- pojedynczy vanos

M52Tu-podwojny vanos

M54- podwojny vanos

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

aaa no to wielkie dzieki KLUBOWICZE ;D

 

teraz juz wiem wszystko co chcialem wiedziec bo juz wiem ze mam M52 tak jak na tym pierwszym foto;D

 

czyli gItArA;D bo jakies 2-3 dni i moja Bresia bedzie miala nowe serducho;D

 

jeszcze raz dzieki p PoZdRo dla PASJONATÓW;];];]

Opublikowano
było szukać m52 TU tańszy w naprawie i prostszy w rozebraniu VANOSA. Z pojedynczym trzeba rozbierać górę i blokować wałki, jak się przestawi to dobry mechanior żeby to ustawił, z podwójnym odkręcasz VANOSY i po wszystkim, nic nie blokujesz nie ustawiasz. Posłuchaj jak odpalisz czy nie rzęzi VANOS czy aby łożyska nie padają choć to pół biedy ale czy ładnie się wkręca na obroty od zera.
Opublikowano
było szukać m52 TU tańszy w naprawie i prostszy w rozebraniu VANOSA. Z pojedynczym trzeba rozbierać górę i blokować wałki, jak się przestawi to dobry mechanior żeby to ustawił, z podwójnym odkręcasz VANOSY i po wszystkim, nic nie blokujesz nie ustawiasz. Posłuchaj jak odpalisz czy nie rzęzi VANOS czy aby łożyska nie padają choć to pół biedy ale czy ładnie się wkręca na obroty od zera.

 

Chyba cie bóg opuscil :duh:

Raz do swapa dolicz 2 tys zl za elektryke

dwa odkrecasz i co dalej ?? placisz za dwa oringi a nie jeden :twisted:

Jak wyjac vanosa bez zdjecia dekla zaworowego?? bo tu mnie zgiołeś :norty:

Wiec sa dwie opcje, ja zle naprawiam i nie znam silnikow ktore skladam o zera albo tobie przyda sie edukacja, wiec jak??? :norty:

Do pojedynczego vanosa blokad nieuzywam, zresztą mimo kilku silnikow zlozonych od zera :!: blokad nawet niemam bo sa zbedne :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raz do swapa dolicz 2 tys zl za elektryke

Kolega to się przynajmniej ceni odpowiednio. popieram, tak właśnie trzeba płacic za robotę, piszę to bo jest taka obiegowa opinia że auta się za parę dyszek robocizny naprawia - dawno i nieprawda

Opublikowano (edytowane)
było szukać m52 TU tańszy w naprawie i prostszy w rozebraniu VANOSA. Z pojedynczym trzeba rozbierać górę i blokować wałki, jak się przestawi to dobry mechanior żeby to ustawił, z podwójnym odkręcasz VANOSY i po wszystkim, nic nie blokujesz nie ustawiasz. Posłuchaj jak odpalisz czy nie rzęzi VANOS czy aby łożyska nie padają choć to pół biedy ale czy ładnie się wkręca na obroty od zera.

 

Chyba cie bóg opuscil :duh:

Raz do swapa dolicz 2 tys zl za elektryke

dwa odkrecasz i co dalej ?? placisz za dwa oringi a nie jeden :twisted:

Jak wyjac vanosa bez zdjecia dekla zaworowego?? bo tu mnie zgiołeś :norty:

Wiec sa dwie opcje, ja zle naprawiam i nie znam silnikow ktore skladam o zera albo tobie przyda sie edukacja, wiec jak??? :norty:

Do pojedynczego vanosa blokad nieuzywam, zresztą mimo kilku silnikow zlozonych od zera :!: blokad nawet niemam bo sa zbedne :mrgreen:

 

żle się wypowiedziałem dekiel trzeba odkręcić zawsze ale do naprawy pojedynczego trzeba mieć lub zrobić sobie samemu blokady wałków, jak się rozrząd przestawi to dobry mechanik coby ustawił, przy podwójnym jak padnie odkręcasz i już a co do ceny no fakt 250zł na pojedynczego a 399zł na podwójnego zestaw naprawczy - MEGA różnica a dolicz czas i robociznę w naprawie VANOSÓW m52 a m52TU i uwagę jaką trzeba poświęcić pierwszemu. Jak robić to dobrze a jak tylko aby było coś nowszego to lepiej w co innego zainwestować.

Blokady wałków schemat mam w pracy jutro wrzucę dla tokarza ze 2-3 godziny roboty.

Edytowane przez thefi
Opublikowano

jeżeli znasz się na elektronice to śmialo możesz sam robić.Mechanicznie nie jest tragicznie bo nie trzeba żadnych większych przeróbek.

A czy posiadasz wiązke do silnika,komputer,immo i reszte gratow czy dopiero w planach zakup?

 

PS ja nigdy nie blokuje wałków na pojedyńczym Vanosie i nie miałem żadnego problemu nigdy

Opublikowano

mechanika to dla mnie pikus troszke gozej jest z elektronika ale ja sobie dam rade w miare kumaty jestem i neta tez mam :mrgreen:

 

a silniczek juz mi stoi w garazu wraz ze skrzynia teraz bede zamawial wiazke i wtedy bede robil przeszczep w mojej BRESI... :norty:

Opublikowano
szkoda że nie masz chociaż komputera.Taka mała rada dobieraj wiązke i kompa z auta z podobnego rocznika a najlepiej z tych samych lat produkcji.I czekamy na dalsze info co do SWAP-a :cool2:
Opublikowano
a ja sie tam robocizna nie przejmuje bo wszystko bede robil sam... :norty:

Jak masz M52TU na magistrali can to sie zesr... a nie zrobisz 2 tysie szykuj na elektryke :twisted:

 

żle się wypowiedziałem dekiel trzeba odkręcić zawsze ale do naprawy pojedynczego trzeba mieć lub zrobić sobie samemu blokady wałków, jak się rozrząd przestawi to dobry mechanik coby ustawił, przy podwójnym jak padnie odkręcasz i już a co do ceny no fakt 250zł na pojedynczego a 399zł na podwójnego zestaw naprawczy - MEGA różnica a dolicz czas i robociznę w naprawie VANOSÓW m52 a m52TU i uwagę jaką trzeba poświęcić pierwszemu. Jak robić to dobrze a jak tylko aby było coś nowszego to lepiej w co innego zainwestować.

Blokady wałków schemat mam w pracy jutro wrzucę dla tokarza ze 2-3 godziny roboty.

Ty chyba nie kapujesz za bardzo co ci mowie vanos to zaden problem a te blokady to sa niezbedne dla tych co o naprawie vanosa tylko na forum czytali :twisted: Ja te silniki skladam i wiem co mowie, blokady sa zbedne wystarczy ekierka :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Nie napisales wyraznie a jedynie ze masz taki jak na foto nr 1 :norty:

Powodzenia w swapie :cool2:

ps, silnik wkladaj od gory ze skrzynia, tak jest najlatwiej :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

no właśnie taki jak na foto nr.1 czyli M52 :mrgreen:

 

ale spoko nic się nie dzieje :cool2:

 

a ja właśnie taki mam zamiar wsadzić cały komplecik od góry by się później ze skrzynia nie męczyć bo robię to wszystko sam :norty:

 

a wiem ze później skrzynie jest ciężko zamontować samemu bo to nie 2KG by tak swobodnie dźwigać ponad głowę a wiem bo joz raz montowalem taka skrzynie oczywiscie "SAM" :norty: :mrgreen:

Opublikowano

Samemu lepiej na kobyłkach robic :mrgreen:

lepiej wyciskac z klaty :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.