Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam! zrobiłem test błędów komputera w swoim aucie i wyszedł mi błąd 1222 a według tabeli jest to następujący błąd:

This code is stored when the DME detects excessive deviations in the air-fuel mixture(toorich or too lean) for longer than10seconds.

Possible causes: Fuel tank ran empty, Incorrect Fuel Pressure, Injector valve defective or coked, Engine Temperature Sensor defective, Secondary air leak,

Fuel evaporation control system defective, Air Flow Meter defective and/or the combustion is disturbed by mechanical failure (Spark plugs,, compression intanke/exhaust valves, …etc.)

 

czy jest ktos kto moze to przetłumaczyć na polskie ale tak konkretnie technicznie bo tak po łebkach wiem ze chodzi o czujnik temperatury ,przepływke , ciśnienie paliwa itd

proszę o szczegółowe przełożenie tego...

Opublikowano

czy ja wyraziłem się nie wyrażnie?????? tak ogólnie to sam przeczytałem bo na tyle znam język i nie potrzebuję takich bzdurnych odpowiedzi.....

prosze o dokładne,techniczne przełożenie tego tekstu.....n gdyż w osprzecie silnika wymieniłem już wszystko a sonda jest nowiutka !!!

błąd ten mówi o tym ze sonda wykryła nieprawidłowy skład mieszanki!!a nie że jest uszkodzona....

Opublikowano (edytowane)

Więc sprawdź sobie dlaczego sonda pokazuje głupoty. To co tam pisze, to wszystkie czujniki, które mają wpływ na regulacje składu mieszanki co już napisałem. A dokładniej to: czujnik temperatury silnika, przepływka, czujnik położenia przepusticy, zawór dodatkowego powietrza, ciśnienie w listwie wtryskowej itd. Mam wymieniać dalej, czy już kumasz o co chodzi?

Błąd podczas diagnozy nie powie Ci co masz wymienić tylko sugeruje w czym może być usterka i co należy sprawdzić.

Jeżeli żądasz dokładnego przetłumaczenia, to nie oburzaj się tylko poczekaj na wypowiedź innych, albo udaj się do tłumacza.

Edytowane przez robertbmw
Opublikowano
sorry! ale czy znasz angielski techniczny???? chyba jednak nie !!!! bo prosze o przetłumaczenie tekstu a nie o porady! tak gdybać to sam potrafie a to co wymieniłeś juz dawno mam zmienione i nadal jest problem!!!! więc jesli nie potrafisz tego dokładnie słowo w słowo przetłumaczyć to wielkie dzięki za pomoc.............
Opublikowano

Gracus7, jesli chcesz to przetlumaczyc slowo w slowo to skocz do tlumacza, kolega Robert chce Ci jakos pomoc a ty sie boczysz jak diabli.

strasznie nerwowy jestes widac.

Opublikowano

nie jestem nerwowy!

tylko drazni mnie jak ktos pisze byle pisać....

mój pierwszy post wyraźnie mówi o co mi chodzi, wystarczy dokładnie wszystko przeczytać....

tak ogólnie to wiem co tam jest napisane ale chodzi mi o fachową pomoc a nie o poradę typu zobacz albo sprawdź to czy to.....

jeśli kogos uraziłem to bardzo przepraszam ale oczekuje tylko odpowiedzi na pytanie...

sorry robertbmw...

Opublikowano

Nie jestem urażony dopóki się nie przekrzykujemy. Ale jeżeli masz problem to prędzej opisz, czym ta usterka się objawia w pracy silnika, co dokładnie wymieniłeś? Komputer nie zawsze sugeruje dobrze, przedewszystkim nie jest w stanie wykryć usterek mechanicznych mających wpływ na działanie tychże urzadzeń odpowiedzialnych za skład mieszanki.

Ja np. nie potrzebuję dosłownego tłumaczenia kodu błędu - wystarczą mi objawy pracy silnika.

Opublikowano

witam!

 

wiec tak - This code is stored when the DME detects excessive deviations in the air-fuel mixture(toorich or too lean) for longer than10seconds - ten kod jest wyswietlany gdy dme wykrywa niewłasciwy skład mieszanki paliwowo-powietrznej ( za bogata luz za uboga ) przez czas dłuższy niz 10 sekund.

 

Possible causes: Fuel tank ran empty, Incorrect Fuel Pressure, Injector valve defective or coked, Engine Temperature Sensor defective, Secondary air leak - Prawdopodobny powód - zaczyna brakować paliwa w baku , niewłasciwe cisnienie paliwa , uszkodzony system wtryskowy ( w tym wypadku np lelace wtryski ) , uszkodzony czujnik temperatury silnika , "przecieki" powietrza - silnik dostaje lewe powietrze - z ominieciem filtra i przepływomierza

 

Fuel evaporation control system defective, Air Flow Meter defective and/or the combustion is disturbed by mechanical failure (Spark plugs,, compression intanke/exhaust valves, …etc.) - hmmmmm - uszkodzony system kontroli paliwa ... :?: , uszkodzony przepływomierz , lub lewe powietrze , uszkodzenie zapłonu - np brak iskry - bycmoze uszkodzona swieca , przewod itp.......

 

to chyba z grobsza tyle - jesli sie gdzies pomylilem to prosze mnie poprawic - nie tlumaczyłem słowo w słowo - bo to nie ma sensu - przetłumaczyłem tak zeby oddac sens a zeby kazdy wiedziało co chodzi :mrgreen:

Opublikowano

wielkie dzięki xsilver!!!! o to mi chodziło

a wiec wszystko co tu było opisane zostało sprawdzone i wymienione kilka razy... jednak bez efektu silnik nadal buja obrotami a jak go odpale to nie chce wkręcic sie na obrotyparska i strzela ale jak tylko ledwo dojdzie do magicznej granicy 1500obr automat przełacza na gaz i wszystko jest super więc problem leży w zasilaniu benzyna !!!

wtryski wymienione, czujnik temperatury też, swiece, przewody, silnik krokowy,czujnik połozenia wału, sonda, komputer ,przepływomierz, kopółka itd... juz słów brakuje! jak odpalam zimne auto to zapala od razu ale po chwili gasnie! dopiero drugi zapłon silnika po mimo skaczących obrotów trzyma silnik przy zyciu czasem jest w miare dobrze i obroty stoja na 800 a czasem to wale głowa o kierownice tak buja obrotami...az wstyd i trzymam noge na gazie...

Opublikowano
a sprawdzałes filtr paliwa czy nie jest zatkany , pompe paliwa - czy daje odpowiednie cisnienie ....... czujnik polozenia przepustnicy ..... - nie wiem co jeszcze - cos musi byc powodem takiego zachowanie - potrzeujesz łebskiego mechanika :cool2:
Opublikowano

Upewnij się, czy koło impulsowe na wale nie jest za bardzo ruchome. Jest ono osadzane za pomocą gumy ze środkowa piastą przykręcaną do wału.

Od tego może głupieć wszystko, a moduł nie wykryje niezgodności w fazie zapłonu.

Sprawdż to i odpisz będziemy myśleć dalej jeśli to będzie pudło. Ale objawy są podobne.

Opublikowano
wiesz co, robiłem wymiane rozrzadu i sciągałem to koło ale nie ma tam nic gumowego!!!! całośc jest metalowa przykrecona na sześć śrób do piasty wału... moze u mnie jest inaczej bo mam klime,ale jutro rano polece zajrzeć, lecz na 99% nie ma gumy bo mam tam urawana jedna śróbe i przymierzałem sie do naprawy tego ale odpuściłem bo na 5 sróbach też mocno sie trzyma
Opublikowano
Upewnij się, czy koło impulsowe na wale nie jest za bardzo ruchome. Jest ono osadzane za pomocą gumy ze środkowa piastą przykręcaną do wału.

Od tego może głupieć wszystko, a moduł nie wykryje niezgodności w fazie zapłonu.

Sprawdż to i odpisz będziemy myśleć dalej jeśli to będzie pudło. Ale objawy są podobne.

.robertbmw masz cierpliwość co do niektórych.pozdrowienia. :mad2:
Opublikowano
wiesz co, robiłem wymiane rozrzadu i sciągałem to koło ale nie ma tam nic gumowego!!!! całośc jest metalowa przykrecona na sześć śrób do piasty wału... moze u mnie jest inaczej bo mam klime,ale jutro rano polece zajrzeć, lecz na 99% nie ma gumy bo mam tam urawana jedna śróbe i przymierzałem sie do naprawy tego ale odpuściłem bo na 5 sróbach też mocno sie trzyma

TPS zmieniony ,pompa paliwa i regulator ciśnienia tez jak również filtr paliwa !!!był jeszcze oryginalny z 91roku.... tragedia

Opublikowano
Tej gumy nie widać, bo jest to cienki pasek, ale jak masz to koło przykręcone do wału to spróbuj delikatnie odciągać, odginać je od silnika, czy nie pracuje za delikatnie przód-tył.
Opublikowano

Tak dyskutujemy, ale jaki typ silnika masz M40 czy M43

Masz klimę, więc na to koło szczególnie zwróć uwagę. Wibracje od sprężarki podczas pracy dodatkowo osłabiają to połączenie gumowe. Jest to taki tłumik drgań pochodzących od pasków.

Opublikowano
a wiec witam ponownie i melduje że obejżałem to koło dzisiaj z każdej strony i targałem je w każdą strone i nie wykazywało ono jakich kolwiek checi ruchu. Jednym słowem wygląda na OK! a mój silnik to najgorszy M40 a jesli chodzi o klime to sprawa wyglada tak że po właczeniu klimy obroty podnoszą sie do 1000obr/min i silnik tak nie buja obrotami jak na pracy bez włączonej klimy
Opublikowano

A sprawdzałeś czy na wypiętej sondzie zasilanie sygnałowe do sondy z modułu wynosi 0,45V. i czy dochodzi zasilanie do grzałki sondy.

Sprawdź masę instalacji silnikowej (obok akumulatora), obejrzyj wszystkie przewody czy nie są uszkodzone mechaniczne, i jak pracuje hydraulika zaworowa.

Odpisz

Opublikowano

z tego co ja sie orientuje na temat sondy to wiem ze sonda nie ma zasilania sygnałowego!!!! sonda sama w sobie jest ogniwem wytważajacym napiecie pod wpływem zawartości tlenu w spalinach.jedynym zasilaniem jakie do niej dochodzi to grzałka która podnosi temperaturę sondy do prawidlowej jej pracy... a sonde mam nowa a na starej bylo to samo ! swojego czasu robiłem jazdy testowe z miernikiem podpiętym do sondy i chodzi ona prawidłowo w czasie jazdy tylko na postoju najpierw robi sie mieszanka uboga i silnik wtedy obniza wolne obroty! wyglada to tak jakby sonda odczytywała parametry a komp próbował dostosowac prace silnika...

jesli chodzi o klawiaturke to wałek i popychacze sa w idealnym stanie żadnych śladów zużycia i cicha praca silnika. masa silnika tez sprawdzana przy okazji montażu alarmu a innych uszkodzeń instalacji nie znalazłem ,gdybym cos widział od razu bym to usuwał...

zastanawia mnie jedna sprawa?

silnik miałem wymieniany w tym aucie przez niemca bo numer silnika jest inny niz ten w książce servisowej! a gdyby niemiec wsadził tam 1,8 zamiast 1,6 to jak silnik bedzie się zachowywał jak zostanie mu stary komputer,kolektor ssący i przepływomierz?

róznica pomiedzy 1,6 a 1,8 to tylko krótszy korbowód!!! a wiem ze tam idzie inna przepływka która ma wieksza średnice wylotu a co za tym idzie guma jest większa do przepustnicy

czy silnik nie dusiłby sie w takiej sytuacji? wiadomo większa pojemnośc więcej powietrza trzeba......

Opublikowano

Rozchodziło mi się o to, jakie napięcie jest na przewodach sygnałowych z modułu do sondy, podczas gdy sama sonda jest wypieta. Ale fakt że kontrolowałeś prace sondy mi wystarczy.

Założyłem klientowi w zastępstwie do 1.8 moduł z 1.6 na automacie i z wyjątkiem niskich obrotów biegu jałowego, autko chodziło idealnie.

A czy sprawdzałes zaworek recyrkulacji opary z baku wymieszane w filtrze aktywnego powietrza. Nie może on przepuszczać podciśnienia w kolektorze ssącym - tylko kiedy moduł nim steruje przerywaną pracą.

Opublikowano

ten zaworek wymieniałem na samym początku jak auto kupiłem, kolega dał mi ten mały zaworek z silnikiem krokowym jak powiedziałem mu o moich problemach... ale bez efektu mam przy tym duzym filtrze weglowym ułamaną końcówkę plastykowa(takie kolanko,złączke węża)które pokleiłem i uszczelniłem ale to nie miałow większego wpływu na prace silnia! ale wyjmę dzisiaj jeszcze raz ten zaworek i sprawdzę jego szczelność!!

z tego co mówisz to jednak mogę mieć wpakowany silnik od 1,8 ale on tez ma ten sam komputer wiec jednak moze przepływomierz za mały? nie wiem czy przepływka z numerem końcowym ...201 była montowana do 1,8

idę dzisiaj znów szukac wiatru w polu pod maską...

Opublikowano

W takiej sytuacji spróbuj recznie zasterować przepływką. Podnieś ją delikatnie na filtrze i od spodu próbuj przestawiać jej położenie.

Nie jest to zabieg naprawczy, ale diagnozyjny - obserwuj zachowanie się silnika. Pomoże to wysunąć jakieś wnioski.

Opublikowano

jeśli o to chodzi to też to przerabiałem.. po odpaleniu auta na zimnym silniku silnik chodzi nie równo i nie chce wkręcic sie nawet na 1500 obrotów! wtedy podnosze maskę ściągam dekiel z przepływomierza i palcem przestawiam jego wychył na bardziej otwarty wtedy od razu auto zdrowieje i zaczyna ładnie chodzić!!!!

po takiej reakcji kiedys zrobiłem blokade tak aby klapka przepływki nie zamykała sie do końca i było nieźle ale z czasem i tak pływał na obrotach...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.