Skocz do zawartości

Błędy silnika - proszę o przetłumaczenie...


dixen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam bmw e39 z 2000r. z silnikiem Common Rail. Ostanio bardzo stracił na mocy.

Po podłączeniu go do kompa pokazało 2 błedy (INPA):

7728 charge-air pressure control or charge-air pressure actuator

5651 rough idle speed controler

Po wykasowaniu ich i przejechaniu kilkuset metrów znowu się pojawiają.

Co może być przyczyną tych problemów oraz na jakie urządzenia wskazują w/w błędy ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś dokładnie z jakim silnikiem masz auto.

 

Pierwszy jest to błąd sterowania zmienną geometrią turbiny.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=11_2337&hg=11&fg=45

Odpowiada za to reduktorek ciśnienia próżni (1), który podaje próżnię ze zbiorniczka podciśnienia (6) na membranę przy turbinie, która za pomocą dźwigienki steruje geometrią łopatek turbiny.

Tak więc tam musisz szukać przyczyny.

 

Sprawdź wtyczkę w tym reduktorku, może nie łączy lub przewody są gdzieś przerwane, ewentualnie przeczyść siteczko które się znajduje w reduktorku pod tą osłonką wyglądającą jak pudełeczko lub też wymień reduktorek na nowy (ok. 250zł). Ewentualnie sprawdź czy nie ma gdzieś nieszczelności w całej tej pneumatyce np. wakuometrem. Może być nieszczelny zbiorniczek podciśnienia np. lub puszczają przewody podciśnienia. W końcu może być przyczyna w samej turbinie czyli może się nie poruszać zmienna geometria itp. Ale to już grubsza sprawa wtedy.

 

Drugi błąd to o ile się nie mylę regulator obrotów biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby sprawdzić pracę turbiny zrób następujący eksperyment ( b.prosty)-- na wolnych obrotach dzwignia sterowania geometrią turbiny jest wciągnięta do środka tej puszki podciśnieniowej na turbinie- turbina wtedy ma niskie doładowanie, w tym momencie zdejmij wężyk podciśnieniowy ( górny, czarny) z zaworu sterującego pracą turbiny( zawór ten jest w pobliżu turbiny, połączony z nią właśnie tym czarnym gumowym przewodem) i jeżeli z turbiną jest wszystko w porządku dzwignia sterująca geometrią turbiny powinna się maksymalnie wysunąć, co powoduje maksymalne doładowanie turbiny, zrób wtedy ( na odłączonym przewodzie i wysunientej dzwigni ) próbną jazdę, jeżeli auto dostanie kopa, to oznacza to , że jest zła praca eletrozaworu sterow. turbiny (nie wolno długo jeżdzić z odpiętym przewodem, bo turbina wtedy przeładowue, co może być szkodliwe) , najlepiej wymień te 2 elektozawory , są 2 takie same - do turbiny i do egr, koszt niewielki 200pln, a wiesz , że masz napewno nowe, oryginalne i dobre. pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.